افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

باورهای غلط در مورد سرماخوردگی

  • کد خبر : 189256
باورهای غلط در مورد سرماخوردگی

به گزارش خبرنگار اجتماعی زندگیدکتر دارون گرش، یکی از اعضای هیئت مدیره آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، می گوید: آنتی بیوتیک ها با از بین بردن باکتری ها یا کاهش رشد آنها عمل می کنند و می توانند عفونت های باکتریایی مانند برونشیت، گلودرد استرپتوکوکی و عفونت گوش را درمان کنند. سرماخوردگی ناشی از عفونت ویروسی […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زندگیدکتر دارون گرش، یکی از اعضای هیئت مدیره آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، می گوید: آنتی بیوتیک ها با از بین بردن باکتری ها یا کاهش رشد آنها عمل می کنند و می توانند عفونت های باکتریایی مانند برونشیت، گلودرد استرپتوکوکی و عفونت گوش را درمان کنند. سرماخوردگی ناشی از عفونت ویروسی است و این داروها نمی توانند عفونت های ویروسی را درمان کنند. استفاده نادرست از این داروها باعث مقاومت خطرناک آنتی بیوتیکی می شود.

کاترین لینگ، استادیار دانشکده پرستاری دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، می‌گوید شواهدی مبنی بر اثربخشی ویتامین C در پیشگیری از سرماخوردگی نامشخص است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ویتامین می تواند مدت سرماخوردگی را در برخی افراد کوتاه کند. اما افراد مبتلا به بیماری کلیوی و زنان باردار نباید مقادیر زیادی ویتامین C مصرف کنند.

عضو هیئت مدیره آکادمی پزشکان خانواده آمریکا می گوید در حالی که بیرون رفتن با موهای خیس ممکن است به شما احساس سرما کند، اما باعث سرماخوردگی یا هیچ بیماری دیگری نمی شود. این بیماری‌ها توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها ایجاد می‌شوند و معمولاً زمانی که در تماس نزدیک با فرد دیگری که بیمار است، پخش می‌شوند.

می فرماید: برای سرایت سرماخوردگی، تب لازم نیست. در واقع، برخی از افراد ممکن است علائم بسیار کمی داشته باشند اما همچنان ویروس سرماخوردگی را منتقل می کنند. سرماخوردگی حتی یک روز قبل از شروع علائم می تواند مسری باشد. این بیماری در چهار روز اول پس از ظهور علائم بیشتر مسری است. ویروس‌ها می‌توانند برای هفته‌ها حتی پس از ناپدید شدن علائم در بدن باقی بمانند، اما احتمال انتشار عفونت با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

این درست نیست هیئت مدیره آکادمی پزشکان خانواده آمریکا می‌گوید در ماه‌های زمستان، اقدامات احتیاطی در برابر سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها بیش از همیشه مهم است. به گفته وی، بهترین راه های پیشگیری از سرماخوردگی عبارتند از: شستن مکرر دست ها با صابون، هیدراته ماندن، خوردن غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی، خواب کافی و دوری از افراد بیمار.

گرش گفت: اگرچه هیچ واکسنی برای سرماخوردگی وجود ندارد، اما سایر واکسن‌ها می‌توانند به پیشگیری از عفونت‌های تنفسی که علائمی مشابه سرماخوردگی دارند، کمک کنند. مانند واکسن‌های آنفولانزا، واکسن‌های کووید و برای کسانی که واجد شرایط هستند، واکسن‌های RSV (ویروس سنسیشیال تنفسی).

لازم به ذکر است که مجله پزشکی Everyday Health به برخی از این باورها و حقایق در مورد سرماخوردگی پرداخته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.