افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

استقبال دولت رئیس جمهور از رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

  • کد خبر : 189165
استقبال دولت رئیس جمهور از رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

سید محمد حسینی در نشست اساتید و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در همایش طرح ارتقای ملی به تشریح اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها پرداخت و گفت: امسال انتخاباتی ترین سال جهان است. و امسال بیش از 60 انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سراسر جهان برگزار می شود و بیش از […]

سید محمد حسینی در نشست اساتید و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در همایش طرح ارتقای ملی به تشریح اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها پرداخت و گفت: امسال انتخاباتی ترین سال جهان است. و امسال بیش از 60 انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سراسر جهان برگزار می شود و بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان پای صندوق های رای خواهند رفت، بنابراین از منظر جهانی بازتاب مشارکت مردم کشورمان در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، زیرا این حضور از نظر محبوبیت نظام مقایسه خواهد شد، از این نظر وظیفه و مسئولیت ما برای تشویق مردم به حضور در انتخابات بیش از گذشته است.

قائم مقام رئیسی در پاسخ به اینکه چرا شورای نگهبان در سال 92 صلاحیت رئیس جمهور سابق را تایید و اکنون رد می کند، گفت: اعضای شورای نگهبان برای بررسی های خود اختیار شرعی دارند. او این را نشان داد و حتی در دوران دانشگاه سخنگوی مراسم 31 تیر 1357 بود، اما پس از تصدی ریاست جمهوری در بسیاری از موارد در مورد سیاست های کلی نظام و البته شورای نگهبان نیز اقدامات مدبرانه ای انجام داد. بر اساس اسناد و مدارک هر دوره تصمیم گیری می کند.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم نظارت بر رفتار و عملکرد نمایندگان گفت: در این زمینه انتقاداتی نسبت به عملکرد هیات نظارت بر نمایندگان وجود دارد و نیاز به ترکیب این هیات احساس می شود که باید اصلاح شود. و افراد دیگر نهادها نیز باید حضور داشته باشند.

۲۷۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.