افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

لزوم نظارت مستمر بر سامانه امور زنان و به روز رسانی آن توسط معاونت امور زنان و خانواده

  • کد خبر : 190733
لزوم نظارت مستمر بر سامانه امور زنان و به روز رسانی آن توسط معاونت امور زنان و خانواده

به گزارش رکنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی وی امروز دوشنبه در دیدار با مسئولان و مدیران دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانواده ایرانی اسلامی را نماد اقتدار فرهنگی کشور برشمرد و افزود: موضوع زن و خانواده است. در حکومت مردمی یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توان آن را سازماندهی […]

به گزارش رکنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی وی امروز دوشنبه در دیدار با مسئولان و مدیران دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانواده ایرانی اسلامی را نماد اقتدار فرهنگی کشور برشمرد و افزود: موضوع زن و خانواده است. در حکومت مردمی یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توان آن را سازماندهی کرد تا در بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه موثر واقع شود.

رئیس جمهور توانمندسازی زنان و توسعه مشارکت اجتماعی آنان در سطوح مدیریتی و نیز احقاق هر چه بیشتر حقوق زنان بر اساس اکوسیستم ایرانی- اسلامی را از سیاست های اساسی و برجسته دولت دانست. آن را ضروری دانست. سیستم مسائل زنان را به طور مستمر دنبال کنید و این سیستم مسائل را به روز کنید. وی از سوی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، نظام فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی را بهترین بستر برای سیاست ها و اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ذیل دانست. – افزایش موضوعات در این زمینه

دکتر رئیسی با الزام همه دستگاه های اجرایی به کمک های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی به امور زنان و خانواده تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی به زنان نه نگاه ابزاری غرب به زنان است و نه چشم اندازی. این یک بینش اجتماعی نیست، بلکه دیدگاه سومی است که بر اساس آن زنان می توانند همراه مردان، جامعه ساز و نقش اساسی در خانواده ایفا کنند.

رئیس جمهور، عدالت خواهی و جلوگیری از دو آفت «سیاسی شدن و نگاه آیینی زنان» را از مهمترین رسالت های معاونت زن و خانواده دانست و افزود: دینداری، حضور آگاهانه و مؤثر، مسئولیت پذیری. و نقش بازی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای است که انقلاب اسلامی به دنیای زنان ایرانی وارد کرده است.

دکتر رئیسی، کاهش نرخ بیکاری بانوان، افزایش 100 درصدی رشد ورزش بانوان و مدال آن در دولت مردمی، تصویب لایحه پیشگیری از آسیب های زنان و ارتقای ایمنی آنان در برابر رفتارهای ناپسند و اختصاص یک درصد اعتبار دستگاه به زنان و همچنین توجه به توانمندسازی و ارتقای سلامت. وی بهبود زندگی زنان سرپرست خانوار را از جمله اقدامات دولت در حوزه زنان برشمرد.

رئیس جمهور با تاکید بر پرهیز از موازی کاری در همه دستگاه ها از جمله نماینده ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، افزود: ماموریت اصلی معاونت زنان و خانواده تشکیل گروه های متخصص در حوزه های مختلف بدون حضور در حوزه های مختلف است. رسیدگی جدی به نیازها و مطالبات زنان و خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار در نهادهای ذیربط جهت بررسی و نظارت بر اجرای آن.

دکتر رئیسی با تاکید بر تلاش جدی برای رسیدگی به مسائل زنان و خانواده به تهاجم شدید فرهنگی دشمن برای تضعیف نهاد خانواده اشاره و تصریح کرد: مقابله با این تهاجم نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه است و باید در کنار اقدامات مناسب تلاش کرد. . از این ظرفیت و همچنین رفع گره های ذهنی ایجاد شده در بخش های زنان و دختران.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.