افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
6

شبکه کاسپر چیست؟ آشنایی با بلاک چین کاسپر و سکه CSPR

  • کد خبر : 18848
شبکه کاسپر چیست؟  آشنایی با بلاک چین کاسپر و سکه CSPR

شبکه کاسپر یک پلت فرم توسعه قرارداد هوشمند است که توسط CasperLabs راه اندازی شده است. هدف شبکه کاسپرحل برخی از مشکلاتی که بسیاری از بلاک چین ها با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ از جمله این مشکلات باید به مقیاس پذیری، قیمت گاز و قابلیت کاربرد اشاره کرد. در این مقاله به […]

شبکه کاسپر یک پلت فرم توسعه قرارداد هوشمند است که توسط CasperLabs راه اندازی شده است. هدف شبکه کاسپرحل برخی از مشکلاتی که بسیاری از بلاک چین ها با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ از جمله این مشکلات باید به مقیاس پذیری، قیمت گاز و قابلیت کاربرد اشاره کرد. در این مقاله به معرفی شبکه کاسپرنحوه کار و خدمات آن، ارز دیجیتال CSPR، در مورد نقشه راه پروژه کاسپر، تیم توسعه، سرمایه گذاران و نحوه خرید، فروش و نگهداری سکه های کاسپر بحث می کنیم. با کشور بلاک چین بمانید.

خلاصه:

شبکه کاسپر یک لایه بلاک چین و پلتفرم قرارداد هوشمند کامل تورینگ است.

📌 این شبکه یک بلاک چین غیرمتمرکز و عمومی است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می کند.

📌 سکه بومی شبکه کاسپر که با نماد CSPR شناخته می‌شود، برای پرداخت هزینه‌های شبکه، گره‌های پاداش و تبادل درون شبکه استفاده می‌شود.

📌 این پروژه در مجموع موفق به جذب 30 میلیون دلار شده است.

شبکه کاسپر چیست؟

شبکه کاسپر چیست؟
منبع: capital.com

شبکه کاسپر این یک پلت فرم قرارداد هوشمند کامل تورینگ است. تورینگ کامل به ماشین‌ها و سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توانند با داشتن منابع و زیرساخت‌های لازم مانند زمان و حافظه، هر مشکل محاسباتی را با هر درجه پیچیدگی حل کنند. شبکه Casper از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) و قالب کد WebAssembly استفاده می کند.

پروتکل اجماع شبکه بزرگراه نامیده می شود. اولین مزیت این پروتکل نسبت به پروتکل های متداول بیزانسی (BFT) این است که تعداد بیشتری از بلوک ها را نهایی می کند و این کار را به روش هایی انجام می دهد که در مدل های BFT امکان پذیر نیست.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

شبکه Casper به طور خاص برای توسعه دهندگان و مشاغل توسعه یافته است. از ویژگی‌های شبکه Casper می‌توان به هزینه‌های شبکه قابل پیش‌بینی، تنظیمات حریم خصوصی، قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر و حاکمیت زنجیره‌ای اشاره کرد. هدف این پروژه حل مشکل مقیاس پذیری بلاک چین با تمرکز بر امنیت، توان عملیاتی و تمرکززدایی است.

شبکه کاسپر چگونه کار می کند؟

شبکه کاسپر برای تایید تراکنش ها و محافظت از شبکه به گروهی از گره های اعتبارسنجی متکی است. گره های اعتبارسنجی Casper تراکنش ها را بر اساس توکن های شرط بندی شده اعتبارسنجی می کنند و CSPR را به عنوان نشانه ای از خدمات خود دریافت می کنند. CSPR ارز دیجیتال بومی شبکه کاسپر است. مکانیسم عملکرد قطعات مختلف شبکه کاسپر می توانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید. در ادامه نحوه عملکرد هر یک از بخش ها را توضیح می دهیم.

مکانیزم بهره برداری از شبکه کاسپر
منبع: leewayhertz.com

ارتباطات شبکه ای

گره ها شبکه ای را بین همتایان خود تشکیل می دهند و این همتایان به طور مداوم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا در مورد وضعیت بلاک چین به اجماع برسند.

هویت

هر گره دارای یک شناسه منحصر به فرد در شبکه است. این شناسه با شناسه مورد استفاده در فرآیند اجماع متفاوت است. شناسه شبکه بر اساس کلید عمومی توسط یک گواهی امضا شده تولید می شود. هر بار که یک گره راه اندازی می شود، یک کلید خصوصی جدید برای اطمینان از شناسایی منحصر به فرد ایجاد می شود. هر هویت با آدرسی مرتبط است که دارای یک IP و یک جفت پورت است که گره به آن دسترسی دارد. به این آدرس End Point نیز می گویند.

اتصال بین گره

اگر یک گره بخواهد از طریق یک نقطه پایانی شناخته شده به گره دیگری متصل شود، باید اتصال را از طریق آدرس نقطه پایانی آغاز کند. در طول برقراری اتصال، گره مشتری گواهی سرور را تایید می کند. یعنی تأیید می کند که این گواهی با شناسه عمومی مورد انتظار در نقطه پایانی مطابقت دارد تا اطمینان حاصل شود که ما به گره صحیح متصل هستیم.

در همان زمان، گره اتصال گواهی خود را به عنوان گواهی مشتری ارسال می کند و به سرور اجازه می دهد روند ورود به سیستم را معکوس کند و شناسه مشتری را تولید کند. در پایان فرآیند، هر دو گره می توانند تعیین کنند که به کدام جفت متصل هستند.

پس از برقراری ارتباط، اگر اتصال یک طرفه باشد، سرور بلافاصله بر اساس نقطه پایانی خود به گره متصل می شود. اگر یک اتصال دو طرفه نتواند در یک بازه زمانی مشخص ایجاد شود، تمام اتصالات مبتنی بر ID حذف می شوند. این اتصال فقط برای ارسال پیام های یک طرفه استفاده می شود. در واقع، تنها گره ای که اتصال را آغاز کرده است می تواند پیام ارسال کند.

شبکه

هنگامی که یک گره به گره دیگری در شبکه متصل می شود، در فرآیند کشف گره شرکت می کند. همانطور که در بالا توضیح دادیم، هر گره سعی می کند به هر گره دیگری که در شبکه پیدا می کند متصل شود. سپس دو نوع انتقال داده در شبکه رخ می دهد. پخش و شایعه پراکنی. در حالت پخش، پیام به یکباره به تمام گره های شبکه ارسال می شود. در حالی که در روند شایعه پراکنی تنها پیام اجماع منتشر می شود و پیام های دیگر به عنوان شایعه ارسال می شود. در ادامه بیشتر در مورد سیستم شایعه صحبت خواهیم کرد.

شایعات

شایعات در مورد انواع مختلفی از موضوعات مانند بلوک ها، پیاده سازی ها و نقاط پایانی ساخته می شود. نقطه مشترک همه این پیام ها این است که همه آنها تغییرناپذیر هستند و با یک هش منحصر به فرد قابل شناسایی هستند. انتشار شایعه سیستمی برای توزیع یک مقدار در سراسر شبکه بدون ارسال مستقیم آن به همه گره ها است.

کشف گره

فرآیند کشف گره زمانی است که هر گره به طور منظم آدرس عمومی خود را اطلاع می دهد. پس از دریافت آدرس از طریق gossip، هر گره بلافاصله سعی می کند با آن ارتباط برقرار کند و نقطه پایانی حاصل را (در صورت موفقیت) ثبت می کند.

شبکه کاسپر چه خدماتی ارائه می دهد؟

ویژگی های اساسی و نقاط قوت کاسپر به توسعه دهندگان و سایر شرکت ها اجازه می دهد از فناوری بلاک چین استفاده کنند. کاسپر از ارتقای مستقیم قراردادهای هوشمند بدون فرآیند تغییر پیچیده پشتیبانی می‌کند و رفع آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند. در ادامه به برخی از خدمات شبکه کاسپر اشاره می کنیم:

زبان برنامه نویسی آسان و راحت (زبان برنامه نویس دوستانه)

اکوسیستم توسعه شبکه Casper برای پشتیبانی از WebAssembly طراحی شده است. بنابراین نیازی به دانستن زبان هایی مانند Solidity نیست. این ویژگی مسیر توسعه را برای شرکت ها و تیم های توسعه که می خواهند برنامه های خود را در شبکه Casper پیاده سازی کنند، ساده می کند.

مدیریت حساب

یک مدل مبتنی بر حساب است که مدلی برای به اشتراک گذاری ایمن حالت بین حساب ها و قراردادها (بدون نیاز به کنترل های رمزنگاری) ایجاد می کند.

هزینه های شبکه قابل پیش بینی

هدف کاسپر حذف نوسانات و بهبود تجربه توسعه دهندگان و مشاغل با تعیین قیمت شفاف، پایدار و قابل پیش بینی برای گاز است.

ارز دیجیتال کپر چیست؟

ارز دیجیتال کپر چیست؟
منبع: news.coincu.com

یک سکه بومی شبکه کاسپر، با نماد CSPR شناخته شده است. عملکرد این ارز دیجیتال مشابه سایر شبکه های مبتنی بر PoS است. این ارز دیجیتال برای پاداش دادن به اعتبارسنجی ها، پرداخت هزینه گاز و شبکه و تبادل در شبکه استفاده می شود.

به گزارش اسمارتک نیوز، مجموع عرضه ارز دیجیتال کاسپر 11,659,251,282 واحد و 10,945,343,290 واحد در گردش است. در 2 مه 1402 ارزش کل بازار ملکه کاسپر 522,369,373 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 14,743,123 دلار است. قیمت CSPR اکنون 0.05 دلار است. ارز دیجیتال کاسپر در 22 می 1400 با بالاترین قیمت 1.33 دلار و در 28 ژوئن 1401 با کمترین قیمت 0.02 دلار معامله شد.

نقشه راه پروژه کاسپر

پروژه کاسپر در بخش چشم انداز وب سایت او چشم انداز خوبی از راه حل هایی که قصد دارد در دراز مدت به کاربران ارائه دهد ایجاد کرده است. به عنوان مثال، این صفحه بیان می کند که پروژه به گونه ای طراحی شده است که با نیازهای کاربران و شرکای خود تکامل یابد. یکی از نکات قابل توجه چشم انداز کاسپر این است که این پروژه به عنوان یک بلاک چین لایه اول، همواره در تلاش برای ارتقای امنیت، مقیاس پذیری و حفظ حریم خصوصی است و در این راستا قصد دارد راهکارهای Zero Knowledge Proof را پیاده سازی کند.

قسمت پایانی بخش چشم انداز وب سایت کاسپر با صحبت های مدیر عامل این پروژه و به عنوان جهت گیری پروژه کاسپر در سال 2023 به پایان می رسد:

برنامه کاسپر برای سال 2023 بر رویکرد بلندمدت تمرکز دارد. زیرا کاسپر با ساختاری ماژولار، کاربرپسند و غیرمتمرکز طراحی شده است و همین موارد باعث شده تا پروژه همواره با نیازهای کاربران خود سازگار شود و در آینده راه حلی موثر و قابل اعتماد باقی بماند.

آشنایی با تیم پروژه کاسپر

  • مرینال منوهر او مدیرعامل پروژه کاسپر است. قبل از کاسپر، او به عنوان یک رهبر مالی و فناوری در مایکروسافت، باین و باین کپیتال کار می کرد.
  • مدا پارلیکار او مدیر ارشد فناوری پروژه کاسپر است. او به عنوان رهبر در بخش های مهندسی و محصولات نرم افزاری در شرکت های معروفی مانند Adobe، Omniture، Avalara، MP3.com و DivX کار کرده است.
  • کلیفورد سارکین او فارغ التحصیل دانشگاه برکلی و حقوق هاروارد است. او در حال حاضر مدیر عامل شرکت Casper Networks است. کلیفورد قبلا به عنوان یک کارآفرین و معاون سابق توسعه کسب و کار در DNA.Fund کار می کرد.

سرمایه گذاران پروژه کاسپر

شبکه کسپر سه دور جمع آوری کمک مالی داشته است:

  • دوره اول – 2018: 900 هزار دلار
  • دور دوم – 2019: 14.5 میلیون دلار از هلدینگ های گروه آکویتاس، شرکت دارایی دیجیتال هیوندای، راک تری کپیتال، استراتژی های دیجیتال و سرمایه گذاری های بلوکی
  • دور سوم – 2020: 14 میلیون دلار از HashKey Capital، RockTree Capital، Chain Capital، AU21 Capital و Gate.io

نحوه خرید، فروش و ذخیره ارز دیجیتال CSPR

ارز دیجیتال کاسپر در صرافی های متمرکز Kocoin، Gate، OKX، MEXC، Coinx، Hubei، HotBit و CoinList فهرست شده است. از جمله کیف پول های سازگار با سکه کاسپر می توان به کیف پول لجر اشاره کرد. فلاسک متاماسک، CasperDash و کیف پول کاسپر اشاره شده.

سوالات متداول

پرسش و پاسخ اسمارتک نیوز
  • شبکه کاسپر چیست؟
    شبکه Casper یک لایه بلاک چین و پلت فرم توسعه قرارداد هوشمند است. شبکه Casper به طور خاص برای توسعه دهندگان و مشاغل توسعه یافته است. از ویژگی‌های شبکه Casper می‌توان به هزینه‌های شبکه قابل پیش‌بینی، تنظیمات حریم خصوصی، قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر و حاکمیت زنجیره‌ای اشاره کرد.
  • ارز دیجیتال کاسپر چیست؟
    سکه بومی شبکه کاسپر که با نماد CSPR شناخته می‌شود، برای پرداخت هزینه‌های شبکه، گره‌های پاداش و تبادل درون شبکه استفاده می‌شود.

نتیجه

شبکه کاسپر این یک پلت فرم غیرمتمرکز است که توسط CasperLabs برای توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر قرارداد هوشمند توسعه یافته است. شبکه Casper در تلاش است تا روی توسعه قراردادهای هوشمند بدون مجوز و مقیاس پذیر تمرکز کند در حالی که کاربر پسند و راحت برای توسعه دهندگان است. پشت این بلاک چین و پلتفرم ایجاد شده توسط CasperLab، سکه بومی CSPR است. این ارز دیجیتال ستون فقرات بلاک چین کسپر است و انگیزه ای است که تضمین می کند اعتبار سنجی ها کار خود را به خوبی انجام می دهند. نظر شما در مورد شبکه کاسپر چیست؟? آیا در این پروژه سرمایه گذاری کرده اید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”شبکه کسپر چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:” شبکه کسپر یا کاسپر (Casper) یک بلاکچین لایه یک و پلتفرم توسعه قرارداد هوشمند است. شبکه کسپر به‌صورت خاص برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکار‌ها توسعه یافته است. از ویژگی‌های شبکه کسپر می‌توان به کارمزد شبکه قابل پیش‌بینی، قابلیت تنظیم حریم خصوصی، قرارداد هوشمند قابل ارتقا و حاکمیت روی زنجیره اشاره کرد. “}},{“@type”:”Question”,”name”:”ارز دیجیتال Casper چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”کوین بومی شبکه کاسپر، با نماد CSPR شناخته می‌شود و به منظور پرداخت کارمزد شبکه، پاداش‌دهی به نودها و مبادله درون‌شبکه‌ای کاربرد دارد. “}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-22 20:31:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.