افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

پیش بینی جدید قیمت دلار؛ چقدر گران خواهد بود؟

  • کد خبر : 18879
پیش بینی جدید قیمت دلار؛  چقدر گران خواهد بود؟

برخی از بازیگران معتقدند بازار بعد از ماه رمضان دچار نوسان خواهد شد. این گروه معتقدند که بازار ارز در ماه رمضان همیشه ضعیف بوده است. به گزارش صبح به نقل از اختیار نیوز; تحلیل آماری از سیر تحولات بازار ارز در اولین ماه سال جدید حاکی از آن است که قیمت غیررسمی دلار با […]

برخی از بازیگران معتقدند بازار بعد از ماه رمضان دچار نوسان خواهد شد. این گروه معتقدند که بازار ارز در ماه رمضان همیشه ضعیف بوده است.

به گزارش صبح به نقل از اختیار نیوز; تحلیل آماری از سیر تحولات بازار ارز در اولین ماه سال جدید حاکی از آن است که قیمت غیررسمی دلار با رشد 8.68 درصدی در صدر رقابت بازار قرار گرفته است.

بازار ارز تهران در اولین ماه سال جاری سه دهه متفاوت را تجربه کرد. دهه شور و شوق، دهه افول و دهه ثبات.

قیمت دلار در روزهای پایانی اسفند 1401 تحت تاثیر سیگنال های مثبت سیاسی از جمله توافق تهران و ریاض و… در دهه اول فروردین کاهش یافته بود، با وجود تعطیلات نوروزی، افزایش احساسی پیدا کرد.

فرصت طلبی دلار تعطیلات نوروزی

همانطور که رسانه ها اعلام کردند؛ با شروع مبادلات نقدی دلار در هفته اول فروردین، اسکناس آمریکا به کانال های بالاتر در تهران رفت.

به نوشته سایت ها، هر برگ اسکناس آمریکا در این دهه 55 هزار تومان بوده است. قیمت در آخرین روزهای مارس 1401 تقریباً 7 یا 8 لاشه بالاتر بود.

برخی فعالان اقتصادی کاهش حجم معاملات و بسته شدن نسبی بازار را عاملی برای افزایش شدت تاثیر معاملات خرد بر کارمزد دانستند و بخشی از رشد قیمت را در معاملات هفته دوم مشاهده کردند. فروردین ماه به دلیل شروع معاملات بازار در هفته سوم، بهار جبران خواهد شد.

افزایش فشار فروش بر دلار در دهه دوم آوریل

اما با آغاز دهه دوم فروردین، نرخ ارز آمریکا در تهران کاهش یافت. در تعطیلات 11، 12 و 23 فروردین ماه، دلار در معاملات پشتوانه بازگشت، در روزهای مذکور فشار فروش در معاملات پشتیبان افزایش یافت و دلار کانال نزولی را تجربه کرد.

بخشنامه جدید در بازار دلار

در پی 13 بدر و آغاز به کار بازار ارز تهران، بانک مرکزی در بخشنامه ای محدودیت های جدید خرید ارز سهمیه ای را تشریح کرد.

از جمله این محدودیت ها می توان به عدم ارائه قبوض توسط کارگزاران و ورود ارز به حساب ارزی متقاضیان، کاهش کارمزد از 5000 یورو به 2000 یورو و همچنین اعتبار 365 روزه اشاره کرد. محدودیت خرید مجدد

کارشناسان اقتصادی بر این باور بودند که سیاست مذکور می تواند با افزایش سطح ماندگاری ارز در شبکه بانکی، تقاضای اسکناس را کاهش داده و منجر به کاهش سطح نوسانات بازار شود.

تاثیر دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان بر قیمت دلار

همچنین در این دهه دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان پس از 7 سال قطع روابط در پکن و امضای یک بیانیه مشترک باعث فشار فروش بیشتر در بازار نقدی شد.

ثبات دلار در یک منطقه خاص

در هفته سوم فروردین ماه، قیمت دلار در محدوده نوسانی 2 هزار تومانی 50 تا 52 هزار تومان قفل شد. تحقیقات نشان می‌دهد که نه طرف رو به رشد قدرت کافی برای رشد دلار را داشت و نه آن‌ها توانستند نرخ دلار را به میزان قابل توجهی در مقایسه با نرخ‌های نزولی کاهش دهند.

بورس رقیب بازار دلار شد.

برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باور بودند که اخبار مثبت سیاسی باعث شده افراد کمتری اسکناس های آمریکا را خریداری کنند. از سوی دیگر رشد بورس باعث کم رنگ شدن سطح توجه بازار ارز شد.

تحلیل آماری از سیر تحولات بازار ارز در اولین ماه سال جدید حاکی از آن است که قیمت غیررسمی دلار با رشد 8.68 درصدی در صدر رقابت بازار قرار گرفته است.

پیش بینی قیمت دلار بعد از ماه مبارک رمضان

برخی از بازیگران معتقدند بازار بعد از ماه رمضان دچار نوسان خواهد شد. این گروه معتقدند که بازار ارز در ماه رمضان همیشه ضعیف بوده است.

تحلیلگران بر این باورند که رشد قیمت دلار در معاملات آوریل ناشی از افزایش انتظارات معامله گران بوده است و انتظار می رود با آغاز معاملات در اردیبهشت و پایان ماه رمضان، این انتظارات پررنگ تر شود.

پیش بینی جدید نوشته قیمت دلار; چقدر گران خواهد بود؟ اولین بار در صبح. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.