افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان محصولات کشاورزی در استان البرز بررسی می شود

  • کد خبر : 188652
تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان محصولات کشاورزی در استان البرز بررسی می شود

به گزارش بازار، به نقل از رحیم بنامولایی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون بازرگانی مبنی بر برگزاری جلسات اتاق فکر با سفرا و رایزنان تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا. . اتحادیه تصریح کرد: در این مورد هماهنگی های لازم از طریق معاونت امور بین الملل اتاق […]

به گزارش بازار، به نقل از رحیم بنامولایی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون بازرگانی مبنی بر برگزاری جلسات اتاق فکر با سفرا و رایزنان تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا. . اتحادیه تصریح کرد: در این مورد هماهنگی های لازم از طریق معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی البرز در حال انجام است و هدف برنامه ریزی برای توسعه صادرات استان طی سال آینده است.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی هم فروشنده و هم خریدار هستند، در حالی که تولیدکنندگان باید صرفاً روی تولید تمرکز کنند و مسئولیت بازاریابی و صادرات محصولات خود را به متخصصان بسپارند.

بناملایی با اشاره به اهمیت واردات به جای صادرات برای بهبود روند روابط بین الملل گفت: در این زمینه به جای صادرات کالاها و محصولات داخلی، مواد اولیه تولید به کشور وارد می شود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به بسته بندی مناسب و رعایت استانداردهای لازم در تولید و کیفیت محصولات صادراتی ایرانی بر اساس نیاز و سلیقه کشورهای مقصد، گفت: در جلسه ای با حضور مدیران و کارشناسان گمرک، کشاورزی جهاد و سایر نهادهای ذیربط باید نقاط ضعف صادرات محصولات کشاورزی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

در ادامه سیداحمد میرجلیلی، عضو هیأت نمایندگی اتاق بازرگانی البرز نیز درباره توقف کارت بازرگانی فعالان این حوزه به دلیل تعهدات مبادله ای سال 1396 تا 1396 گفت: اگر بانک مرکزی بخشی از اقدام برای رفع تعهدات ارزی نیمه دوم سال 1396 و در صورت رفع تعلیق بخشی از کارت های بازرگانی، پیش بینی می شود بخشی از مشکلات فعالان کشاورزی مرتفع شود.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز افزود: در حال حاضر 16 صادرکننده عضو این اتحادیه با مشکل تعلیق کارت بازرگانی و استفاده از کارت بازرگانی اجاره ای برای صادرات مواجه هستند.

در ادامه این جلسه جعفر سلیمانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و عضو هیات مدیره انجمن تخصصی بتن آماده و قطعات بتنی استان البرز گفت: اعضا اعضای این انجمن مانند اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار برای واردات ماشین آلات مورد نیاز صنعت بتن مشکل دارند.

وی با بیان اینکه در زمینه ماشین آلات وارداتی صحبت از بازنگری و بهره برداری کمتر از دو یا سه سال از این تجهیزات صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه هنوز فناوری و ظرفیت تولید بسیاری از ماشین آلات صنعتی در داخل کشور وجود ندارد، گفت: در کشور ما ماشین آلات مناسب برای فعالیت های معدنی یا ساختمانی ساخته می شود اما در بحث ساخت و تولید ظروف یخچالی در امروز. در دنیا از فناوری های جدید برای حفظ محصولات کشاورزی استفاده می شود که باید به ایران وارد شود.

در ادامه این جلسه، قدرت منصوری رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل استان البرز در خصوص موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات که موجب توقف کارت بازرگانی بسیاری از صادرکنندگان شده است، گفت: استان گفت: نرخ تسویه تعهدات معوقه ارزی صادرکنندگان را تعیین و تعداد آن را اعلام کنید. در این صورت حساب بانک مرکزی فقط مشمول تکلیف بدهی های مبادله ای مربوط به نیمه دوم سال است. سال 1396 از صادرکنندگان محصولات کشاورزی که ریالی بوده و به کشورهای عراق و افغانستان ساخته شده است.

داریوش یوسفی مدیر بازرسی جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این جلسه اظهار داشت: مسائل مربوط به تامین سوخت در سطح کشور در حال پیگیری است و بر اساس نیازسنجی انجام شده سهمیه ویژه تعیین می شود. برای دامداری ها، ظروف حمل و نقل محصولات کشاورزی صادراتی و موارد دیگر تعیین می شود.

وی در ادامه افزود: در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه تنظیم بازار و تامین سوخت و مشتقات استان، در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز برگزار شد. موضوع تامین سوخت کانتینرهای یخچالی برای حمل و نقل محصولات کشاورزی بارها مطرح و پیگیری شده، نامه نگاری شده و مکاتبات لازم در این زمینه با وزارتخانه های مربوطه انجام شده است، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید در سطح ملی تصمیم بگیرد.

در ادامه این جلسه محمدعلایی نژاد دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی صادرکنندگان محصولات کشاورزی تعلیق کارت ثبت نام آنها به دلیل صدور است. بازپرداخت ارزهای صادراتی از سال 97 تا 1400 و در این مورد نیز بانک مرکزی شماره حساب واریز بدهی ارزی به صادرکنندگان محصولات کشاورزی را اعلام نمی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.