افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » نیم قرن شکست ناپذیری در برابر سوریه

  • کد خبر : 190083
اسمارتک نیوز » نیم قرن شکست ناپذیری در برابر سوریه

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه برگزاری حساس ترین بازی خود از زمان بازگشت امیر قلانویی است. ایران در سال 1402 و از آغاز دومین دوره مربیگری قالانیوی، 16 بازی انجام داد و 14 برد و دو تساوی به دست آورد که آمار قابل توجهی است. قلعهنویی با این […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه برگزاری حساس ترین بازی خود از زمان بازگشت امیر قلانویی است. ایران در سال 1402 و از آغاز دومین دوره مربیگری قالانیوی، 16 بازی انجام داد و 14 برد و دو تساوی به دست آورد که آمار قابل توجهی است. قلعهنویی با این روند عالی و پیروزی های متوالی توانسته رکورد 15 دیدار بدون باخت با تیم ملی را در دوران مدیریت دراگان اسکوچیچ پشت سر بگذارد و حالا به دنبال ادامه این روند در دیدار بعدی ایران مقابل سوریه است. اما نکته ای که در مورد بازی های قبلی تیم ملی با بازی بعدی وجود دارد این است که هیچ کدام از بازی ها در مرحله حذفی برگزار نشد و موضوع مرگ و زندگی نبود. ایران پیش از این سه بازی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، دو بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 و 11 بازی در قالب بازی‌های دوستانه، البته تورنمنت کافا و اردن انجام داد. همه آنها در راستای آمادگی تیم ملی بودند. اما دیدار ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت ها برگزار می شود که در پایان تنها یکی از این دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کند که از همین حالا این دیدار مهم ترین است. بازی تیم ملی در دوران قلانوی. دیداری که می تواند ما را یک قدم به موفقیت در جام ملت ها نزدیکتر کند یا آخرین بازی ما در قطر باشد که البته امیدواریم اینطور نباشد و تیم فوتبال ایران بتواند به فینال و قهرمانی این تورنمنت صعود کند.
درگیری های ایران و سوریه
نکته ای که در مورد دیدار ایران و سوریه وجود دارد این است که بسیاری تیم کشورمان را برنده این دیدار می دانند و آمار دیدارهای برگزار شده نیز گواه این موضوع است. ایران و سوریه تاکنون 30 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که نتایج این بازی ها 18 برد برای ایران، یک برد برای سوریه و 11 تساوی بوده است. در این دیدارها در مجموع 65 گل به ثمر رسید که سهمیه ایران 50 گل و سوریه 15 گل به ثمر رسید. ضمناً یک بازی بدون رقابت بین دو تیم در مقدماتی جام جهانی 1978 با نتیجه فنی 2-0 به سود اعلام شده است. ایران بار دیگر در مسابقات فوتبال غرب آسیا در سال 2002 تیم ایران مصمم شد که در ضربات پنالتی پیروز شود. این دو تیم در مسابقات کشورهای غرب آسیا نیز به مصاف یکدیگر رفته‌اند که رقابت‌هایی متفاوت از مسابقات قهرمانی آسیا بوده است، فیفا به حساب نمی‌آید.
مردم سوریه 50 سال است که عزادار هستند
اولین بازی این دو تیم در تاریخ 28 اردیبهشت 1352 در سری مسابقات مقدماتی جام جهانی 1974 برگزار شد که با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید و تنها پیروزی سوریه مقابل کشورمان در بازی برگشت به پایان رسید. همین دوره با نتیجه 1-0 که در 25 اردیبهشت 1352 برگزار شد. اکنون بیش از 50 سال می گذرد و یوها در تلاش برای حفظ این رکورد نیم قرنی هستند. بهترین پیروزی ایران مقابل سوریه 7-1 در بازی های فوتبال غرب آسیا 2004 بود. بیشترین فاصله بین دو پیروزی این تیم مقابل سوریه سه بازی بود که هر سه بازی مساوی بود. علاوه بر این تیم ملی تجربه پیروزی در چهار بازی متوالی مقابل تیم سوریه را دارد. آخرین بازی دو تیم در تاریخ 4 آبان از ساعت 14 در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 برگزار شد که با نتیجه 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسید و در آن بازی که در ساعت 14 برگزار شد. گل های تیم تحت هدایت اسکوچیچ را در ورزشگاه ملک عبدالله دوم امان اردن، سردار آزمون، احسان حاج صفی (پنالتی) و علی قلی زاده به ثمر رساندند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.