افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

هاب مرکز داده، بستری برای توسعه محتوای الکترونیکی در شبکه ملی اطلاعات – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 191150
هاب مرکز داده، بستری برای توسعه محتوای الکترونیکی در شبکه ملی اطلاعات – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، فرشاد اکبرزاده، سرپرست اداره کل مهندسی شبکه و مدیر پروژه قطب مرکز داده، قطب مرکز داده را منطقه ای جغرافیایی متشکل از مراکز داده های تجمیع شده با دسترسی کامل به اطلاعات ملی دانست. و زیرساخت های ارتباطی بین المللی وی معرفی و افزود: مرکز […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، فرشاد اکبرزاده، سرپرست اداره کل مهندسی شبکه و مدیر پروژه قطب مرکز داده، قطب مرکز داده را منطقه ای جغرافیایی متشکل از مراکز داده های تجمیع شده با دسترسی کامل به اطلاعات ملی دانست. و زیرساخت های ارتباطی بین المللی وی معرفی و افزود: مرکز داده محل ملاقات اپراتورها، اپراتورها، صاحبان خدمات و محتوای داخلی و خارجی است.

وی به خدمات هاب مرکز داده اشاره کرد و گفت: ارائه انواع خدمات میزبانی از جمله فضا و انرژی، امکان توزیع محتوا، وجود مناطق آزاد ICT، امکان حضور کسب و کارهای دیجیتال در کشور در منطقه منطقه ای. و بازارهای جهانی، تبادل ترافیک و خدمات ابری و خرید و فروش ترافیک داخلی و بین المللی یکی از این خدمات است.

مدیر پروژه مرکز داده هاب توجه به شاخص های انتخاب مراکز هاب داده را ضروری دانست و ادامه داد: دسترسی به شبکه فیبر نوری و شبکه های ارتباطی، ثبات از نظر منطقه جغرافیایی، دسترسی به نیروی کار ماهر، توانایی تامین برق لازم، وجود زیرساخت های شهری، نزدیکی به بنادر مرزی بین المللی برای انتخاب این شاخص ها ضروری است.

اکبرزاده بیان کرد: با توجه به شاخص های فوق بیش از 18 نقطه در کشور شناسایی شده و در مرحله اول شهرهای البرز، مشهد و اصفهان انتخاب شده اند.

وی به تسهیلات برای مشارکت کنندگان در مرکز داده اشاره کرد و افزود: سهولت در اعطای مجوزهای قانونی، ایجاد بستر ارتباطی امن و پایدار، تامین برق و امنیت فیزیکی لازم، اجاره زمین با هزینه های مناسب در دراز مدت از جمله این مزایا است. امکان گسترش و ارائه مشوق های تجاری مانند تخفیف در فضاها، مالیات و نرخ خدمات وجود دارد.

اکبرزاده با بیان اینکه مشارکت در مرکز داده ریسک و هزینه های سرمایه گذاری را کاهش می دهد، گفت: استفاده از هاب مرکز داده، توسعه خدمات ابری، توزیع محتوا، کسب و کار دیجیتال و خدمات پایه، افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات داخلی و خارجی و محتوا. و توسعه کسب و کارهای دیجیتال و خدمات را در شرکت های نوپا دنبال کنید.

وی توسعه خدمات دولتی و تجارت الکترونیک از طریق استفاده از مرکز داده را برشمرد و افزود: مرکز داده با زیرساخت های لازم و ارائه بسته رسانه بستری برای توسعه محتوای الکترونیکی در شبکه ملی اطلاعات است. گسترش تجارت فراتر از مرزها و ارائه خدمات فناورانه. اطلاعات را به کشورهای همسایه بیاورید.

سرپرست پروژه هاب مرکز داده، ایجاد بستر مناسب برای تمرکززدایی مراکز داده تهران در سایه هاب مرکز داده را مهم دانست و افزود: رعایت اصول پدافند غیرعامل و توزیع مراکز داده در قطب های داده مرکزی، حل چالش های محتوا و تبادل داده بین اپراتورها و ارائه دهندگان محتوا. و کاهش هزینه های مراکز داده در قطب با محوریت توسعه کسب و کارهای جدید ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.