افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

اخطار زرد سازمان هواشناسی برای فعالیت 3 سامانه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 189050
اخطار زرد سازمان هواشناسی برای فعالیت 3 سامانه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام هشدار زرد سازمان هواشناسی برای سه سامانه، از امروز تا پنجشنبه برخی استان های کشور تحت پوشش بارش باران و برف، وزش باد و پیش بینی می شود. کاهش نسبی دما، افزایش سطح رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام هشدار زرد سازمان هواشناسی برای سه سامانه، از امروز تا پنجشنبه برخی استان های کشور تحت پوشش بارش باران و برف، وزش باد و پیش بینی می شود. کاهش نسبی دما، افزایش سطح رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید جاده ها در مناطق سردسیر و کوهستانی، احتمال یخبندان در شب و اوایل صبح.

سازمان هواشناسی احتیاط و خودداری از سفرها و ترددهای غیرضروری همراه با وسایل ایمنی و گرمایش مناسب خودروها، احتیاط و امتناع از هرگونه فعالیت کوهنوردی و آمادگی سازمان‌های امدادی و شهرداری‌ها را برای امدادرسانی در صورت بروز خسارت‌های احتمالی توصیه کرد.

سامانه دوم افزایش گرادیان فشار است که در این مدت موجب وزش باد شدید و کاهش دما در اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، تهران، سمنان، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس می شود.

اثر خطرناک این سیستم وزش باد شدید و برخاستن گرد و غبار، کاهش دید و کاهش دما، احتمال سقوط اجسام و شکستن درختان کهنسال و فرسوده است.

از جمله توصیه های سازمان هواشناسی احتیاط و رد سفرهای غیر ضروری و تردد در فضای باز، رد و احتیاط در هر گونه سفر و توقف در مجاورت ساختمان ها و سازه های موقت نیمه کاره و همچنین درختان فرسوده و قدیمی است. سامانه سوم کاهش دما و تداوم هوای سرد اعلام کرد تا روز پنجشنبه در استان های واقع در شمال غرب و سواحل شمال و شمال شرق و دامنه های جنوبی استان های البرز و قم و اصفهان کاهش دما و تداوم سرما را خواهد داشت. . هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی.

تنظیم و تعمیر وسایل گرمایشی، صرفه جویی در مصرف انرژی، برنامه ریزی و آماده سازی سازمان ها و نهادهای مرتبط با ذخیره و انتقال سوخت در این شرایط اقلیمی ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.