افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

تعطیلی دو روز در هفته در اولویت بررسی مجلس قرار گرفت – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 190402
تعطیلی دو روز در هفته در اولویت بررسی مجلس قرار گرفت – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 9 بهمن ماه) درخواست گروه نمایندگان را برای اولویت بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی از لایحه قانون ماده 87 قانون مدنی بررسی کردند. . قانون مدیریت خدمات و موافقت با اولویت بررسی این لایحه. حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی درباره این لایحه […]

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 9 بهمن ماه) درخواست گروه نمایندگان را برای اولویت بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی از لایحه قانون ماده 87 قانون مدنی بررسی کردند. . قانون مدیریت خدمات و موافقت با اولویت بررسی این لایحه.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی درباره این لایحه گفت: بر اساس این لایحه تعطیلات آخر هفته به دو روز و روز کاری هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا روز کاری 40 ساعت در هفته است. از طرفی در ایران در سال 52 روز جمعه تعطیل است و 26 روز تعطیلات ملی و ویژه داریم.

در ادامه عباس گودرزی با پذیرش درخواست اولویت برای بازنگری در لایحه تعطیلات آخر هفته دو روزه گفت: میانگین تعطیلات در سایر کشورها 119 روز در سال است اما در ایران میانگین تعطیلات 78 روز است.

نماینده مردم بروجرد در شورای اسلامی گفت: 65 درصد میانگین دنیا را برای تعطیلات داریم در حالی که در کشورهای پیشرفته انتظار افزایش تعطیلات را دارند. از سوی دیگر در این لایحه به دنبال تعطیلی دو روزه در هفته در سراسر کشور هستیم چرا که افزایش تعطیلات و کاهش ساعات کاری منجر به افزایش انگیزه کارکنان و تقویت بنیان خانواده می شود.

به گزارش مهر، در این لایحه آمده است که ساعات کار کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و روزهای تعطیل به دو روز در هفته افزایش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.