افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

جنایات کودکان مجرم را نادیده نمی گیریم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 190467
جنایات کودکان مجرم را نادیده نمی گیریم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگو لطفا وی در یادداشتی به حساسیت پلیس در برخورد با مجرمان شکار کودکان اشاره کرد و نوشت: جنایت علیه کودکان در قوانین کیفری روند تشدید دارد و جرم عادی نیست. سردار منتظرالمهدی وی سپس یادداشت کرد: اعمال مجرمانه و جرم رفتار پلیس تحت هیچ شرایطی با کودکان […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگو لطفا وی در یادداشتی به حساسیت پلیس در برخورد با مجرمان شکار کودکان اشاره کرد و نوشت: جنایت علیه کودکان در قوانین کیفری روند تشدید دارد و جرم عادی نیست.

سردار منتظرالمهدی وی سپس یادداشت کرد: اعمال مجرمانه و جرم رفتار پلیس تحت هیچ شرایطی با کودکان قابل قبول نیست. چون خود پلیس مطمئن و پناه بچه ها این را می دانند و اساس وجود و حضور آنها با امنیت کودک ارتباط مستقیم دارد; به ما از مجازات مجرمان چشم پوشی نمی کنیم.

با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را کودکان زیر 18 سال تشکیل می دهند و جرم علیه کودک به معنای هر نوع صدمه، آزار، بهره کشی از کودک و هرگونه فعل یا ترک عمدی است که به اخلاقیات و اجتماعی آسیب وارد کند. از کودک هدف آن آسیب رساندن به طبقه پویا و با طراوت جامعه است، لذا حمایت از کودکان مظلوم و بی دفاع طبق قوانین و آداب و رسوم ضروری است.

از منظری دیگر، پلیس خود را موظف و موظف می‌داند که به دور از توهین و تحقیر، با کودکانی که به هر دلیلی وارد این چرخه شده‌اند، عاقلانه و مناسب، نظام‌مند، مصمم، دوستانه و محافظه‌کارانه رفتار کنند. جرم در یک زمان معین سن اولیه؛ تا در نهایت منجر به پیشگیری از جرم در بزرگسالی شود.

پلیس همیشه مواردی را که یکی از طرفین مربوط به کودکان و حقوق کودکان باشد در اولویت قرار می دهد. در روزهای اخیر در پرونده ای که در آن کودکان 7 تا 9 ساله با ضربات چاقو زورگیری شدند، کارت بانکی و رمز عبور آنها به سرقت رفت. بلافاصله با تلاش کارآگاهان متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. در بسیاری از موارد دیگر، حمایت از حقوق کودکان و جلوگیری از مواجهه مکرر با جرم از طریق لطفا و پرسنل پلیس در نظر گرفته شده است.

اگرچه برخی از کودکان از سوی خانواده و بستگان خود آسیب می بینند، اما نیاز به حمایت دارند، اما از سوی دیگر مورد سوء استفاده باندهای خطرناک مافیایی تجارت کودکان قرار می گیرند که در سراسر جهان فعالیت های مجرمانه دارند و کودکان قدرت شکایت ندارند. قدرت مقابله و فرار را ندارند.

بسیاری از آثار جرایم علیه کودکان پیامدها و پیامدهای آن است و روح و روان کودک از دیرباز تحت تأثیر خشونت قرار گرفته است، این موضوع توجه ویژه سه ضلع نهاد خانواده، پلیس و حوزه آموزشی را می طلبد. و در مقابله با جرایم با محوریت کودکان، مشارکت فعال و مستمر شهروندان از سایر نهادها و سازمان ها ضروری است.

لطفا با جرایم سازمان یافته علیه کودکان به شدت مبارزه می شود و در مقایسه با سایر کشورهای منطقه در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

بیشتر اعتماد و سرمایه اجتماعی پلیس مبتنی بر نظرات و بینش کودکان است و جامعه هدف پلیس ارتقای سرمایه اجتماعی است. اعتماد کودک به پلیس پایه و اساس اعتماد عمومی در بزرگسالی برای تامین امنیت در جامعه است.

با این محدوده دید، لطفا از یک سو مقابله با هرگونه تجاوز و تجاوز به کودکان در نظر گرفته شده و از سوی دیگر ظرفیت اجتماعی کودکان و نوجوانان برای ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس مهم است و به این بخش نیز توجه ویژه ای می شود. آه تو دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.