افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
7

عوارض بوتاکس پیشانی و صورت چیست؟

  • کد خبر : 19130
عوارض بوتاکس پیشانی و صورت چیست؟
آیا بوتاکس عوارض دارد؟ آیا عوارض بوتاکس طبیعی است؟ برای کاهش عوارض باید چه کاری را انجام دهیم؟ این‌ها همه سؤالاتی هستند که قبل از مراجعه برای بوتاکس کردن، ذهن ما را مشغول می‌کند.

آیا بوتاکس عوارض دارد؟ آیا عوارض بوتاکس طبیعی است؟ برای کاهش عوارض باید چه کاری را انجام دهیم؟ این‌ها همه سؤالاتی هستند که قبل از مراجعه برای بوتاکس کردن، ذهن ما را مشغول می‌کند.

افراد زیادی هستند که می‌خواهند چین و چروک‌های صورت یا پیشانی خود را ترمیم کنند یا موهای سر خود را تقویت کنند، اما از عوارض بوتاکس ترس دارند. کافی است به آنچه در ادامه گفته می‌شود دقت کنید تا با عوارض ناشی از بوتاکس آشنا شوید و بتوانید آن‌ها را کاهش دهید.

عوارض استفاده از بوتاکس در صورت چیست؟

اجازه دهید ابتدا با بوتاکس در صورت و سازوکار آن آشنا شویم و سپس به سراغ بررسی عوارض بوتاکس برویم. بوتاکس صورت یک عمل زیبایی به شمار می‌رود که شامل تزریق مقدار کمی سم بوتولینوم به ماهیچه‌های صورت است تا به طور موقت آن‌ها را فلج کند و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که نیازی نیست همه افراد، صورت خود را بوتاکس کنند. بوتاکس بیشتر مختص افرادی است که نشانه‌های پیری را در چهره خود مشاهده می‌کنند.

در واقع کسانی که چروک‌های ریز را در کنار چشم و روی پیشانی خود مشاهده می‌کنند، باید به فکر بوتاکس در ناحیه صورت باشند، در غیر این صورت نیازی نیست بوتاکس کنند و عوارض احتمالی آن را متحمل شوند.

بوتاکس صورت و بوتاکس پیشانی، دارای خطراتی است که همه این خطرات می‌تواند ناشی از نابلدی کادر پزشکی باشد که به مطب آن‌ها مراجعه کرده‌اید. اگر شما این کار را در یک کلینیک مطمئن انجام دهید، خطری شما را تهدید نمی‌کند.

البته این تکنیک عوارض ناچیزی هم دارد که کاملا طبیعی هستند و یکی دو روز بعد از تزریق از بین خواهند رفت. در ادامه عوارض بوتاکس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کبودی

برخی از افراد ممکن است در محل تزریق دچار کبودی شوند که این کبودی می‌تواند تا چند روز همراه آنان باشد. کبودی، به‌خاطر وجود رگ‌های خونی فراوان زیر پوست است.

در واقع در هنگام تزریق ممکن است، مقداری از آن‌ها پاره شود و کبودی قسمت تزریق به همین خاطر است.

تورم

معمولاً محل تزریق ممکن است تا چند روز پس از عمل، متورم و قرمز و حساس شود. این امر طبیعی بوده و واکنش بدن به هر روش درمانی، همراه با سرخی و تورم است.

سردرد و تهوع

بین دو تا پانزده درصد افراد، دچار سردرد و تهوع پس از بوتاکس کردن صورت می‌شوند. این امر معمولاً برای کسانی رخ می‌دهد که اولین تزریق خود را انجام داده‌اند.

واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به سم بوتولینوم مورد استفاده در بوتاکس صورت و بوتاکس پیشانی حساسیت داشته باشند که می‌تواند باعث خارش و التهاب پوستی شود. همان‌طور که می‌بینید بوتاکس در صورت، عوارضی را به همراه خود دارد‌ و این عوارض می‌تواند تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

به‌عنوان‌مثال شما برای کاهش سردرد می‌توانید قبل از رفتن به مطب و انجام بوتاکس، استامینوفن مصرف کنید.

هزینه بوتاکس پیشانی و صورت در تهران و سال 1402 با برند های معتبر و استاندارد در بازه قیمتی ۷۵۰٫۰۰۰ تومان ( بوتاکس مسپورت ایرانی ) و ۲٫۴۹۰٫۰۰۰ تومان ( بوتاکس دیسپورت انگلیسی ) می باشد.

بوتاکس مو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس کردن مو به نوعی درمان مو است که هدف آن ترمیم موهای آسیب دیده با استفاده از مواد طبیعی درون محلول خواهد بود. درمان مو با استفاده از بوتاکس شامل استفاده از محلول بوتاکس روی مو و ماندن آن برای مدت معینی قبل از آبکشی است.

این محلول به ساقه مو نفوذ کرده و شکاف‌های مو را پر می‌کند و آن را صاف‌تر، براق‌تر و خوش‌حالت‌تر خواهد کرد.

به طور کلی این نوع بوتاکس، مناسب افرادی است که می‌خواهند مو‌های زیباتری داشته باشند یا اینکه مو‌های خود را تقویت کنند. بعضی از افراد موهای فر خورده و وز دارند، آن‌ها باید برای صاف کردن و‌ نرم کردن موهای خود به سراغ بوتاکس بروند.

بعضی از افراد دارای موهای کم پشتی هستند؛ بنابراین باید به دنبال تقویت موهای خود باشند.

بوتاکس کردن مو ‌چه عوارضی دارد؟

در حالی که بوتاکس کردن مو به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما در صورت استفاده از محلول‌های نامناسب و رفتن به مکان‌های نامطمئن، دارای یک‌سری عوارض خواهند بود که باید از آن‌ها با خبر باشید.

در ادامه عوارض بوتاکس مو را برایتان شرح داده‌ایم.

واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به یک یا چند ماده موجود در محلول بوتاکس حساسیت داشته باشند که می‌تواند باعث خارش، قرمزی و تورم شود.

شکستگی مو

از دیگر عوارض بوتاکس برای موها شکستگی و ضعیف شدن آن‌هاست. اگر مو بیش از حد در معرض بوتاکس باشد، ممکن است خشک و شکننده شده و آسیب ببیند.

تحریک پوست سر

مواد شیمیایی موجود در محلول بوتاکس می‌تواند پوست سر را تحریک کند و باعث خارش، قرمزی و ملتهب شدن، پوسته‌پوسته شدن پوست سر شود.

ریزش مو و سستی مو

در صورتی که آرایشگر از اتو‌ مو روی موهای شما بیش از حد استفاده کند، ممکن است ریشه مو آسیب ببیند و در آینده دچار ریزش مو شوید. توصیه ما به شما این است که به سراغ کادر مجربی برای انجام بوتاکس خود بروید.

همان‌طور که دیدید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و یک آرایشگاه یا آرایشگر یا مجموعه معتبر را انتخاب کنید که در انجام بوتاکس مو با تجربه باشد تا خطر عوارض احتمالی را به حداقل برساند.

علاوه بر این، همیشه ایده خوبی است که قبل از انجام یک درمان کامل، یک آزمایش انجام دهید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد موجود در محلول، آلرژی ندارید.

از آنجایی که تقریباً سه بار در سال ممکن است بوتاکس را انجام دهید؛ بنابراین به سراغ آزمایش بروید.

عکس بوتاکس صورت

بوتاکس پیشانی و عوارض آن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بوتاکس پیشانی در گذشته فقط جنبه درمانی داشته است. درواقع بوتاکس در این ناحیه برای از بین بردن دردهای مزمن همچون میگرن بود‌.

با گذشت زمان پزشکان به این نتیجه رسیدند که می‌توان از آن برای جراحی‌های زیبایی استفاده کرد، تا به اینجا تا حدودی با بوتاکس آشنا شده‌ایم و حال می‌خواهیم عوارض بوتاکس در پیشانی را مورد بررسی قرار دهیم.

در موارد زیر، عوارض احتمالی بوتاکس پیشانی را برایتان بازگو کرده‌ایم.

افتادگی پلک

یکی از عوارض بوتاکس پیشانی، افتادگی پلک است. این افتادگی به دلیل نفوذ تزریقات به ماهیچه‌هاست. البته این افتادگی بعد چند وقت از بین می‌رود.

افتادگی ابرو

از دیگر عوارض بوتاکس در ناحیه پیشانی، افتادگی ابرو است. اگر پیشانی به صورت کامل با بوتاکس درمان شود، شاهد افتادگی ابرو خواهیم بود. این افتادگی نیز موقتی است و با از بین رفتن اثر بوتاکس، آن نیز از بین می‌رود.

تورم و عفونت پوست

مانند بسیاری از بوتاکس‌ها در هر ناحیه از بدن، بوتاکس در ناحیه پیشانی نیز دچار تورم پوست خواهد شد.

قرمزی و کبودی

ممکن است به بعضی از مواد درون محلول آلرژی داشته باشید؛ بنابراین ممکن است پوست پیشانی، دچار سرخی و کبودی شود.

سردرد و تهوع

در این نوع بوتاکس نیز سردرد و تهوع دیده می‌شود. معمولاً افرادی که بار اول آن‌ها باشد دچار این عارضه شوند. البته که سردرد و‌ حالت تهوع بسیار خفیف خواهد بود و جای نگرانی چندانی ندارد.

بوتاکس در ناحیه پیشانی چه برای سردرد و میگرن یا برای زیبایی، دارای عوارضی است؛ بنابراین سعی کنید راهکارهای لازم را انجام دهید تا دوره درمان را به راحتی بگذرانید و کمتر درد بکشید.

عکس بوتاکس صورت

سخن پایانی

همان‌طور که دیدید، بوتاکس صورت، بوتاکس پیشانی و موهای سر عوارض ناچیزی دارد. این عوارض بوتاکس کاملا طبیعی هستند و به خودی خود بعد از چند روز از بین می‌روند؛ اما اگر شما انجام این تکنیک را به افراد نابلد بسپارید، ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری در انتظارتان باشد.

پس حتما در انتخاب پزشک متخصص بوتاکس و زیبایی دقت زیادی به خرج دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.