افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

تاکید رئیسی بر توانمندسازی زنان و توسعه مشارکت اجتماعی آنان در سطوح مدیریتی

  • کد خبر : 190676
تاکید رئیسی بر توانمندسازی زنان و توسعه مشارکت اجتماعی آنان در سطوح مدیریتی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزآیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسئولان و مسئولان دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانواده ایرانی اسلامی را نماد اقتدار فرهنگی کشور برشمرد و افزود: «زن و خانواده» در حکومت مردمی نیست. یک سوال، اما یک فرصت برای آن می تواند در حل بسیاری از مسائل و مشکلات […]

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزآیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسئولان و مسئولان دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانواده ایرانی اسلامی را نماد اقتدار فرهنگی کشور برشمرد و افزود: «زن و خانواده» در حکومت مردمی نیست. یک سوال، اما یک فرصت برای آن می تواند در حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی به هرمزگان سفر می کند

رئیس جمهور توانمندسازی زنان و توسعه مشارکت اجتماعی آنان در سطوح مدیریتی و نیز توانمندسازی حقوق زنان بر اساس اکوسیستم ایرانی- اسلامی را سیاست اساسی و مورد تاکید دولت دانست و پیگیری مستمر آن را ضروری دانست. سیستم مسائل زنان و به روز رسانی این سیستم مسائل. از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نظام فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین مبنای سیاست ها و اقدامات دفتر ریاست جمهوری در رسیدگی به مسائل است. در این منطقه.

رئیسی با دعوت از همه دستگاه های اجرایی برای کمک های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی به امور زنان و خانواده تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی به زنان نه نگاه ابزاری غرب به زنان است و نه نگاه زنان به زنان. نقش و جایگاه اجتماعی این یک باور نیست، بلکه دیدگاه سومی است که بر اساس آن زن می تواند شریک مرد، سازنده جامعه و نقش اساسی در خانواده باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه عدالت خواهی و جلوگیری از دو آفت «سیاسی شدن و نگاه آیینی به زنان» از مهمترین رسالت های معاونت زنان و خانواده است، افزود: دینداری، حضور آگاهانه و مؤثر، مسئولیت پذیری و نقش آفرینی. در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای است که انقلاب اسلامی به دنیای زنان ایرانی وارد کرده است.

رئیسی، کاهش نرخ بیکاری زنان، افزایش 100 درصدی رشد ورزش بانوان و کسب مدال برای آنان در دولت مردمی، تصویب لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای ایمنی آنان در برابر رفتارهای شیطانی و اختصاص یک درصد دستگاه اعتبار به حوزه زنان و توجه به توانمندسازی و ارتقای سلامت و بهبود زندگی زنان سرپرست خانوار را از جمله اقدامات دولت در حوزه زنان برشمرد.

رئیس جمهور با تاکید بر پرهیز از موازی کاری در تمامی دستگاه ها از جمله دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: رسالت اصلی دفتر امور زنان و خانواده توسعه جدی اتاق های فکر در حوزه موضوعات مختلف بدون ورود است. محدوده اجرا: رسیدگی به نیازها و مطالبات زنان و خانواده به ویژه زنان سرپرست خانوار در نهادهای ذیربط و پیگیری اجرای آنها.

رئیسی با تاکید بر تلاش جدی برای رسیدگی به مسائل زنان و خانواده به تهاجم شدید فرهنگی دشمن برای تضعیف نهاد خانواده اشاره کرد و تصریح کرد: مقابله با این تهاجم نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه است و باید در کنار تصمیم گیری های مناسب تلاش کرد. استفاده از این توانایی، گره ها، ذهنیت ایجاد شده در بخش های زنان و دختران نیز باید حل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.