افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

تهدید آبروریزی دختران و زنان در سایت های مستهجن با چالش زیبایی افشا شد/ در جنوب تهران

  • کد خبر : 189578
تهدید آبروریزی دختران و زنان در سایت های مستهجن با چالش زیبایی افشا شد/ در جنوب تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گدرزی رئیس جمهور پلیس سایبری ایران تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: چند شهروند زن با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند فرد یا افرادی ناشناس تهدید به انتشار عکس های خصوصی آنها در فضای مجازی شده و این موضوع زندگی شخصی و خانوادگی آنها را به […]

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گدرزی رئیس جمهور پلیس سایبری ایران تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: چند شهروند زن با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند فرد یا افرادی ناشناس تهدید به انتشار عکس های خصوصی آنها در فضای مجازی شده و این موضوع زندگی شخصی و خانوادگی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. .

این افسر پلیس اظهار داشت: شکات در ادامه اظهارات خود گفت در الف چالش زیبایی در اینستاگرام ثبت نام کردند و پس از گفتگوی دوستانه با ادمین صفحه که فرد خوبی بود و کدهای مختلفی را برای تکمیل ثبت نام اعلام کردند، مدیر آن صفحه به تمامی عکس های گوشی خود دسترسی پیدا کرد و آنها را تهدید کرد که اگر مبلغ مورد نظر برای واریز کافی نیست، عکس هایی که به صفحات پورنوگرافی ارسال می شوند را آپلود کنید.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به سرعت عمل پلیس و دستگیری مجرمان قبل از هر اقدامی و انتشار تصاویر شهروندان تصریح کرد: کارشناسان این پلیس با بررسی های فنی و گسترده هویت متهم را شناسایی کردند. اقدامات سایبری در فضای مجازی و پس از طی مراحل قضایی، مجرمان در یک مورد شناسایی شدند. این افراد در مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه مدارک دیجیتالی به پلیس فتا منتقل شدند و خوشبختانه با اقدام به موقع و هوشمندانه پلیس هیچ یک از تصاویر شکات در فضای مجازی منتشر نشد.

سرهنگ معظمی گودرزی با تاکید بر عدم اعتماد به افراد ناشناس و غریبه در فضای مجازی اطلاعات و عکس های شخصی و خصوصی را در اختیار آنها قرار داد و اظهار داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا از ترفند انجام چالش استفاده کرده است. اعتماد دختران نوجوان را جلب کرد و کد ورود را در صفحات اجتماعی خود و با دریافت کرد دسترسی غیرقانونی آنها با عکس و پیام خصوصی قربانیان این پرونده آنها را تهدید کرده و سعی در اخاذی از آنها داشتند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این متهمان با تهدید به اتهام اقدام به زورگیری بیش از چهار میلیارد ریال کرده اند، به شهروندان هشدار داد: سوء استفاده از محتوای خصوصی در شبکه های اجتماعی یکی از جرایم جدی است که در فضای مجازی رایج است و با توجه به اینکه در ماده 17 قانون جرایم رایانه ای هر شخصی که از سیستم های رایانه ای و مخابراتی استفاده می کند مرتکب جرم شده است و قانونگذار در صورت انتشار صوت یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگر بدون رضایت آنها یا در اختیار دیگران قرار دادن آنها در این زمینه مجازات تعیین کرده است. راهی که منجر به تضییع یا هتک حرمت آنها می شود، به هویت های موجود در فضای مجازی اعتماد نکنند و موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های سایبری 096380 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند. gov.ir.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.