افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

مایلی کوهن: دلیل رفتن گل محمدی با این نتایج چه بود؟ / سفر درویش به قطر مایه شرمساری پرسپولیس بود – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 191551
مایلی کوهن: دلیل رفتن گل محمدی با این نتایج چه بود؟  / سفر درویش به قطر مایه شرمساری پرسپولیس بود – پرسپولیس نیوز

محمد مایلی خان معتقد است مسیر انتخاب مربی در پرسپولیس که به اسمار ختم شد پر از اشتباه بود و شأن باشگاه پرسپولیس رعایت نشد. محمد مایلی‌خان که اصالتاً پرسپولیسی است و به لهجه واضحش معروف است، به لطف تجربیات مهمش در فوتبال ایران همیشه چیزی برای خواندن دارد. در ادامه گزیده ای از مصاحبه […]

محمد مایلی خان معتقد است مسیر انتخاب مربی در پرسپولیس که به اسمار ختم شد پر از اشتباه بود و شأن باشگاه پرسپولیس رعایت نشد.

محمد مایلی‌خان که اصالتاً پرسپولیسی است و به لهجه واضحش معروف است، به لطف تجربیات مهمش در فوتبال ایران همیشه چیزی برای خواندن دارد. در ادامه گزیده ای از مصاحبه او با روزنامه گل را به بهانه انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس و البته مسابقات جام ملت های آسیا می خوانید.

حاج آقا نظر شما درباره انتخاب اسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس چیست؟

تبریک می گویم!

به عنوان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس فکر می کردی سرمربی این تیم شود؟

به هر حال تمام فعالیت های فوتبالی ما و رفت و آمدهای مربیان دست واسطه هاست. یعنی نقش و قدرت واسطه ها بر این تصمیمات تأثیر می گذارد. من واقعا نمی دونم؟! یحیی گل محمدی در پرسپولیس نتیجه بدی گرفت؟ او نه تنها نتایج بدی نگرفت بلکه در پرسپولیس کار بزرگی کرد و بهترین نتایج را گرفت اما چه مشکلاتی باعث می شود او برود! دردسر و فشار زیاد روی او باید باعث جدایی او شده باشد وگرنه یحیی این همه جام برای پرسپولیس آورده چرا باید برود؟

آن وقت می گویید انتخاب عثمر کار واسطه بوده است؟

شک نکن. البته این را هم می گویم. پرسپولیس مالک ندارد. اگر این کار را می کردم، آقای عثمر سرمربی این تیم نمی شد.

اگه میشه بیشتر توضیح بدی چی؟

ببینید این آقایان در باشگاه پرسپولیس و استقلال کارمند باشگاه خود هستند نه مدیر و مالک! اصول مالکیت باشگاه در تمام دنیا شناخته شده است: هواداران و هواداران باشگاه های بزرگ و حتی کوچک سهامدار هستند و حق رای دارند و می توانند همراه با اعضای هیئت مدیره رای دهند. که خود بخشی از هواداران هستند. بر اساس انتخاباتی که برگزار می شود، مدیر کل تعیین می شود و مدیر منتخب سال ها مدیر کل باشگاه می شود. مثلا رئال مادرید یا بارسلونا! چه کسی مدیران این باشگاه را انتخاب کرد؟ خب مشخص است که هواداران نقش مهمی در انتخاب او داشتند. نتیجه این است که آقای پرز و لاپورتا سال ها باشگاه را اداره می کنند و در انتخاب سرمربی تیمشان مصمم و سرسخت هستند. آنها پایدار هستند. اما اینجا معلوم نیست چطور آقای درویش آمد و مدیرعامل شد! ای آقای خطیر! این دو با چه قوانینی مدیرعامل باشگاه های پرسپولیس و استقلال شدند؟ بالاخره بدون هیچ نظارتی بعد از پایان مدیریتشان می بینیم که هر کدام از این دو باشگاه با زیان های انباشته مواجه هستند و مدیرانشان بدهی های میلیاردی گذاشته اند و… تعجب می کنم ماجرای بعدی کی بود. کی بود؟ من نبودم، شروع کن! با این روش انتخاب مدیرعامل، انتظار دارید واسطه ها در انتخاب سرمربی نقشی نداشته باشند؟

اما باشگاه پرسپولیس با گزینه های مختلف مذاکره کرد! از برانکو که سه بار جواب نداد تا دیگر مربیان خارجی…

سیاه بازی بود! هم مذاکرات و هم پاسخ برانکو! همه این داستان ها سیاه بازی بود!

اما مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت مدیره برای مذاکره با برونکو به قطر رفتند!

اولا حضور مدیرعامل پرسپولیس برای مذاکره با برونکو در قطر باعث شد همه چیز را زیر سوال ببریم! هم شخصیت فوتبالی ما و هم شخصیت باشگاه بزرگ پرسپولیس. مدیرعامل پرسپولیس کیلومترها سفر می کند تا با برونکو مذاکره کند! به طوری که؟ پس تکلیف شان، شخصیت اداری و باشگاه پرسپولیس چه می شود؟ بالاخره خود آقای برانکو که پرسپولیس او را تبدیل به برونکو کرد برای افزایش قیمتش سیاه بازی می کند! و بالاخره همه دیدند که نیامد!

اما برانکو تنها دلیل نیامدن را مشکلات خانوادگی عنوان کرد، در واقع به بحث مالی اشاره ای نکرد!

آقای برانکو می خواست پول بیشتری به جیب بزند اما در مقطعی مشکلات خانوادگی را مطرح کرد و گفت همسرم از من به عنوان مربی در پرسپولیس راضی نیست. همسرم از بازگشت به پرسپولیس راضی نیست، یعنی چه؟ یعنی قیمت را بالا ببرید تا به پرسپولیس برسیم! اتفاقاً آقای درویش رفت و با ایشان مذاکره کرد.

اگر شما مدیرعامل پرسپولیس بودید، جایگزین یحیی چه کسی می شدید؟

اول اینکه من هر کاری از دستم بر می آمد انجام می دادم تا یحیی بماند، در واقع مخالف رفتن او بودم و به هیچ گزینه دیگری فکر نمی کردم.

پرسپولیس در دیداری دوستانه با نتیجه عجیب و کم سابقه مقابل الشباب امارات شکست خورد، ارزیابی شما از این شکست چیست؟

خب این نتیجه نشان داد که دل بازیکنان تیم همچنان با یحیی است و این در لیگ نگران کننده خواهد بود.

اما چند بازیکن از جمله بیرانوند قبل از انتخاب او به شدت از او حمایت کردند و …

خب طبیعی است، در یک تیم برخی موافق و برخی مخالف هستند، هیچ اشکالی ندارد.

بیا بریم؛ نظر شما در مورد مسابقات جام ملت های آسیا چیست؟

به نظر من این جام کیفیت قابل قبولی دارد و پیشرفت خوب تیم هایی که در گذشته ضعیف بودند را می بینید.به ورزشگاه های قطر نگاه کنید! در یک کشور کوچک، استادیوم های بسیار زیبا با امکانات عالی وجود دارد که میزبان بهترین تیم ها هستند! پس ما در کشورمان دو ورزشگاه خوب نداریم!

پیش بینی قهرمان جام شما؟

من فوتبال را پیش بینی نمی کنم. این ورزش غیر قابل پیش بینی است! این باعث جذابیت و زیبایی فوتبال بیشتر از سایر ورزش ها می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.