افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

چرا به سربازان آمریکایی حمله شد؟/بررسی 3 دلیل اصلی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 190340
چرا به سربازان آمریکایی حمله شد؟/بررسی 3 دلیل اصلی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و اردن، سه سرباز آمریکایی کشته و 34 نفر زخمی شدند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این حمله را “بسیار دردناک و غم انگیز” توصیف کرد و گفت که توسط نیروهای تحت حمایت ایران انجام شده است. وی همچنین […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و اردن، سه سرباز آمریکایی کشته و 34 نفر زخمی شدند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این حمله را “بسیار دردناک و غم انگیز” توصیف کرد و گفت که توسط نیروهای تحت حمایت ایران انجام شده است. وی همچنین اعلام کرد که به مسئولین این حمله «در زمان مناسب و به شیوه مناسب» پاسخ خواهد داد. ایران رسما دست داشتن در این حمله را رد کرده است. سوال مهم این است که این حمله چه پیام هایی برای آمریکا دارد؟

1. حمله به مواضع آمریکا نتیجه جنگ غزه است

چهارمین ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نیز در حال سپری شدن است. آمریکا تا کنون آشکارا از رژیم صهیونیستی حداقل در «مواضع بیانی» آن حمایت کرده است. تمام قطعنامه های شورای امنیت که خواستار پایان دادن به جنگ غزه بودند توسط ایالات متحده وتو شد. دو قطعنامه تصویب شده فقط بر کمک های بشردوستانه تاکید داشتند. همچنین دولت آمریکا در این 4 ماه بارها به رژیم صهیونیستی کمک نظامی کرده است.

بارها مردم از سراسر جهان از جمله آمریکا تظاهراتی برگزار کردند و آمریکا را حامی نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه معرفی کردند. همین چند روز پیش، در گردهمایی انتخاباتی جو بایدن، مردم بارها سخنرانی او را قطع کردند و بر لزوم توقف جنگ در غزه تاکید کردند. گروه‌های مقاومت تاکنون بارها به دلیل حمایت آمریکا از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، تهدید به حمله به پایگاه‌های این کشور در غرب آسیا کرده‌اند و این کار را از مدت‌ها قبل آغاز کرده‌اند. بنابراین حمله روز گذشته و کشته و زخمی شدن 34 نظامی آمریکایی نتیجه سیاست این کشور در قبال جنگ غزه است و در صورت ادامه این جنگ، تکرار چنین حملاتی علیه آمریکا دور از انتظار نخواهد بود.

۲. حمله به مواضع آمریکا نتیجه چرخه ناامنی در منطقه غرب آسیا است

منطقه غرب آسیا به دلیل سیاست های آمریکا منطقه ای متلاطم و ناامن است. این هرج و مرج و ناامنی از سال 2011 با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا از گروه های تروریستی و تکفیری به اوج خود رسید. در سال‌های اخیر که قدرت‌های منطقه به سمت گفت‌وگو و کاهش تنش در روابط خود حرکت کردند، جنگ غزه رخ داد و قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا در جهت کاهش این جنگ حرکت نکردند، بلکه اقدام کردند. رژیم صهیونیستی در قالب ماده 51 منشور ملل متحد تعریف شده و دفاع مشروع. مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها هشدار داده اند که حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی منجر به گسترش درگیری، ناامنی و جنگ در منطقه می شود و آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال یمنی ها که در دو هفته اخیر شاهد حملات آمریکا و انگلیس به این کشور بودند، ترسی از تکرار حملات به کشتی های عازم سرزمین های اشغالی نداشتند و به مخالفت با آمریکایی ها پرداختند. حمله به مواضع آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و اردن نیز پیامد چرخه ناامنی در غرب آسیا است و هر کشوری که در این ناامنی دخالت داشته باشد از جمله آمریکا نمی تواند ادعا کند که منطقه ناامن است، اما این ناامنی نیست. ما را آلوده نکن امنیت مقوله ای قابل تفکیک نیست، بلکه همه بازیگران مؤثر در ناامنی ناامن را تجربه خواهند کرد. مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند درگیری‌ها در غزه را گسترش داده و آن را به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر تبدیل کنند، اما این بیانیه عمدتاً به این معناست که محور مقاومت نباید پاسخگوی جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه غزه باشد. .

۳. ادامه ناامنی در منطقه پیامدهای بیشتری برای آمریکا خواهد داشت

به نظر می رسد که آمریکا به حمله دیروز واکنش نشان دهد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما همه عاملان این حمله را در زمان مناسب و به شیوه‌ای که خود انتخاب کرده‌ایم پاسخگو خواهیم بود. تعداد زیادی از مقامات آمریکایی نیز خواهان واکنش قاطع آمریکا شده اند. تصور آمریکا این است که اگر پاسخ قاطعی به این حمله نشان ندهد، اعتبار قدرتش تضعیف شده و ممکن است باعث تکرار چنین حملاتی شود. بنابراین، واکنش آمریکا به ویژه حملات نسبتاً شدید به مواضع مقاومت در عراق و سوریه محتمل است. با این حال، حتی یک پاسخ قاطع ایالات متحده نمی تواند حملات به مواضع ایالات متحده در منطقه غرب آسیا را متوقف کند.

با آغاز جنگ غزه، جنبش های مقاومت در منطقه به پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه حمله کردند. به گفته پنتاگون، تا حمله دیروز این حملات هیچ کشته ای در پی نداشت، اما حدود 70 سرباز آمریکایی زخمی شدند. حمله دیروز نیز 3 کشته بر جای گذاشت و خشن ترین حمله علیه آمریکا بود. بنابراین می توان گفت هر چقدر هم که ناامنی در منطقه از جمله جنگ غزه ادامه داشته باشد یا حتی اگر رژیم صهیونیستی به جنگ لبنان برود، مدیریت بحران در منطقه غرب آسیا از دست ما خارج شده است. ایالات متحده، و نتیجه حملات بیشتر و حتی تلفات بیشتر آمریکایی ها خواهد بود. در منطقه غرب آسیا خواهد بود. بنابراین، برخلاف اظهارات داخل ایالات متحده که ادعا می‌کنند پاسخ قاطع آمریکا تضمین می‌کند که حملات به مواضع آمریکا تکرار نخواهد شد، در صورت توقف جنگ در غزه، حملات به ایالات متحده متوقف خواهد شد. و آمریکا به حمایت خود از رژیم صهیونیستی پایان می دهد. لازم به یادآوری است که سال 2024 سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و جنگ غزه تاکنون به نفع بایدن نبوده و گسترش آن برای بایدن نیز زیان آور خواهد بود.

ایالات متحده به دنبال اقدام مستقیم علیه ایران نیست

یکی از سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا در زمان دولت قبلی آمریکا و همچنین در دوران جنگ غزه، کشاندن مستقیم آمریکا به جنگ و به ویژه آمریکا به سمت جنگ مستقیم علیه جمهوری اسلامی بود. . ایران تصور رژیم صهیونیستی این است که هیچ قدرت برتری در برابر ایران ندارد و نمی تواند وارد جنگ نظامی مستقیم با ایران شود، اما آمریکا می تواند اقدام نظامی مستقیم علیه ایران انجام دهد. با این حال، دولت های آمریکا (دولت ترامپ و بایدن) در این دام نیفتاده اند و از هرگونه اقدام نظامی مستقیم علیه ایران خودداری کرده اند. اکنون نیز واکنش دولت آمریکا نشان می دهد که به دنبال اقدام علیه ایران در خاک ایران نیست. بایدن گفت این حمله توسط گروه های افراطی مورد حمایت ایران انجام شده است. پنتاگون همچنین اعلام کرد که ایران در حمله به آمریکا دست نداشته است. واقعیت این است که اساسا جمهوری اسلامی ایران نگاهی «مستقل» به متحدان منطقه ای خود دارد و آنها را بازیگرانی مستقل می داند که بسیاری از سیاست ها و اقدامات خود را با تهران هماهنگ نمی کنند. حماس همچنین عملیات تهاجمی الاقصی را با جمهوری اسلامی ایران هماهنگ نکرد و آمریکایی ها در دام تبلیغات صهیونیستی نیفتند و تایید کردند که جمهوری اسلامی ایران از این عملیات مطلع نبوده است. به نظر می‌رسد دولت آمریکا که معتقد است گروه‌های مقاومت مورد حمایت ایران هستند، چنین نگاهی به رابطه جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا دارد و پذیرفته است که تمام اقداماتش انجام نمی‌شود. . با هماهنگی ایران بنابراین برخلاف اظهارات برخی افراد تندرو در داخل آمریکا، واشنگتن به سمت درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران حرکت نخواهد کرد که البته یکی از دلایلی است که چنین اقدامی منجر به تشدید بحران می شود. در غرب آسیا و اوضاع در حال خارج شدن از کنترل است و پیامدهای جدی تری برای ارتش آمریکا در منطقه خواهد داشت.

نتیجه

در مجموع باید گفت اقدام روز گذشته علیه مواضع آمریکا در غرب آسیا که یکی از خشن ترین حملات سال های اخیر علیه این کشور بود، نتیجه حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی غزه بود. جنگ و چرخه ناامنی در منطقه. به عبارت دیگر این حمله هزینه بالایی بود که رژیم صهیونیستی برای آمریکا ایجاد کرد. آمریکا به طور قطع به مواضع مقاومت در سوریه و عراق حمله خواهد کرد، اما امنیت سربازان آمریکایی زمانی تضمین می شود که رژیم صهیونیستی را برای پایان دادن به جنایت علیه غزه تحت فشار قرار دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.