افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
5

تگزاس در مقابل بایدن; آیا جنگ داخلی در راه است؟

  • کد خبر : 188709
تگزاس در مقابل بایدن;  آیا جنگ داخلی در راه است؟

آفتاب نیوز: از مجالس مقننه ایالت تگزاس گرفته تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، جمهوری خواهان در سراسر کشور پشت بن بست قانونی فرماندار تگزاس، گرگ ابوت با دولت فدرال در مرز جنوبی، گرد هم آمده اند و نگرانی ها از بحران قانون اساسی در میانه این مناقشه را افزایش داده اند. تشدید […]

آفتاب نیوز:

از مجالس مقننه ایالت تگزاس گرفته تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، جمهوری خواهان در سراسر کشور پشت بن بست قانونی فرماندار تگزاس، گرگ ابوت با دولت فدرال در مرز جنوبی، گرد هم آمده اند و نگرانی ها از بحران قانون اساسی در میانه این مناقشه را افزایش داده اند. تشدید شد.

فرماندار جمهوری خواه تگزاس ابوت رهبری یک تلاش امنیتی تحت رهبری ایالت را بر عهده داشته است که هزاران سرباز ایالت تگزاس و نیروهای گارد ملی را در امتداد مرز این ایالت با مکزیک در چند سال گذشته از زمان آغاز عملیات ستاره تنها در سال 2021 مستقر کرده است.

در خطر، سیم خاردار است که گارد ملی تگزاس از آن به عنوان مانعی بین ریو گراند و پارک شلبی، منطقه ای به مساحت 47 هکتار در ایگل پس استفاده می کند. دادگاه عالی ایالات متحده اخیراً در یک تصمیم 5-4 در کنار دولت بایدن قرار گرفت و حکم دادگاه بدوی را که مانع از قطع سیم خاردار ماموران مرزی برای دستگیری افرادی در حال عبور از رودخانه می شد، لغو کرد. دولت بایدن اصرار دارد که این حصارها به مهاجران آسیب می رساند. مقامات مکزیکی این حصار را نقض قوانین بین المللی می دانند.

از روز دوشنبه صدها پست در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) با هشتگ Texit منتشر شده است که به جدایی تگزاس از ایالات متحده اشاره دارد.

یکی از کاربران، که خود را یک نسل نهم تگزاسی می‌خواند، نوشت: “به عنوان یک تگزاس، من واقعاً معتقدم که تنها گزینه قابل اجرا برای تگزاس در حرکت رو به جلو، رای دادن به TEXIT است.”

وی ادامه داد: دولت فدرال به تگزاس اعلام جنگ کرده است. ما دیگر این غصب آشکار حاکمیت تگزاس و حق دفاع از قانون اساسی تگزاس را تحمل نخواهیم کرد. ایالت تگزاس از حقوق قانونی شما تحت قوانین داخلی خود محافظت خواهد کرد.

علیرغم درخواست‌های فزاینده برای جدایی، این ایالت نمی‌توانست از نظر قانونی از ایالات متحده جدا شود، همانطور که در تگزاس علیه به رسمیت شناخته شد. وایت در سال 1869 که ایالت ها نمی توانند به طور یکجانبه تصمیم به خروج از اتحادیه بگیرند.

روز چهارشنبه، و در حالی که گارد ملی تگزاس و نیروهای ایالتی به نصب سیم تیغ و ممانعت از دسترسی ماموران فدرال به بیشتر پارک ادامه دادند، گرگ ابوت به اعتراض علنی به این حکم ادامه داد و موضع خود را حفظ کرد. او اعلام کرد که تگزاس تحت “تهاجم” است. با انجام این کار، ایالت تگزاس دارای “حق قانون اساسی برای دفاع از خود” است. ابوت مدعی شد که سیاست جو بایدن برای اجازه دادن به مهاجران به کشور، امتناع از اجرای قوانین مهاجرتی فعلی است.

ابوت در بیانیه ای گفت: رئیس جمهور بایدن سوگند خود را برای اجرای صادقانه قوانین مهاجرتی مصوب کنگره نقض کرده است. بایدن به جای پیگرد قانونی مهاجران به دلیل جرم فدرال ورود غیرقانونی، وکلای خود را به دادگاه های فدرال فرستاد تا از تگزاس به دلیل اقدام برای تامین امنیت مرز شکایت کنند.

فرماندار تگزاس در ادامه گفت که حق ایالت برای دفاع از خود “قانون عالی کشور است و جایگزین هر قانون فدرال خلاف آن است.”

موضع ابوت آخرین تلاش جمهوری خواهان تگزاس برای ضربه زدن به دولت فدرال و تلاش برای به عهده گرفتن نقش اجرای فدرال مهاجرت است. به گزارش تگزاس تریبون، بیانیه ابوت به سرعت توسط برخی کارشناسان حقوقی محکوم شد و گفتند که این بیانیه آشکارا خلاف قانون اساسی و غصب حق دولت فدرال است.

استفان ولدک، استاد حقوق در دانشگاه تگزاس در آستین، در شبکه اجتماعی «X» (توئیتر سابق) نوشت: «با این منطق، ایالت‌ها می‌توانند از تصمیم خود مبنی بر وجود «تهاجم» به عنوان توجیهی برای غصب کنترل استفاده کنند. در مورد هر سیاست فدرال که دوست دارند، “اگر آنها آن را نداشته باشند، از آن سوء استفاده می کنند.”

او افزود: «تصور کنید که کشورهای «آبی» (دموکراتیک) این نگرش را اتخاذ کنند که «ما تحت سلطه مواد مخدر هستیم». یا «ما غرق آلودگی هستیم». حق ایالت ها برای دفاع از خود هرگز دلیلی برای «جایگزینی قدرت فدرال» نبوده و نخواهد بود.

موضع جمهوری خواهان

اما اقدامات ابوت به سرعت او را برای جمهوری‌خواهان در سراسر طیف سیاسی محبوب کرد، بسیاری از آنها درخواست فرماندار تگزاس برای “عدم عقب‌نشینی” را تکرار کردند، و دیگران فراتر رفتند و از لفاظی‌هایی استفاده کردند که تگزاس از اجبار برای دفاع از خود در برابر حمله استفاده می‌کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پنجشنبه شب در سکوی حقیقت اجتماعی سخنرانی کرد و سایر ایالت‌ها را تشویق کرد تا گاردهای ملی خود را در تگزاس مستقر کنند.

ترامپ نوشت: بایدن به شدت مبارزه می کند تا دستان فرماندار ابوت و ایالت تگزاس را ببندد تا تهاجم بدون کنترل ادامه یابد. “تگزاس به درستی “بند تهاجم در قانون اساسی” را استناد می کند و باید برای دفع این تهاجم از حمایت کامل برخوردار شود.”

روز پنجشنبه، همه فرمانداران جمهوری خواه (فیل اسکات از ورمونت) به جز یک نفر، علناً از اقدام ابوت حمایت کردند. انجمن فرمانداران جمهوری خواه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آنها از روش های ابوت برای “استفاده از هر وسیله و استراتژی، از جمله سیم خاردار، برای ایمن سازی مرزها” حمایت می کنند.

ده ها تن از جمهوریخواهان منتخب دیگر از جمله مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان از لوئیزیانا و سناتور تد کروز از تگزاس حمایت خود را اعلام کرده اند. تد کروز طی مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: ما از تگزاس دفاع می کنیم و از این کشور دفاع می کنیم. یکی دیگر از نمایندگان تگزاس به نام بریسکو کین نیز ابوت را تشویق کرد و گفت که “تگزاس در خط مقدم است.”

با این حال، هیچ قانونگذار آمریکایی به اندازه چیپ روی صریح نبوده است. جمهوری خواه علناً از گرگ ابوت خواست تا حکم دادگاه عالی ایالات متحده را به چالش بکشد. او گفت که مدیران اجرایی این ایالت ابتدا در برابر ایالت و در مرحله دوم به قوانین فدرال پاسخگو هستند.

چیپ روی گفت: «مثل این است که شخصی وارد خانه شما می شود و دادگاه می گوید: «ببخشید، شما نمی توانید از خود دفاع کنید». پس به این دادگاه چه می گویید؟ تو میگی باید بره جهنم! می توانید از خود دفاع کنید و بعداً این موضوع را حل کنید.

این قانونگذار تندرو آمریکایی با انکار تحریک به شورش علیه دولت فدرال در مصاحبه ای گفت: “قانون اساسی حق دفاع از خود را برای فرمانداران و ایالت ها محفوظ می دارد تا از شهروندان خود در صورت عدم حمایت دولت فدرال محافظت کنند.” من نمی خواهم در دنیای پس از مشروطه زندگی کنم، اما این دادگاه دست ما را می بندد.

دموکرات ها چه می گویند؟

در همین حال، دموکرات های آمریکا از اظهارات گرگ ابوت شگفت زده شدند. ورونیکا اسکوبار، نماینده دموکرات، گفت که تاکتیک های گرگ ابوت از زمان آغاز عملیات ستاره تنها در سال 2021، نتوانسته تعداد مهاجران عبوری را کاهش دهد.

این یک عملیات مشترک بین وزارت امنیت عمومی تگزاس و وزارت نظامی تگزاس در امتداد مرز جنوبی تگزاس و مکزیک است که در سال 2021 آغاز شد و در حال حاضر ادامه دارد.

به همین ترتیب، یکی دیگر از نمایندگان دموکرات، خواکین کاسترو، از جو بایدن خواست تا اگر ابوت حکم دادگاه عالی را به چالش بکشد، «کنترل انحصاری فدرال را بر گارد ملی تگزاس ایجاد کند».

کاسترو در بیانیه ای گفت: فرماندار ابوت در تلاش است با رئیس جمهور بایدن برای کسب امتیاز سیاسی مبارزه کند و از منابع گارد ملی سوء استفاده می کند. سربازان گارد ملی تگزاس داوطلب شدند تا به کشورشان خدمت کنند، نه پیاده نظام برنامه های فرماندار ابوت برای ایجاد هرج و مرج در مرزها.

بسیاری از آمریکایی ها، که بیش از یک دهه است شاهد هجوم بی پایان مهاجران غیرقانونی بوده اند، آخرین تبادل نظر بین فرماندار تگزاس و دولت بایدن بر سر مناقشه امنیتی مرزی را تحسین می کنند. دلیل آن ساده است. دولت بایدن شاهد هجوم بی‌سابقه‌ای از مهاجران غیرقانونی بوده است که آمریکایی‌ها آن‌ها را مضر می‌دانند و گرگ ابوت در حال مقابله با دولت فدرال است. تنها دو روز پس از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده حق دولت فدرال برای برچیدن حصار مرزی که توسط سربازان گارد ملی تگزاس برپا شده بود را تایید کرد، فرماندار تگزاس از حق ایالت خود برای دفاع از خود صحبت کرد. تاکنون چشم اندازی از راه حل سریع برای این مشکل داخلی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.