افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

من قابلمه و تابه جدید دارم اما ته آن سوخته است، چه کار کنم؟ / نظافت ظروف سرامیکی با برگشت رنگ.

  • کد خبر : 189426
من قابلمه و تابه جدید دارم اما ته آن سوخته است، چه کار کنم؟  / نظافت ظروف سرامیکی با برگشت رنگ.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- بدون شک اگر هزینه های میلیونی کنید و بهترین تجهیزات و لوازم را بخرید اما به درستی از آنها مراقبت نکنید، پس از مدت کوتاهی با سناریوی نابودی آنها مواجه خواهید شد. در مورد همه دستگاه ها اینطور است، یکی از آنها دیر یا زود […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- بدون شک اگر هزینه های میلیونی کنید و بهترین تجهیزات و لوازم را بخرید اما به درستی از آنها مراقبت نکنید، پس از مدت کوتاهی با سناریوی نابودی آنها مواجه خواهید شد. در مورد همه دستگاه ها اینطور است، یکی از آنها دیر یا زود دچار چنین نتیجه ای می شود، در حالی که شاید با مراقبت مناسب عمر آن دستگاه می توانست بسیار بیشتر شود، اما اینطور نبود!

به عنوان مثال یکی از این وسایل ظروف سرامیکی است که به دلیل نچسب بودن سطح آن به سرعت در بین مردم رایج شد، در حالی که استفاده نادرست به دلیل ناآگاهی می تواند به راحتی جذابیت اولیه خود را از دست بدهد.

برای جلوگیری از سوختن غذا در قابلمه سرامیکی چه کار کنم؟

خب خیلی از خانم ها این اشتباه را مرتکب می شوند که برای سرخ کردن غذا به ماهیتابه روغن نمی زنند، اما باید بگوییم که تابه های سرامیکی که خاصیت نچسب دارند نیز به مقدار کافی روغن نیاز دارند تا کار خود را به خوبی انجام دهند. اگر سرخ کن بدون روغن باشد بدون روغن سرخ کن آسیبی نمی بیند!

در واقع سرخ کردن بدون روغن باعث داغ شدن بیش از حد ظرف شده و در مدت زمان بسیار کوتاهی پوشش سرامیکی آن خراب شده و خاصیت نچسب آن را از دست می دهد. همچنین توجه به دما و روغنی که برای غذای خود استفاده می کنیم بسیار مهم است، بنابراین در تنظیم دما مراقب باشید.

ظروف سرامیکی را چگونه باید تمیز کرد؟

خانم های خانه دار فراموش نکنید که ظروف سرامیکی نو را ابتدا با آب گرم خوب بشویید و در نهایت با پارچه نرم خشک کنید تا ذرات گرد و غباری که در هنگام آماده سازی ظروف باعث کثیفی شده اند کاملا پاک شوند و به خوبی تمیز شوند.

در واقع ظروف سرامیکی باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند تا ذرات غذا کاملاً از بین رفته و ته نشین نشوند. اگر می خواهید ظروف شما مانند روز اول باقی بمانند، حتما هر از چند گاهی سطح ظروف را از نظر تغییر رنگ بررسی کنید و برای از بین بردن لکه ها وقت بگذارید تا از آسیب احتمالی جلوگیری کنید.

اگر صفحه سرامیکی کثیف شد، آن را با جوش شیرین تمیز کنید.

یکی از مشکلاتی که همه خانم های خانه دار با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که غذا به قابلمه می چسبد، چیزی که مطمئنم قبلا تجربه کرده اید. بهتر است اجازه دهید گلدان ها حداقل 30 دقیقه در آب گرم و مایع خیس بخورند و سپس یک اسفنج مرطوب را در جوش شیرین خشک آغشته کنید و از آن برای پاک کردن بقایای غذا استفاده کنید.

قابلمه سرامیکی

حالا اگر غذا گیر کرد و نشد چه کار کنیم؟ در اینجا می توانید کف قابلمه را جوش شیرین بپاشید و یک یا دو قاشق غذاخوری آب داغ اضافه کنید و بگذارید این مخلوط نیم ساعت بماند و سپس با حرکات دورانی بشویید. دقت داشته باشید که در صورت نیاز به تکرار این کار دوباره بشویید و خشک کنید.

اگر ظرف سرامیکی شما تغییر رنگ داده است، این راه حل است

خب برسیم به تغییر رنگ قابلمه یا تابه سرامیکی که ممکن است پس از استفاده های زیاد از روکش سرامیکی آن تغییر رنگ دهد. در اینجا، برای روشن کردن گلدان ها، توصیه می شود به اندازه کافی پراکسید هیدروژن 3 درصد در کف ظرف بریزید تا سطح آن را کاملاً بپوشاند. به حباب پراکسید هیدروژن توجه کنید و اگر نشد محلول شما تازه نیست و برای رسیدن به هدف به محلول تازه نیاز دارید.

اجازه دهید محلول به مدت نیم ساعت در ظرف بماند و سپس آن را بشویید و خشک کنید. سفید کردن پراکسید سطح رنگ را براق می کند و شما را شبیه روز اول می کند.

10-55-960x500



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.