افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

محدودیت منابع آب جایگاه گیاهان دارویی را متمایز می کند

  • کد خبر : 189649
محدودیت منابع آب جایگاه گیاهان دارویی را متمایز می کند

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت روز یکشنبه در پیامی در اولین همایش گیاهان دارویی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: اگرچه اولویت اول بخش کشاورزی ایجاد امنیت غذایی پایدار است، اما نقش غیر قابل انکاری دارد. در توسعه تجارت مواد غذایی و خلق ثروت برای ایران اسلامی. وی تاکید کرد: کشور عزیزمان با تنوع […]

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت روز یکشنبه در پیامی در اولین همایش گیاهان دارویی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: اگرچه اولویت اول بخش کشاورزی ایجاد امنیت غذایی پایدار است، اما نقش غیر قابل انکاری دارد. در توسعه تجارت مواد غذایی و خلق ثروت برای ایران اسلامی.

وی تاکید کرد: کشور عزیزمان با تنوع اقلیمی فراوان از پتانسیل بالا و قابل توجهی در تولید انواع فرآورده های گیاهی به ویژه گیاهان دارویی برخوردار است که به همین دلیل در حال حاضر جایگاه جهانی در زمینه تولید برخی از این محصولات دارد. .

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بدون شک ارتقای این جایگاه می تواند نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته باشد، لازمه رسیدن به چنین هدف والایی استفاده بهینه از منابع اساسی و نهاده های کشاورزی است.

نیکخبت خاطرنشان کرد: در آینده جایگاه ویژه گیاهان دارویی در تغییر و اصلاح الگوی کشت و بهره برداری از مراتع و از این حیث تولید ارقام سازگار با منافع مختلف کشور به طور چشمگیری دیده خواهد شد. و مناسب برای اهداف مختلف عملی یک ضرورت است، اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز کشورهایی که توانسته اند برای تولید محصولات کشاورزی خود بر اساس تحقیقات علمی و فناوری های نوین برنامه ریزی کنند پیشتاز هستند.

نیکبخت تصریح کرد: فاصله بخش گیاهان دارویی در روند ژنتیکی و اصلاحی نسبت به سایر گونه های گیاهی، اگرچه از تنوع ژنتیکی بسیار بالایی در گیاهان دارویی کشور برخوردار است، اما کمبود بزرگی است که به نوعی بر توسعه زنجیره ارزش تأثیر می گذارد. گیاهان دارویی. گیاهان و طب سنتی و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و طب سنتی تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: گیاهان دارویی از نظر تنوع زیستی، حفاظت از خاک در اراضی شیبدار، جلوگیری از ریزگرده ها، حفظ اکوسیستم گیاهی و حتی حشرات و حیوانات در قسمت های خام در زمینه های مختلف از جمله ادویه جات، فرآورده های فرآوری شده در طب سنتی و نوین وجود دارد. و در فرآورده های نهایی دارویی، آرایشی و بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و رشد و توسعه آن نیازمند همکاری، شبکه سازی و تلاش بیشتر ذینفعان در این زمینه است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در این نشست علمی که برای اولین بار متخصصان و فعالان حوزه ژنتیک و اقوام کشور از دانشگاه ها و نهادهای اجرایی و تحقیقاتی کشور گرد هم آمدند، امیدوارم با هم افزایی و همگرایی علمی، ضمن ایجاد شبکه ها. تحقیقات موثر در زمینه راه حل های عملیاتی و برنامه محور در زمینه گیاهان دارویی باید ارائه شود.

وی گفت: بدینوسیله از دست اندرکاران برگزاری همایش به ویژه پژوهشکده افضلی پور دانشگاه شهید باهنر کرمان و تمامی اعضای هیات علمی این پژوهشکده و اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی تشکر و قدردانی می کنم و امیدواریم با ارائه ی کار سازنده گام بردارم. راهکارهایی در زمینه چالش های پیش روی سایر گیاهان دارویی. روند بهبود محصول به تولید بذر و فعالیت در قالب بنگاه های دانش بنیان، گره گشایی از توسعه صنعت گیاهان دارویی و تثبیت جایگاه گیاهان دارویی در این فرآیند خواهد بود. اصلاح الگوی کشت، تسهیل و تسریع در تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی و طب سنتی.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش چند گونه ای گیاهان دارویی روز یکشنبه با حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

این همایش زیر نظر پژوهشکده فناوری فرآورده های گیاهی پژوهشکده افضلی پور دانشگاه شهید باهنر کرمان، اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی ایران و با حمایت بخش خصوصی در 8 روز و نهم بهمن ماه برگزار می شود. این ماه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.