افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

خبر خوب برای سربازان: از افزایش حقوق تا کاهش مدت خدمت – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 190232
خبر خوب برای سربازان: از افزایش حقوق تا کاهش مدت خدمت – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر بازار اخبار مربوط به خدمت سربازی داغ بوده و اخباری مبنی بر کاهش سه ماهه مدت خدمت سربازی به گوش می رسد. به گفته نمایندگان، این موضوع هنوز به تصویب نرسیده و شورای نگهبان نیز آن را تایید نکرده است، اما به نظر می رسد تکمیل شود. در […]

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر بازار اخبار مربوط به خدمت سربازی داغ بوده و اخباری مبنی بر کاهش سه ماهه مدت خدمت سربازی به گوش می رسد. به گفته نمایندگان، این موضوع هنوز به تصویب نرسیده و شورای نگهبان نیز آن را تایید نکرده است، اما به نظر می رسد تکمیل شود.

در خصوص این خبر سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به توافق ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس مجلس در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس این توافقنامه، میانگین خدمت سربازی خدمات با احتساب دوره آموزشی به 14 ماه خواهد رسید.

وی افزود: طی جلسات متعدد کارشناسی با حضور قالیباف و سردار باقری تصمیماتی برای روشن شدن ابهامات مصوبه شورای اسلامی در مورد اصلاح قانون سربازی در برنامه هفتم توسعه گرفتیم. بر اساس این قرارداد، میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به 14 ماه خواهد رسید. یعنی حداقل 3 ماه خدمت برای همه سربازان کاهش می یابد.

دانشجویان خارجی امکان معافیت از تحصیل را خواهند داشت

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به جایگزینی سرباز با سایر اعضا در حد اعتبار اعطایی اقداماتی انجام می دهد. با این مصوبه نیاز به سرباز کاهش یافته و استفاده از سربازان در پست های تخصصی افزایش می یابد. همچنین دانشجویان خارج از کشور امکان معافیت تحصیلی را خواهند داشت که بازگشت نخبگان به کشور را تسهیل می کند.

افراد دارای دو فرزند معاف هستند.

دهنوی ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح برنامه ای را برای تعیین وظایف مشمولان غایب تهیه و به مجلس ارائه می کند. مشمولانی که 35 سال سن دارند و دارای دو فرزند یا بیشتر می باشند معاف می شوند.این معافیت برای حمایت از مشمولانی که تشکیل خانواده داده اند ایجاد شده است.

وی گفت: این تصمیمات امروز در قالب مصوبه پیشنهادی برای رفع ابهام شورای نگهبان در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه در نظام قانونگذاری شورای اسلامی بارگذاری شد تا پس از تصویب در سال جاری اجرایی شود. جلسه علنی مجلس مجلس و تصویب شورای نگهبان.

خبر خوش برای سربازان/از افزایش حقوق تا کاهش دوره خدمت

افزایش حقوق سربازان

در ادامه یکی از اعضای رئیس شورای اسلامی شهر گفت: دو روز پیش در مجلس تصویب کردیم که حداقل حقوق یک سرباز مجرد در سال آینده 60 درصد حقوق کارمند باشد یعنی تقریباً 6 حقوق دریافت می کنند. میلیون تومان در مناطق غیر عملیاتی و 7.5 میلیون تومان در مناطق عملیاتی.

وی افزود: همچنین حداقل حقوق یک سرباز متاهل در مناطق عملیاتی برای سال آینده 9 میلیون تومان تعیین شد.

آیا خرید خدمت سربازی دوباره اجرا می شود؟

امیرآبادی فراهانی، رئیس فراکسیون ایثارگران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از اینکه آیا خرید خدمت سربازی دوباره اجرایی می شود؟ وی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با سربازان حرفه ای به صورت مشروط موافقت می کند. ستاد کل به مجلس می گوید که ما در کاهش تعداد سربازان یا جذب حرفه ای آنها حرفی نداریم. به شرطی که منابع خود را در اختیار ما قرار دهید.

به گفته فراهانی، تاکنون هیچ منبعی از سربازان حرفه ای شناسایی نشده است. درآمد حاصل از خرید خدمت سربازی با هزینه های یک سرباز حرفه ای برابری نمی کند. مجلس نباید وظیفه ملایطاق را به ستاد کل نیروهای مسلح سپرد. تجربه نشان داده هرجای این مملکت پنج ساله می شود نیازی به ترک نیست و دائمی می شود.

پرونده کاهش مدت سربازی هم اکنون روی میز نمایندگان مجلس است، به نظر می رسد تغییرات و اقدامات جدید به زودی به تصویب نمایندگان و شورای نگهبان برسد و خبرهای خوش برای سربازان به ثمر برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.