افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کنترل بیماری شایع اندومتریوز با درمان های پزشکی و جراحی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 188611
کنترل بیماری شایع اندومتریوز با درمان های پزشکی و جراحی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه گرگین افزود: اندومتریوز به معنای رشد بافت است. دیوار داخل رحم آندومتر در سایر قسمت های لگن نامیده می شود. شیوع این بیماری حدود 10 درصد تخمین زده می شود و بسته به محل و شدت بیماری می تواند طیف وسیعی از علائم از درد شدید و خونریزی غیرطبیعی قاعدگی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه گرگین افزود: اندومتریوز به معنای رشد بافت است. دیوار داخل رحم آندومتر در سایر قسمت های لگن نامیده می شود. شیوع این بیماری حدود 10 درصد تخمین زده می شود و بسته به محل و شدت بیماری می تواند طیف وسیعی از علائم از درد شدید و خونریزی غیرطبیعی قاعدگی تا اختلالات گوارشی را ایجاد کند. یکی از مهمترین عوارض این بیماری ناباروری است و بین 30 تا 50 درصد مبتلایان به آن اندومتریوز آنها با مشکلات باروری روبرو هستند.

در مورد درمان اندومتریوز، گفت: تصمیم گیری در مورد نوع درمان به عوامل متعددی از جمله محل و شدت بیماری و وضعیت بیمار بستگی دارد اما به طور کلی دو دسته درمان دارویی و جراحی برای این بیماری انجام می شود. لازم به یادآوری است که انتخاب روش درمانی کاملاً به وضعیت بیمار و شدت و پیشرفت بیماری بستگی دارد.

این متخصص زنان در مورد درمان های دارویی. اندومتریوزافزود: در مرحله اول و در موارد خفیف بیماری از مسکن هایی مانند ایبوپروفن، mefnamic اسید و دیکلوفناک برای تسکین درد تجویز می شود. در مرحله بعد، تجویز قرص های ضد بارداری خوراکی می تواند به کاهش درد و کنترل پیشرفت بیماری کمک کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این می توان از ترکیبات پروژسترون یا ترکیبات آزاد کننده هورمون استفاده کرد. گنادوتروپین (GnRH) برای سرکوب فعالیت تخمدان و کاهش درد و علائم بیماری استفاده می شود. علاوه بر این، امکان پذیر است آه تو یکی دیهورمونال یا بمیر که با ترشح هورمون پروژسترون در لگن، علائم و عوارض بیماری را کنترل می کند.

این معاشرت لاپاراسکوپی پیشرفته نسبت به درمان جراحی اندومتریوز وی گفت: در مواردی که برای برداشتن کیست و ضایعات جراحی لازم باشد. اندومتریوز برای انجام این جراحی باید به روش لاپاراسکوپی و توسط جراحانی که جراحی را انجام می دهند انجام شود. اندومتریوز آنها برای انجام آن آموزش دیده اند. جراحان متخصص در جراحی لاپاراسکوپی. اندومتریوز آنها که آموزش دیده و آموزش دیده اند، می توانند برای تمام آسیب های عمیق تحت عمل جراحی قرار گیرند. اندومتریوز حمل

وی افزود: اگر جراحی لاپاراسکوپی باشد اندومتریوز باید به طور ناقص انجام شود، یعنی تمام ضایعات عمیق. اندومتریوز نباید برداشته شود یا فقط برای برداشتن کیست انجام شود. اندومتریوز اگر کافی باشد و ضایعات در نقاط دیگر شناسایی و برداشته نشود، خطر عود بیماری افزایش می‌یابد و بیمار باید در آینده تحت جراحی‌های مکرر قرار گیرد.

گرگین درباره احتمال عود بیماری پس از جراحی گفت: به دلیل این که بیماری اندومتریوز زمینه ژنتیکی دارد و ژن های متعددی بر ظاهر آن تاثیر می گذارد و تا زمانی که تخمدان ها فعال هستند یعنی تا زمان یائسگی احتمال عود و پیشرفت این بیماری وجود دارد. اما در صورتی که جراحی به طور کامل و دقیق توسط جراحان مجرب انجام شود اندومتریوز اگر این کار انجام شود، احتمال عود به شدت کاهش می یابد، اگرچه صفر نیست.

عضو تیم تخصصی کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا در پایان یادآور شد: انجام عمل جراحی به طور کامل و توسط جراحان مجرب و برداشتن تمامی ضایعات عمقی بسیار مهم است. در صورت انجام جراحی دقیق و کامل لاپاراسکوپی و پیگیری دقیق و منظم بعد از عمل، احتمال عود بیماری به 5 درصد در سال می رسد. بنابراین بیمار باید بعد از عمل نیز در معاینات منظم شرکت کند. پیگیری یا پیگیری بعد از عمل و رعایت دقیق دستورات دارویی پزشک برای کاهش احتمال عود و پیشرفت بیماری.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.