افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

معرفی پنج فناوری جدید به بخش آب کشور

  • کد خبر : 189842
معرفی پنج فناوری جدید به بخش آب کشور

به گزارش بازار، هادی هزارخانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: معرفی این فناوری ها به بهبود وضعیت آب در کشور کمک می کند. وی اولین این فناوری ها را غشاهای اسمز معکوس (ممبران) یا فیلترهای نمک زدایی آب دریا دانست و افزود: این فناوری کمک شایانی به انجام پروژه های شیرین سازی آب دریا […]

به گزارش بازار، هادی هزارخانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: معرفی این فناوری ها به بهبود وضعیت آب در کشور کمک می کند.

وی اولین این فناوری ها را غشاهای اسمز معکوس (ممبران) یا فیلترهای نمک زدایی آب دریا دانست و افزود: این فناوری کمک شایانی به انجام پروژه های شیرین سازی آب دریا با کیفیت بالاتر خواهد کرد.

دبیرکل دفتر منطقه ای بنیاد جهانی انرژی ادامه داد: بخش خصوصی باید در این زمینه سرمایه گذاری کند تا بتواند زودتر وارد شود و از مزیت های آن استفاده کند.

هزارخانی از فناوری دوم مانند لوله های B.r استفاده کرد. پی اعلام کرد و گفت: معرفی این لوله ها می تواند هزینه آب شیرین را تا حد زیادی کاهش دهد.

هزارخانی خاطرنشان کرد: فناوری تولید آب از رطوبت هوا یکی دیگر از فناوری هایی است که با ورود آن به کشور ما، موضوع تامین آب وارد فاز جدیدی خواهد شد که تاکنون در کشور سابقه نداشته است.

به گفته وی، این فناوری در کشورهای همسایه تقاضای زیادی دارد و اگر بتوانیم زودتر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم، می توانیم به کشورهای دیگر نیز صادرات داشته باشیم.

دبیرکل دفتر منطقه ای بنیاد جهانی انرژی ادامه داد: دستگاه های جدیدی که با استفاده در صنعت و ساخت و ساز مصرف آب را کاهش می دهند از دیگر فناوری هایی است که باید به کشور ما منتقل شود.

هزارخانی دیگر فناوری‌ها را از روش‌های جدیدتر تصفیه خانه‌های فاضلاب برشمرد و گفت: این روش‌ها به بازیافت پساب برای صنایع و شهرهای با کیفیت‌تر کمک می‌کند.

وی تأسیس بنیاد جهانی انرژی را در سال 90 دانست و افزود: این بنیاد جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار مطابق با سه مولفه جامعه، اقتصاد و محیط زیست تأسیس شد.

دبیرکل دفتر منطقه ای بنیاد جهانی انرژی گفت: این بنیاد در 18 بهمن 1396 شهر یزد را به عنوان پایتخت تاریخی و فرهنگی شهرهای پایدار سازمان ملل انتخاب کرد.

هزارخانی ادامه داد: شیوع کرونا باعث تاخیر در اعلام این موضوع شد. اما امسال رسماً در تقویم بین المللی بنیاد جهانی انرژی گنجانده شد.

وی افزود: این روز (9 بهمن) با نام رسمی ایران در مسیر توسعه پایدار در تقویم این سازمان ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.