افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

درآمد 5 میلیارد دلاری قطعی گاز مشعل – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 191356
درآمد 5 میلیارد دلاری قطعی گاز مشعل – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، هوشنگ فلاحتیان عملکرد دولت سیزدهم در جمع آوری گازهای دودکش را قابل قبول دانست و گفت: از مجموع 55 میلیون مترمکعب گازهای دودکش ایران با برنامه ریزی 13 مورد. طبق اعلام دولت تا پایان امسال 15 میلیون مترمکعب از این گازها و تا پایان سال 1403 […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، هوشنگ فلاحتیان عملکرد دولت سیزدهم در جمع آوری گازهای دودکش را قابل قبول دانست و گفت: از مجموع 55 میلیون مترمکعب گازهای دودکش ایران با برنامه ریزی 13 مورد. طبق اعلام دولت تا پایان امسال 15 میلیون مترمکعب از این گازها و تا پایان سال 1403 حداقل 30 میلیون مترمکعب دیگر گازهای حاصل از احتراق در روز جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه مابقی گازهای دودکش که حدود 10 میلیون مترمکعب خواهد بود در پایان سال 1404 جمع آوری می شود، افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان سال 1404 اکثریت گازهای دودکش در محل جمع آوری شود. سطح میادین نفت و گاز ایران.

معاون برنامه ریزی وزیر نفت ادامه داد: البته با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تولید نفت و گاز در کشور، طبیعتا و با افزایش تولید، شاهد گازهای مشعل جدید خواهیم بود که باید در همین راستا برنامه ریزی شود. زمان . همانطور که برنامه ها اجرا می شوند.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه تمرکز وزارت نفت بر به حداقل رساندن گازهای حاصل از احتراق در صنعت نفت و گاز کشور است، گفت: این اقدام گامی زیست محیطی در راستای ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت از طریق گازهای احتراق و رفع نیاز گاز خواهد بود. نیازهای کشور

وی با بیان اینکه طرح های جمع آوری گاز احتراق بسته به مقیاس و میزان گازی که جمع آوری می کنند سرمایه گذاری های متفاوتی دارند، تصریح کرد: به عنوان مثال برخی از طرح ها مانند پالایشگاه گاز. بدلونگ خلیج فارس به بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

معاون برنامه ریزی وزیر نفت تاکید کرد: کل سرمایه گذاری که باید در حوزه جمع آوری گازهای احتراق انجام شود بیش از 5 میلیارد دلار است.

فلاحتیان ارزش برداشت گاز دودکش از میادین نفت و گاز کشور تا پایان سال 1404 را معادل ارزش صادرات فعلی گاز ایران به کشورهای همسایه دانست و گفت: بر اساس برنامه ریزی های پیش بینی شده روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز از میادین نفت و گاز کشور برداشت می شود. معادل 17 میلیارد متر مکعب در سال گازهای حاصل از احتراق که جمع آوری و به چرخه اقتصادی کشور تزریق می شود.

وی بیان کرد: ارزش صادرات این میزان گاز بیش از 5 میلیارد دلار خواهد بود بنابراین سرمایه گذاری حداکثر ظرف مدت یک سال مستهلک می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.