افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

صادرات و واردات 44 هزار کانتینر در بندر چابهار عامل اصلی تشکیل کریدور شمال – جنوب چیست؟

  • کد خبر : 188144
صادرات و واردات 44 هزار کانتینر در بندر چابهار عامل اصلی تشکیل کریدور شمال – جنوب چیست؟

کبوسی: با سرمایه گذاری در تجهیزات لجستیکی، اقدامات جدی برای توسعه خدمات بندری، خدمات ترانزیتی، تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره گیری از کارشناسان داخلی انجام شده است. وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در تجهیزات لجستیکی اقدامات جدی برای گسترش خدمات بندری، خدمات ترانزیتی، تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره […]

کبوسی: با سرمایه گذاری در تجهیزات لجستیکی، اقدامات جدی برای توسعه خدمات بندری، خدمات ترانزیتی، تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره گیری از کارشناسان داخلی انجام شده است.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در تجهیزات لجستیکی اقدامات جدی برای گسترش خدمات بندری، خدمات ترانزیتی، تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره گیری از کارشناسان داخلی انجام شده است.
وی افزود: بندر چابهار به ویژه با توجه به موقعیت استراتژیک بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، نزدیک ترین راه دسترسی به آب های آزاد کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه از جمله افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان است. ، و مهمترین عامل در شکل گیری عملیات می باشد کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.
وی بیان کرد: کشتیرانی بر اساس سیاست های توسعه دریامحور ابلاغی این فرصت ارزشمند را غنیمت شمرد و تلاش می کند نقش ارزنده ای در اجرای این سیاست ها داشته باشد.

برنامه ریزی گسترده ای برای تبدیل بندر چابهار به قطب منطقه ای در دریای عمان و خلیج فارس انجام شده است.

این مقام دریایی با یادآوری اینکه برنامه ریزی گسترده ای برای تبدیل بندر چابهار به یک مرکز منطقه ای در دریای عمان و خلیج فارس انجام شده است، گفت: از این حیث با انتقال بخش قابل توجهی از کانتینرهای قابل حمل. به کشورهای منطقه و سایر بنادر خلیج فارس، تلاش می کنیم فعالیت های کانتینری این بندر را افزایش دهیم.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری تاکنون 44 هزار TEU کانتینر از طریق بندر چابهار صادر و وارد کرده است.

کبوسی یادآور شد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری تاکنون 44 هزار TEU کانتینر از طریق بندر چابهار صادر و وارد کرده است.

از ابتدای سال تاکنون 394 TEU کانتینر یخچالی برای محموله های صادراتی و 121 TEU کانتینر یخچالی برای محموله های وارداتی از این بندر حمل شده است.

نماینده دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار همچنین حمل دریایی محموله های یخچال دار با استفاده از کانتینرهای یخچالی به بنادر هند و بالعکس را از دیگر فعالیت های بندر چابهار عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال 394 تا کنون انجام شده است. TEU کانتینر یخچالی از این بندر در حوزه محموله صادراتی و 121 TEU کانتینر یخچالی در حوزه محموله وارداتی ارسال شد.

عسگری نسب: ساحل ماکوران از میناب تا پاکستان 1000 کیلومتر است که 541 کیلومتر آن در سیستان و بلوچستان است.

عسگری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه 5800 کیلومتر نوار ساحلی داریم که تنها 5 درصد از این ظرفیت در 7 استان ساحلی کشور استفاده شده است، اظهار داشت: ساحل از مکوران 1000 کیلومتر از میناب تا پاکستان وجود دارد که 541 کیلومتر آن در سیستان و بلوچستان است. Es.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه فاز اول توسعه بندر چابهار با یک میلیارد دلار انجام شد، اظهار کرد: شناورهای سنتی غیر صیادی در بندر شهید کلانتری پهلو می گیرند و این بندر بندری است. پهلوگیری برای کشتی های کانتینری و غیره . 16.5 متر نهر و 100 هکتار حوض و 450 هکتار حوض داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای صادرات میوه با کانتینر یخچال دار خط دریایی چابهار به بنادر هند به طور منظم برقرار است که به بندر جبل علی امارات متصل می شود.

وی بیان کرد: با تخلیه 48 هزار کانتینر در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 110 درصد رشد داشته ایم و ترانشیپ از چابهار هم اکنون در حال توسعه است و رشد 240 درصدی دارد.

وی افزود: فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار دارای 40 هکتار زمین است که با پذیرش کشتی هایی با ورودی 16 متری ترمینال کانتینری را می پذیریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بنادر صیادی کنارک، زرآباد و پسابندر را در حوزه بازرگانی فعال کرده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.