افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

بیانیه سنتکام درباره عملیات جدید ارتش یمن در دریای سرخ – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 189220
بیانیه سنتکام درباره عملیات جدید ارتش یمن در دریای سرخ – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یک سازمان تروریستی سنتکام بامداد یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام شد که نیروهای مسلح یمن روز شنبه به یک کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ حمله کردند. شبکه خبری الجزیره گزارش داد که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در جنوب غربی آسیا موسوم به سنتکامتایید کرد: ارتش یمن روز گذشته با […]

به گزارش خبرگزاری مهر، یک سازمان تروریستی سنتکام بامداد یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام شد که نیروهای مسلح یمن روز شنبه به یک کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ حمله کردند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در جنوب غربی آسیا موسوم به سنتکامتایید کرد: ارتش یمن روز گذشته با موشک بالستیک ضد کشتی به یک کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال در خلیج عدن حمله کرد.

این بیانیه می افزاید: این حمله باعث آتش سوزی گسترده در کشتی شد که با کمک نیروی دریایی، آمریکا، هند و فرانسه آتش خاموش شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که کشتی مورد حمله قرار گرفت، خسارتی ندید و کسی آسیب ندید، کشتی همچنان قابل دریانوردی است و به مسیر قبلی خود بازگشته است.

پیش از این، آژانس ایمنی دریاییکهرباانگلیس صبح شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک کشتی تجاری جمعه شب مورد اصابت موشک در جنوب شرقی عدن قرار گرفت و در آتش سوخت.

گفتنی است، حملات آمریکا و انگلیس به مواضع ارتش و انصارالله یمن از بامداد 21 ژانویه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز شد. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه در هفته های اخیر چندین کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی های حامل کالا به مقصد سرزمین های اشغالی در دریای سرخ و تنگه را منهدم کرد. . باب المندب اداره می شود

نیروهای ارتش یمن متعهد شده اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، به حمله به کشتی ها یا کشتی های این رژیم عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ ادامه دهند.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده اند که دریانوردی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها رایگان است و از امنیت کامل برخوردار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.