افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » توانایی پیشروی در مسابقات تنیس روی میز را داریم

  • کد خبر : 189423
اسمارتک نیوز » توانایی پیشروی در مسابقات تنیس روی میز را داریم

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، قرعه کشی مسابقات تیمی تنیس روی میز قهرمانی جهان روز 6 دی ماه برگزار شد و تیم ملی مردان ایران در گروه هشتم مقابل پرتغال، رومانی، مصر و تایلند قرار گرفت. در دوره قبلی که در سال 2022 در چین برگزار شد، تیم ایران مقابل ژاپن، هنگ کنگ، مجارستان […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، قرعه کشی مسابقات تیمی تنیس روی میز قهرمانی جهان روز 6 دی ماه برگزار شد و تیم ملی مردان ایران در گروه هشتم مقابل پرتغال، رومانی، مصر و تایلند قرار گرفت.

در دوره قبلی که در سال 2022 در چین برگزار شد، تیم ایران مقابل ژاپن، هنگ کنگ، مجارستان و رومانی شکست خورده بود اما با توجه به موفقیت اخیر در بازی های آسیایی و کسب مدال برنز با شکست تیم هایی مانند ژاپن، تعداد زیادی از این مسابقات وجود دارد. امید به عملکرد بهتر این تیم و حتی سهمیه تیمی برای المپیک 2024 پاریس وجود دارد.

نکته مهم این است که بهترین تیم های گروه هشت گانه جواز حضور در بازی های المپیک را کسب می کنند و به تبع آن تیم ایران باید چهار حریف خود را شکست دهد.

جمیل لطف الله نسابی مربی تیم ملی تنیس روی میز در مورد رقبای تیم کشورش گفت: پرتغال تیم بسیار خوبی است و سابقه قهرمانی در جام ملت های اروپا را دارد و بازیکنان خوبی دارد. سه بازیکن اصلی این تیم خیلی خوب هستند، دو نفرشان چپ پا هستند و با توجه به اینکه نوشاد عالمیان اخیراً با چپ دست ها مشکل پیدا کرده است، می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. پرتغال تیم قدرتمندی است و حتی این احتمال وجود دارد که در گروه اول شود. البته مقابل آنها شانس هایی داریم و بی بخت نیستیم.

و افزود: مصر قهرمان آفریقا هم هست و بازیکنانش خوب بازی می کنند. شانس ما مقابل مصر بیشتر از پرتغال است، زیرا نوشاد همیشه مقابل عمر یکی از بهترین بازیکنان مصر عملکرد خوبی داشته و اکثر اوقات پیروز شده است و در واقع توانایی شکست دادن این تیم را داریم.

لطف الله نسبی درباره دو رقیب دیگر ایران گفت: رومانی دو بازیکن باتجربه دارد. ما در دوره قبل 3-2 به این تیم باختیم و البته اخیرا پیشرفت کرده اند. مقابل تایلند مشکلی نداریم و آنها را شکست خواهیم داد. به شخصه معتقدم بازی مقابل پرتغال تعیین کننده خواهد بود و در صورت پیروزی توانایی بالا بودن را داریم و می توانیم جایگاهی کسب کنیم. البته کار بسیار سختی است اما چاره ای جز انتخاب شدن در بازی های المپیک نیست.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز درباره افزایش توقعات از این تیم به دلیل کسب مدال برنز بازی های آسیایی هانگجو گفت: نتایج بازی های آسیایی به بچه ها کمک کرد تا اعتماد به نفس بالایی نسبت به خود و خودشان پیدا کنند. حالا تیم های ایرانی با ترس مقابل ما قرار می گیرند. در واقع این عنوان سوم و مدال برنزی که به دست آوردیم از نظر روحی به ما کمک زیادی کرده و باعث دلگرمی مضاعف شده و به ما کمک می کند تا نتایج بهتری کسب کنیم. درست است که انتظارات عمومی از تنیس روی میز افزایش یافته است اما باید با توجه به شرایط و امکانات انتظارات معقولی از تیم داشته باشیم. نکته این است که امکانات ما با کشورهای پیشرفته در این زمینه قابل مقایسه نیست و باید در این زمینه به سطح آنها برسیم.

لطف الله نسابی در خصوص برنامه ریزی تیم ملی قبل از اعزام به کره جنوبی گفت: با توجه به اینکه همه در لیگ های فرانسه و ایران حضور دارند و در مسابقات قطر حضور داشتند، مهلتی برای برپایی اردو برای بچه ها نداریم. . . در واقع تیم ملی هر سه چهار روز یک بازی باشگاهی دارد. واقعیت این است که ما تا جام جهانی نمی توانیم اردو داشته باشیم و هیچ مسابقه دیگری وجود ندارد که آنها بتوانند در آن شرکت کنند. بچه ها از فرانسه به کره جنوبی می روند و ما از تهران به فرانسه و شرکت می کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم اجازه حضور باشگاه های قدرتمند در لیگ را بدهیم تا بتوانند بازیکنان ملی پوش را جذب کنند. تیم پتروشیمی به تازگی آمده و بچه های تیم ملی را دارد. امیدواریم سران این باشگاه و روسای فدراسیون تمهیداتی را در نظر بگیرند تا فرزندان ما مجبور به حضور در لیگ های خارجی نشوند زیرا این امر برنامه ریزی را برای ما بسیار آسان می کند و بچه ها را در اختیار داریم و ما می تواند اردوهای طولانی مدتی را برگزار کند که قطعا این اردو می تواند نتایج بهتری برای ما به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.