افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
11

نکاتی برای نگهداری برنج پخته شده در یخچال؛ برای زمانی که کمی از پلوتون باقی مانده است

  • کد خبر : 18945
نکاتی برای نگهداری برنج پخته شده در یخچال؛  برای زمانی که کمی از پلوتون باقی مانده است

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز ما ایرانی ها عادت داریم حداقل روزی یک بار برنج بخوریم، بعضی از افراد برنج دوست هم برای ناهار و هم شام برنج می خورند. اکنون، چالشی که همیشه با آن روبرو هستیم این است که با برنج باقی مانده از ناهار یا شام چه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز ما ایرانی ها عادت داریم حداقل روزی یک بار برنج بخوریم، بعضی از افراد برنج دوست هم برای ناهار و هم شام برنج می خورند. اکنون، چالشی که همیشه با آن روبرو هستیم این است که با برنج باقی مانده از ناهار یا شام چه کنیم؟ برخی از افراد ساده ترین راه را برای دور ریختن آن انتخاب می کنند که اصلاً کار درستی نیست – مقدار زیادی در یخچال برای وعده غذایی بعدی وجود دارد. اگر به دسته دوم تعلق دارید، پس باید بدانید که چگونه برنج پخته شده را در یخچال نگهداری کنید.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا قصد داریم نکات مهمی در مورد نحوه نگهداری برنج پخته شده در یخچال به شما بگوییم. همچنین به شما خواهیم گفت که برنج پخته شده چند روز دوام می آورد و چگونه تشخیص دهید که برنج فاسد شده است.

برنج پخته شده را در دمای اتاق نگهداری کنید.

بعضی ها بعد از غذا سفره را تنها می گذارند، حالا می خوابند یا دنبال کار دیگرشان می روند، اما باید بدانید که برنج پخته شده نباید مدت زیادی در دمای اتاق بماند زیرا روی آن باکتری رشد می کند و خوردن آن باعث مسمومیت می شود. بنابراین، برنج پخته شده را نباید برای مدت طولانی در اتاق رها کرد. برنج پخته شده را در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود و حداکثر 6 ساعت بماند.

برنج پخته شده را در یخچال نگهداری کنید.

اگر می خواهید برنج را در یکی دو روز استفاده کنید، می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید، اما قبل از آن، 2 ساعت در دمای محیط بگذارید تا خنک شود، سپس در ظرف شیشه ای درب دار قرار دهید یا در ظرف را ببندید. درب آن را ببندید و در یخچال قرار دهید. به گزارش شایانوز، برنج پخته شده را تا حد امکان از میوه ها و سبزیجات خام دور نگه دارید. برنج پخته شده را می توانید تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

برنج پخته شده را در فریزر نگهداری کنید.

اگر قصد دارید چند روز بعد از باقی مانده برنج استفاده کنید، مطمئناً یخچال گزینه خوبی نیست، بنابراین باید آن را فریز کنید. برای این کار برنج را در کیسه ای با قابلیت درزگیری یا پلاستیک بریزید و هوای داخل کیسه را خالی کنید و درب آن را خوب ببندید و در فریزر قرار دهید. وقتی برنج را در فریزر نگهداری می کنید، رطوبت آن حفظ می شود و تازه می ماند. برنج پخته شده را می توانید تا 1 ماه در فریزر نگهداری کنید.

از کجا بفهمیم برنج فاسد شده است؟

برنج گندیده معمولا بوی متفاوتی نسبت به برنج سالم دارد یا اصلا بویی ندارد. همچنین، ممکن است کمی چسبناک شود. تغییر در ظاهر و کپک کاملاً نشان دهنده فساد برنج است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.