افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

دشمن بیشتر از تربیت افرادی مثل شهید باقری می ترسد تا از توپ و موشک

  • کد خبر : 190625
دشمن بیشتر از تربیت افرادی مثل شهید باقری می ترسد تا از توپ و موشک

به گزارش ایلنا، محسن رضایی روز دوشنبه در اجلاسیه شهدای اطلاعات سپاه که در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای اطلاعاتی ایران از خداترس ترین افراد انقلابی هستند. هم از نظر اخلاص و صداقت و هم از نظر فداکاری و به ویژه گمنامی تقوای خود را به نمایش گذاشتند. وی بحث اطلاع رسانی […]

به گزارش ایلنا، محسن رضایی روز دوشنبه در اجلاسیه شهدای اطلاعات سپاه که در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای اطلاعاتی ایران از خداترس ترین افراد انقلابی هستند. هم از نظر اخلاص و صداقت و هم از نظر فداکاری و به ویژه گمنامی تقوای خود را به نمایش گذاشتند.

وی بحث اطلاع رسانی را یکی از مهمترین ارکان پیروزی ملت ایران قبل از جنگ و در زمان جنگ دانست و تصریح کرد: اگر در سال های اولیه نیروهای اطلاعاتی وجود نداشتند انقلاب از دست رفته بود. و اگر نیروهای اطلاعاتی نبودند، امکان آزادسازی خرمشهر وجود نداشت و جا دارد که چنین جلساتی با محتوای بیشتر و با انرژی بیشتر و ناشناخته ها، پنهان و ناگفته های اطلاعات کشور برگزار شود. شما باید به مردم بگویید.

به دستور امام پنج هزار پاسدار به آقای ری شهری دادم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه دو سازمان اطلاعات نظامی و امنیتی در سپاه ایجاد کرده بودیم، اظهار داشت: در سال 62 که سازمان اطلاعات امنیتی را به وزارت اطلاعات تبدیل کردیم و من به دستور امام پنج حض حراست را به آقای ری شهری (وزارت اطلاعات) سپردند و هرجا تابلوی اطلاعات سپاه بود کلمه وزارت اطلاعات را روی آن نوشتیم.

رضایی ادامه داد: یعنی یک سازمان قدرتمند اطلاعاتی امنیتی در داخل سپاه تشکیل شد که به وزارت اطلاعات تبدیل شد و شهید حسن باقری در این سازمان نقش موثری داشت اما بنیانگذار سازمان اطلاعات نظامی سپاه بود. شهید باقری

نقش حسن باقری در کشف انبارهای سلاح منافقین در دانشگاه تهران

وی در خصوص معرفی شهید باقری به وی خاطرنشان کرد: یک روز در سال 58 در اطلاعات سپاه بودم، رهبر انقلاب می دانستند که من اطلاعات کشور را دنبال می کنم و مرتب به ایشان، آقای هاشمی و شهید بهشتی گزارش می دادند. گزارش ها. . با من تماس گرفتند و گفتند جوانی آمده است که علاقه مند به کار در زمینه منافقین و ضد انقلاب است، از او پرسیدم و دو ساعت صحبت کردیم و از او در مورد مسائل مختلف سیاسی، عقیدتی و امنیتی پرسیدم. دیدم یکی از گمشده هایی است که دنبالش می گشتیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا افزود: او جوانی متدین، تحلیلگر، باهوش، زیرک و معتقد به دفاع از انقلاب است و وقتی از این در رفتی گفتم غلامحسین نام تو نیست. دیگر غلامحسین افشردی.” حسن باقری نام دارد و کار خود را از ابتدا در اطلاعات امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد.

رضایی با بیان اینکه شهید باقری قبل از جنگ گزارش های بسیار خوبی از دانشگاه ها و جاهایی که منافقین می رفتند می آورد، گفت: در دانشگاه تهران اسلحه خانه ساخته بودند. یک روز شهید باقری آمد و گفت برادر محسن، منافقین یک اتاق در دانشگاه تهران گرفتند و آرپی جی و اسلحه گذاشتند و نگهبان هم هست. و آنها آزاد هستند، آنها یک زرادخانه دارند. گفتم اگه میشه یه عکس بگیر تا یه عکس از این اسلحه خانه دانشگاه تهران داشته باشیم که رفت و این کار رو کرد.

دو ماه اطلاعات شهید باقری بر ارتش عراق مسلط بود

وی افزود: اوایل جنگ به همراه شهید باقری به اهواز رفتم و گفتم اطلاعات را منتشر کنید. بعد از دو ماه که برگشتم دیدم آدم دیگری شده و خیلی خوب بر ارتش عراق تسلط دارد. او نشان داد که ارتش عراق 12 لشکر دارد و در همان دو ماه اطلاعات شهید باقری ما را به ارتش عراق رساند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس شناخت شهید باقری از دشمن را فوق العاده اعلام کرد و گفت: شهید باقری هم پیگیر شناختی بود که دشمن از ما داشت. از این رو مدام در جستجوی این بودیم که ببینیم دشمن چقدر از ما اطلاع دارد.

به گفته رضایی، شهید باقری در داخل سنگرهای ارتش عراق جزوه هایی با عنوان کتاب های درسی قادسیه صدام پیدا می کرد. این جزوه ها تجربیات ارتش عراق در عملیات ما و آنها بود. شهید باقری این جزوه ها را ترجمه کرد و به همه فرماندهان داد تا نشان دهد دشمن تا چه اندازه ما را می شناسد.

وی ادامه داد: شهید باقری در تیم طراحی عملیات سپاه جایگاه ممتازی داشت و اگر به دلایلی از این تیم جدا می شد همیشه احساس خلأ می کردم زیرا ویژگی هایی از نظر طراحی و بینش نظامی در او وجود داشت که همیشه به این نکته اشاره می کرد. نقاط ضعف. . .

فرمانده سابق کل سپاه با تاکید بر اینکه علاوه بر این شهید باقری فرمانده بی نظیری بود، یادآور شد: پس از عملیات بیت المقدس، شهید باقری فرماندهی قرارگاه نصر را بر عهده گرفت و اکنون باید فرماندهی چند لشکر را بر عهده داشت. شهید باقری در فتح المبین جبهه خودش را فتح کرد و به جبهه قرارگاه فجر کمک کرد و راه را برای قرارگاه فجر باز کرد.

عملیات فتح المبین بلوغ قطعی شهید باقری را رقم زد

رضایی با بیان اینکه عملیات فتح المبین بلوغ نهایی شهید باقری بود، گفت: بر اساس این تجربه سخت ترین قسمت آزادسازی خرمشهر را به شهید باقری و حاج احمد متوسلیان سپردیم. در این عملیات یک عاشورا برای لشکر 27 ایجاد شد اما احمد متوسلیان از دلیرترین افراد ما در جنگ بود و خودش و ستاد لشکر 27 وارد میدان جنگ شدند.

وی گفت: در کجای دنیا افرادی مانند شهید باقری و احمد متوسلیان را می توان یافت و چه مکتبی توانسته چنین افرادی را تربیت کند؟ وی گفت: دشمن از تربیت افرادی چون شهید باقری بیشتر از تفنگ و موشک ما می ترسد. تهدید جدی ما برای آمریکا افرادی مانند شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله هستند. لذا به دنبال نفوذ در جوانان ما و تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند.

تجهیزات و درجات نظامی ما نباید از آموزش نیرو غافل شوند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نیروی دریایی آمریکا 20 سال پیش برآوردی از جنگ با ایران ارائه کرد و هشت ویژگی ایران را بیان کرد، اظهار داشت: بیشتر این ویژگی ها در شهید حسن باقری وجود داشت، بنابراین باید آگاه باشیم. سرنوشت میدان نبرد را مومنان رقم می زنند و تجهیزات و درجات نظامی نباید از آموزش نیرو غافل شوند، ما را از شهدای باقری دور نکنند.

رضایی با بیان اینکه شهادت باقری برای ما باورنکردنی بود و من باور نمی کردم که چند ماه به شهادت رسیده باشد، تصریح کرد: البته بعد از او برادرش سردار باقری سازمان اطلاعات نظامی سپاه را گسترش داد. امروز سازمان اطلاعات رزمی ما در نیروی زمینی، دریایی، بسیج و قدس سپاه آموزش عالی دیده است و افرادی مانند شهید امید که اخیراً در سوریه به شهادت رسید، نمونه هایی از این توانمندی هستند.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.