افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

آغاز غربالگری جدید “هپاتیت و ایدز” در انتقال خون برای اولین بار در تهران

  • کد خبر : 189091
آغاز غربالگری جدید “هپاتیت و ایدز” در انتقال خون برای اولین بار در تهران

به گزارش رکنا، آباداله سالک مقدم; معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون بیان کرد: آزمایش مولکولی بسیار پیشرفته NAT برای تشخیص خون اهدایی برای تشخیص بیماری های ویروسی هپاتیت B، هپاتیت C و HIV در نمونه های ارسالی به اداره کل انتقال خون آغاز شده است. استان تهران. به عنوان یک آزمون […]

به گزارش رکنا، آباداله سالک مقدم; معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون بیان کرد: آزمایش مولکولی بسیار پیشرفته NAT برای تشخیص خون اهدایی برای تشخیص بیماری های ویروسی هپاتیت B، هپاتیت C و HIV در نمونه های ارسالی به اداره کل انتقال خون آغاز شده است. استان تهران. به عنوان یک آزمون

وی ادامه داد: اجرای این آزمایش یکی از کارهای بسیار خوب سازمان انتقال خون است که پس از بررسی های فنی و پیچیده بسیار دقیق، موفق شدیم آن را در اداره کل انتقال خون استان تهران آغاز کنیم و پس از مدتی ، ارزیابی های لازم در مورد انتقال خون انجام شود. آزمایش خون استان تهران باید انجام شود و نکات فنی و لازم بررسی و تایید شود و به زودی برای سایر استان ها نیز انجام خواهد شد.

سالک مقدم افزود: پلاسمای ارسالی از کشورمان به شرکت های پالایشی برای تولید داروهای مشتق از پلاسما نیز توسط خود شرکت های پالایشگاهی تحت آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) قرار می گیرد که فناوری بسیار پیشرفته ای است و ظرفیت بسیار بالایی را می طلبد. . که خوشبختانه امروز خودمان می توانیم در داخل کشور این کار را انجام دهیم: انجام آزمایش برای به دست آوردن ایمنی بالا برای خون اهدایی و اینکه بیماران بتوانند با خیال راحت خون و فرآورده های مورد نیاز را مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز برای تشخیص سرولوژیک بیماری‌های ویروسی در انتقال خون از آزمایش‌های بسیار پیشرفته به نام‌های لومینسانس کمی (CL) و لومینسانس الکترو کمی (ECL) استفاده می‌کنیم و از نظر بیماری‌های ویروسی کشورمان جزو اولین کشورهای دنیاست. حوزه ایمنی و سلامت خون های اهدایی در جهان مایه مباهات است.

وی افزود: می خواهیم روی تمام خون های اهدایی آزمایش اسید نوکلئیک یا NAT انجام دهیم تا با راه اندازی این آزمایش ها، شاخص ایمنی خون های اهدایی در کشورمان بالاتر رفته و دوره پنجره انتقال بیماری های ویروسی را ارتقا دهد. . به طور قابل توجهی کاهش می یابد. .

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون تصریح کرد: دوره پنجره، فاصله زمانی بین ورود ویروس به بدن تا آزمایش ها برای تشخیص آن است. آزمایش مولکولی این زمان را تا حد زیادی کاهش می دهد و ایمنی و سلامت خون را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دوره پنجره برای هر ویروس متفاوت است، به عنوان مثال برای HIV حدود 20 روز است که با آزمایش NAT به کمتر از 5 روز کاهش می یابد. دوره پنجره هپاتیت C 60 روز است که به کمتر از 3 روز کاهش می یابد و دوره پنجره هپاتیت B 30 روز است که به 10 روز کاهش می یابد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.