افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

پرتاب موفقیت آمیز 3 ماهواره ایرانی مهدی، کیهان و هاتف در مدار 450 کیلومتری قرار گرفت.

  • کد خبر : 189369
پرتاب موفقیت آمیز 3 ماهواره ایرانی مهدی، کیهان و هاتف در مدار 450 کیلومتری قرار گرفت.

به گزارش بازار، صبح یکشنبه هشتم بهمن ماه، ماهواره بر سیمرغ ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ماهواره مهدا و دو نانوماهواره کیهان ۲ و هاتف ۱ امام را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. پایگاه خمینی (ره) در مدار بیضی شکل با حداقل ارتفاع 450 کیلومتر و حداکثر ارتفاع 1100 کیلومتر است. ماهواره […]

به گزارش بازار، صبح یکشنبه هشتم بهمن ماه، ماهواره بر سیمرغ ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ماهواره مهدا و دو نانوماهواره کیهان ۲ و هاتف ۱ امام را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. پایگاه خمینی (ره) در مدار بیضی شکل با حداقل ارتفاع 450 کیلومتر و حداکثر ارتفاع 1100 کیلومتر است.

ماهواره مهدا یک ماهواره تحقیقاتی است که مراحل طراحی، ساخت، مونتاژ و آزمایش آن در پژوهشگاه فضایی ایران انجام شده است و نانوماهواره های کیهان 2 و هاتف 1 نیز توسط شرکت صنایع الکترونیک ایران طراحی و آماده پرتاب شده است. (صایران).

ماهواره مهدا یک ماهواره 32 کیلوگرمی از سری ماهواره های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران است که برای آزمایش زیرسیستم های ماهواره ای پیشرفته طراحی و ساخته شده است. ماموریت اولیه این ماهواره بررسی صحت عملکرد ماهواره بر سیمرغ در تزریق محموله فضایی چندگانه در مدار پایین زمین و ارزیابی عملکرد برخی از طراحی های جدید و قابلیت اطمینان فناوری های بومی در فضا است.

نانوماهواره کیهان 2 مجموعه ای از ماهواره های مکعبی شرکت سایران با وزن کمتر از 10 کیلوگرم است که برای آزمایش فناوری موقعیت یابی پایگاه فضایی طراحی و ساخته شده و امکان تعیین موقعیت را به صورت محلی و مستقل از سیستم های موقعیت یابی جهانی برای گیرنده های زمینی در این ماهواره از زیرسیستم تعیین و کنترل حالت برای اشاره پایدار و دقیق به سمت زمین استفاده شده است.

نانوماهواره هاتف 1 یکی از سری ماهواره‌های مکعبی سایران با وزن کمتر از 10 کیلوگرم برای آزمایش فناوری ارتباط باند باریک با استفاده از اینترنت اشیا است. این ماهواره به عنوان اولین نسخه آزمایشی سامانه ماهواره‌ای شهید سلیمانی به فضا پرتاب شده است.

بر اساس این گزارش، ماهواره‌بر سیمرغ 1، ماهواره‌بر حامل سوخت مایع دو مرحله‌ای است که در هفتمین پرتاب تحقیقاتی خود، با تزریق چندین ماهواره موفق شد دریچه جدیدی به روی پرتاب‌های فضایی کشور بگشاید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.