افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

مالیات خانه ها و خودروهای لوکس چقدر است؟

  • کد خبر : 188067
مالیات خانه ها و خودروهای لوکس چقدر است؟

به گزارش رکنا، نمایندگان شورای اسلامی در بررسی جزییات لایحه بودجه 1403 مالیات خانه های لوکس را تصویب کردند. بر اساس لایحه بودجه سال 1403، زمین غیرمتخصص با کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز (اعم از عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی که ارزش هر یک از آنها بیش از 350 میلیارد ریال […]

به گزارش رکنا، نمایندگان شورای اسلامی در بررسی جزییات لایحه بودجه 1403 مالیات خانه های لوکس را تصویب کردند.

بر اساس لایحه بودجه سال 1403، زمین غیرمتخصص با کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز (اعم از عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی که ارزش هر یک از آنها بیش از 350 میلیارد ریال است، مازاد بر این مبلغ. مشمول مالیات 2 در هزار می باشد.

واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت مشمول این مالیات نمی باشند. باغ ویلاهای غیر مجاز تا دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون ماده (3) قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات مصوب 1374 با اصلاحات بعدی و کمیسیون های موضوع ماده (99) ) یا ماده (100) قانون شهرداری ها حسب مورد مشمول جریمه ای معادل دو برابر مالیات باغ روستا می باشد.

سال گذشته خانه های بیش از 20 میلیارد تومانی لوکس شناسایی شد که این رقم در بودجه 1403 به 35 میلیارد تومان رسید.

همچنین صاحبان خانه های بیش از 10 میلیارد تومان در سال 1400، خانه های بیش از 15 میلیارد تومان در سال 1401 و خانه های بیش از 20 میلیارد تومان مشمول مالیات مسکن لوکس بودند.

اخذ مالیات از خانه های مجلل از سال 1400 آغاز شد و دولت سیزدهم به منظور برقراری عدالت اجتماعی در مالیات های استانی اقدام به شناسایی و پیگیری مالیات از ساکنان مجلل کرد.

سازمان امور مالیاتی کشور شناسایی خانه های مجلل را در دستور کار قرار داده و در این راستا برای لاکچری نشینان پیامک ارسال کرده است که اگرچه این طرح به صورت جدی ادامه دارد اما با اعتراض صاحبان خانه های مجلل مواجه شده است. پسندیدن.

شناسایی 110 هزار خانه لوکس برای سال 1402 در تهران

آنطور که رییس کل سازمان امور مالی کشور اعلام کرد، در سال 1402 تنها در شهر تهران 110 هزار خانه لوکس با کمک شرکت های دانش بنیان شناسایی شد که از طریق پیامک به مالکان اطلاع رسانی می شود.

به گفته «محمدهادی سبانیان»، در سال ۱۴۰۱، ۴۳ هزار خانه مجلل در سراسر کشور شناسایی شد.

شناسایی مالیات 1490 میلیارد تومانی خانه های لوکس در 2 سال

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، مبلغ 390 میلیارد تومان برای اجرای 1400 و 1100 میلیارد تومان برای اجرای سال 1401 بابت مالیات منازل مجلل و مجلل محاسبه شده است.

بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، در صورتی که مودیان خانه های لوکس مالیات خود را در مهلت قانونی پرداخت نکنند، مراحل قانونی وصول مالیات از طریق سازمان امور مالیاتی انجام می شود.

خانه های لوکس در صورت عدم پرداخت مالیات در مرحله اول ممنوع می شوند. در صورت اقدام اجرائی و عدم پرداخت مالیات توسط شخصی که مطالبه مالیات وی مشخص شده است، عوارض دولتی از طریق مزایده املاک اخذ می شود.

مالکان خودروهای بیش از 3.5 میلیارد تومان در سال آینده باید مالیات پرداخت کنند

مهرداد گودرزوند چگینی درباره معافیت های مالیاتی در بودجه 1403 گفت: توافقات خوبی بین دولت و مجلس انجام شد و در بحث معافیت مالیاتی حقوق کارمندان تا سقف 144 میلیون تومان در سال – 12 میلیون تومان در ماه – معافیت. در نظر گرفته شد.

افرادی که از سامانه پورتال استفاده می کنند سالانه تا سقف 144 میلیون تومان و افرادی که از سامانه استفاده نمی کنند نیز ماهیانه 10 میلیون تومان معافیت مالیاتی خواهند داشت.

وی افزود: برای خانه ها و ویلاهای بالای 35 میلیارد تومان و همچنین خودروهای لوکس بالای سه و نیم میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است.

گودرزوند چگینی ادامه داد: کارگاه های زیر 5 نفر مشمول معافیت فوق و حقوق بالای 12 میلیون تومبا نیز مشمول مالیات استانی می شوند.

این نماینده مجلس در گفت و گو با رادیو گفتگو خاطرنشان کرد: افرادی که درآمد بیشتری دارند به همان میزان مالیات پرداخت می کنند و از سایرین بر اساس معافیت مالیات اخذ نمی شود.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه نرخ افزایش 35 درصدی برای حقوق های بالا در نظر گرفته می شود و هر چه افزایش حقوق بیشتر باشد این درصدها بیشتر می شود، گفت: در حوزه مالی باید به توزیع ثروت دست پیدا کنیم که یکی از این موارد است. راه های اخذ مالیات …

بنابراین کسانی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری می پردازند و کسانی که حقوق کمتری دارند مالیات کمتری می پردازند.

وی افزود: اقدامات لازم انجام شده تا از مشاغل خرد و کم درآمد مالیات اخذ نشود و گسترش ما به کسبه و کسبه استفاده از تنور و درب مخصوص فروشگاه است. زیرا اگر این سامانه به شبکه مالیاتی متصل شود به عدالت نزدیکتر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.