افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
3

بیشتر تسلیحات حماس توسط اسرائیل تامین می شود.

  • کد خبر : 189933
بیشتر تسلیحات حماس توسط اسرائیل تامین می شود.

به گزارش بازار، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز یکشنبه در گزارشی منابعی را که جنبش حماس برای تامین تسلیحات خود استفاده می کند، تحلیل کرد. این گزارش حاکی از آن است که بسیاری از تسلیحاتی که نیروهای اسرائیلی در محاصره غزه استفاده کردند، اکنون علیه آنها استفاده می شود. نیویورک تایمز نوشت: منابع نظامی و […]

به گزارش بازار، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز یکشنبه در گزارشی منابعی را که جنبش حماس برای تامین تسلیحات خود استفاده می کند، تحلیل کرد.

این گزارش حاکی از آن است که بسیاری از تسلیحاتی که نیروهای اسرائیلی در محاصره غزه استفاده کردند، اکنون علیه آنها استفاده می شود.

نیویورک تایمز نوشت: منابع نظامی و اطلاعاتی اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از تسلیحات مورد استفاده حماس در حملات 7 اکتبر و در جنگ غزه از یک منبع بعید به دست آمده است: خود ارتش اسرائیل.

این گزارش ادامه می‌دهد: «سال‌ها، تحلیلگران بر این باور بودند که با وجود محاصره کامل غزه توسط ارتش اسرائیل، حماس تا حد زیادی به مسیرهای زیرزمینی برای تسلیحات خود متوسل شده است، اما اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که حماس تا چه حد توانایی ساخت خود را داشته است. راکت ها و سلاح های ضد تانک خود را با استفاده از هزاران مهمات که اسرائیل به غزه پرتاب کرد اما منفجر نشد.حماس همچنین جنگنده های خود را با سلاح های دزدیده شده از پایگاه های نظامی اسرائیل مسلح کرده است.

اشتباه محاسباتی اسرائیل از توانایی حماس در دستیابی به سلاح
این روزنامه آمریکایی افزود: اطلاعات جمع آوری شده در ماه های قبل از جنگ نشان می دهد که مقامات اسرائیلی نه تنها در مورد نیات حماس قبل از 7 اکتبر قضاوت نادرست داشتند، بلکه درباره توانایی حماس در دستیابی به تسلیحات نیز قضاوت نادرستی داشتند.

آنچه کاملاً روشن شده است این است که بسیاری از سلاح‌هایی که نیروهای اسرائیلی برای محاصره غزه در 17 سال گذشته استفاده کرده‌اند، اکنون علیه آنها استفاده می‌شود.

نیویورک تایمز نوشت: مواد منفجره نظامیان آمریکایی و اسرائیلی به حماس اجازه داد تا برای اولین بار به سمت اسرائیل موشک پرتاب کند و از غزه به شهرهای اسرائیل نفوذ کند.

میشائیل کارداش، معاون سابق بخش خنثی سازی بمب پلیس اسرائیل و مشاور پلیس اسرائیل، می گوید: “مهمات منفجر نشده منبع اصلی مواد منفجره برای حماس بوده است.” آنها از بمب ها و خمپاره هایی که از اسرائیل شلیک می شد استفاده کردند (اما کار نکردند) و از آنها برای تغییر کاربری برای مواد منفجره و موشک استفاده کردند.

کارشناسان تسلیحات می گویند که حدود 10 درصد مهمات منفجر نمی شوند، اما در مورد اسرائیل این رقم می تواند بیشتر باشد.

زرادخانه اسرائیل پر از سلاح های بسیار قدیمی است.
یک افسر اطلاعاتی اسرائیل که مانند سایر مقامات اطلاعاتی خواستار بررسی مسائل امنیتی به صورت ناشناس شد، گفت: “زرادخانه اسرائیل شامل موشک هایی است که قدمت آنها به جنگ ویتنام بازمی گردد و سال ها توسط ایالات متحده یا ارتش های دیگر تولید نشده است. – میزان انفجار این موشک ها و بمب ها می تواند بیشتر و تا 15 درصد باشد.

از جمله این، سال ها بمباران پراکنده و همچنین بمباران های اخیر علیه غزه، هزاران تن مهمات منفجر نشده را در این منطقه در انتظار استفاده مجدد قرار داده است. یک بمب 340 کیلوگرمی (750 پوند) منفجر نشده می تواند صدها موشک شلیک کند.

نیویورک تایمز نوشت که حماس به پیام‌های این روزنامه برای اظهار نظر پاسخ نداد و ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نابودی حماس متعهد است، اما به سؤالات مربوط به سلاح‌های حماس پاسخ خاصی نداد.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت: مقامات آمریکایی قبل از حملات اکتبر می دانستند که حماس می تواند از برخی سلاح های ساخت اسرائیل که به سمت غزه شلیک شده اما منفجر نشده است، دوباره استفاده کند، اما گستردگی این موضوع پس از حملات اکتبر 7 سپتامبر، تعجب را برانگیخته است. کارشناسان اسلحه.”

مقامات اسرائیلی از قبل می دانستند که زرادخانه های آنها در برابر سرقت آسیب پذیر است. یک گزارش نظامی منتشر شده در اوایل سال گذشته نشان می‌دهد که هزاران گلوله و صدها تفنگ و نارنجک از پایگاه‌های نظامی این رژیم به سرقت رفته است.

در گزارش نظامی مدعی شد که برخی از این سلاح ها به کرانه باختری و برخی دیگر از طریق سینا به نوار غزه رسیده است، اما این گزارش بر امنیت نظامی متمرکز شده است. در این گزارش آمده است: «ما سلاح‌های خود را به دشمنانمان می‌رسانیم.

نیویورک تایمز نوشت: «پیامدهای این گزارش در 7 اکتبر آشکار شد. تنها چند ساعت پس از عبور حماس از مرزهای غزه و حمله به شهرک‌های اسرائیلی نزدیک، جسد یکی از جنگجویان حماس در بیرون از ارتش «رایم» پیدا شد. یکی از نارنجک‌هایی که او بر روی کمربند خود حمل می‌کرد، حروف عبری داشت و مشخص شد که یکی از آخرین نارنجک‌های ضد گلوله ساخت اسرائیل بوده است. از این پایگاه غارت و به غزه منتقل شد.

اعضای یک تیم تحقیقاتی اسرائیل بقایای موشک شلیک شده توسط حماس به شهرک های اسرائیلی را بررسی کردند. با بررسی این موشک مشخص شده است که مواد منفجره موجود در این موشک به احتمال زیاد موشک های منفجر نشده ای است که ارتش اسرائیل در جنگ قبلی به سمت غزه شلیک کرده است.

بر اساس ویدئوهایی که حماس منتشر کرده است، مواد منفجره ضد تانک، کلاهک‌های آرپی‌جی و نارنجک‌ها سلاح‌های اصلاح‌شده اسرائیلی هستند و بقایای سلاح‌هایی که توسط اسرائیل کشف شده است.

مقامات اسرائیلی معتقدند که موشک ها و موشک ها به مقدار زیادی مواد منفجره نیاز دارند که قاچاق آنها به غزه بسیار دشوار است. اما در 7 اکتبر حماس آنقدر راکت و موشک شلیک کرد که سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین نتوانست با همه آنها مقابله کند. در این حملات، حماس راکت‌هایی به سمت شهرها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل شلیک کرد و یک راکت به پایگاه نظامی اسرائیل که گمان می‌رود میزبان بخشی از برنامه موشکی هسته‌ای اسرائیل است اصابت کرد.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: حماس برای ساخت موشک های خود به موادی مانند کود و پودر قند متکی بود، اما از سال 2007 اسرائیل محاصره شدید غزه و واردات برخی از کالاها از جمله لوازم الکترونیکی و رایانه را اعمال کرد. تجهیزاتی که می‌توان برای ساخت سلاح‌های مستعمل استفاده کرد، محدود است. مسدود کردن و مقابله با تونل‌های داخل و خارج غزه حماس را مجبور به خلاقیت کرد. «قابلیت‌های ساخت حماس اکنون به اندازه کافی پیچیده است که می‌تواند یک کلاهک بمب 907 کیلوگرمی (2000) را از هم جدا کند. پوند)، مواد منفجره را بردارید و دوباره از آنها استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.