افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

رضایی: تهدید جدی ما برای آمریکا افرادی مانند شهیدان باقری، سلیمانی و سید حسن نصرالله هستند.

  • کد خبر : 190362
رضایی: تهدید جدی ما برای آمریکا افرادی مانند شهیدان باقری، سلیمانی و سید حسن نصرالله هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی. خبرگزاری تسنیم محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاس شهدای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی ایران از متقی‌ترین مردم انقلاب ما هستند، گفت: این. وی افزود: اطلاعات یکی از مهمترین ارکان پیروزی ملت ایران قبل […]

به گزارش خبرنگار دفاعی. خبرگزاری تسنیم محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاس شهدای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی ایران از متقی‌ترین مردم انقلاب ما هستند، گفت: این.

وی افزود: اطلاعات یکی از مهمترین ارکان پیروزی ملت ایران قبل و بعد از جنگ بوده است. اگر نیروهای اطلاعاتی نبود، سال های اول انقلاب از دست رفته بود و اگر نیروهای اطلاعاتی نبود، آزادسازی خرمشهر غیرممکن بود.

رضایی ادامه داد: دو سامانه اطلاعات نظامی و امنیتی در سپاه ایجاد کرده بودیم. در سال 62 که اطلاعات امنیتی را به وزارت اطلاعات تحویل دادیم، به دستور امام پنج هزار نفر را به وزارت اطلاعات تحویل دادم. موسس سازمان اطلاعات نظامی سپاه شهید باقری بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: شهید باقری فردی بسیار باهوش و زیرک و معتقد به دفاع از انقلاب اسلامی بود. او کار خود را در حوزه اطلاعات امنیتی آغاز کرد و اطلاعات بسیار خوبی از انبارهای سلاح منافقین در دانشگاه تهران ارائه کرد.

وی بیان کرد: به محض شروع جنگ به همراه شهید باقری به اهواز رفتم و گفتم اطلاعات را شروع کنید. بعد از دو ماه که برگشتم دیدم آدم دیگری شده است و به خوبی بر ارتش عراق تسلط دارد. نشان داد که ارتش عراق 12 لشکر دارد و در همان دو ماه اطلاعات شهید باقری ما بر ارتش عراق مسلط شد.

رضایی شناخت شهید باقری از دشمن را بسیار خوب دانست و گفت: شهید باقری نیز میزان شناخت دشمن از ما را پیگیری می کرد. از این رو مدام در جستجوی این بودیم که ببینیم دشمن چقدر از ما اطلاع دارد. شهید باقری از داخل سنگرهای ارتش عراق جزوه هایی با عنوان کتاب های درسی قادسیه صدام پیدا می کرد که تجربیات ارتش عراق در عملیات های ما و خودشان را بازگو می کرد. شهید باقری این جزوات را ترجمه کرد و به همه فرماندهان داد تا ببینند دشمن چقدر از ما خبر دارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: شهید باقری در تیم طراحی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایگاه ممتازی داشت و اگر به هر دلیلی از این تیم جدا می شد همیشه احساس پوچی می کرد. زیرا از نظر طراحی و دید نظامی ویژگی هایی در آن وجود داشت که همواره نقاط ضعف را مشخص می کرد.

رضایی تصریح کرد: علاوه بر این شهید باقری فرمانده بی نظیری بود. پس از عملیات قدس، شهید باقری فرماندهی قرارگاه نصر را بر عهده گرفت و اکنون فرماندهی چند لشکر را بر عهده داشت. شهید باقری در فتح المبین هم جبهه خود و هم جبهه قرارگاه فجر را فتح کرد و راه را برای قرارگاه فجر باز کرد. این عملیات بلوغ نهایی شهید باقری بود و در عملیات بیت المقدس به بلوغ خوبی رسیده بود. بنابراین سخت ترین قسمت آزادی خرمشهر را به شهید باقری و حاج احمد متوسلیان می سپاریم.

وی ادامه داد: در این عملیات عاشورا برای لشکر 27 ایجاد شد اما احمد متوسلیان از دلیرترین افراد ما در جنگ بود و او و ستاد لشکر 27 وارد میدان جنگ شدند. در کجای دنیا افرادی مانند شهید باقری و احمد متوسلیان را می توان یافت و کدام مکتب توانسته چنین افرادی را تربیت کند؟

رضایی تصریح کرد: دشمن بیشتر از تربیت افرادی چون شهید باقری می ترسد تا از توپ و موشک ما. تهدید جدی ما برای آمریکا افرادی مانند شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله هستند. لذا به دنبال نفوذ در جوانان ما و تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند. بیست سال پیش نیروی دریایی آمریکا تخمینی از جنگ با ایران ارائه کرد و هشت ویژگی ایران را بیان کرد که بیشتر آنها در شهید حسن باقری وجود داشت. بنابراین آگاه باشیم که سرنوشت میدان نبرد را افراد با ایمان رقم می زنند و تجهیزات و درجات نظامی ما نباید از آموزش قدرت غافل شوند.

وی در پایان گفت: شهادت شهید باقری برای ما باورنکردنی بود و چند ماهی بود که باور نمی کردم شهید شده باشد. البته بعد از ایشان برادرش سردار باقری سازمان اطلاعات نظامی سپاه را گسترش داد و امروز سازمان اطلاعات رزمی ما در نیروهای زمینی، دریایی، بسیج و قدس سپاه و افرادی چون شهید امیدد بسیار آموزش دیده است. که اخیرا در سوریه به شهادت رسید نمونه هایی از این توانایی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.