افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

ورود 17 میلیون پرونده به دادگاه ها باید کاهش یابد

  • کد خبر : 187541
ورود 17 میلیون پرونده به دادگاه ها باید کاهش یابد

ایسنا/مازندران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در 10 سالی که در راس قوه قضائیه بوده سخت ترین دوران قوه قضائیه را تجربه کرده است، گفت: هم اکنون نیز ورودی پرونده ها افزایش یافته و به حدود 17 میلیون مورد در سال رسیده است، بنابراین این تعداد باید کاهش یابد. آیت الله […]

ایسنا/مازندران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در 10 سالی که در راس قوه قضائیه بوده سخت ترین دوران قوه قضائیه را تجربه کرده است، گفت: هم اکنون نیز ورودی پرونده ها افزایش یافته و به حدود 17 میلیون مورد در سال رسیده است، بنابراین این تعداد باید کاهش یابد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی بعدازظهر پنجشنبه پنجم بهمن ماه در اولین همایش تعالی داوری حقوقی در گام دوم انقلاب اسلامی که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، اظهار داشت: مطالبه و درخواست که داوران مرکز حقوقی مازندران صحیح و قابل اجرا هستند و حتی در صورت تایید نیز امکان بررسی در قوه قضاییه یا مجلس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه داوری حقوقی که اخیراً با مشکلاتی مواجه است، باید تأملی اساسی صورت گیرد، افزود: ارجاع پرونده ها به داوری مرحله ای از کار قضایی است که می تواند به تسریع روند رسیدگی به پرونده ها کمک کند. کمک داوران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اما در مورد داوری که بسیاری از افراد در مراکز داوری قانونی مدعی مشکل هستند، نیاز به بررسی کامل است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه بحث داوری بر اساس اصول، ضوابط و اثربخشی زمانی باید اجرا شود که بتواند مشکلات دستگاه قضایی را حل کند، تصریح کرد: باید در اسرع وقت به مشکلات آن رسیدگی و رفع شود.

وی افزود: مشکلاتی که در داوری به وجود آمده و در لایحه قضایی شورای حل اختلاف مطرح شده است باید به صورت ویژه رسیدگی و رفع شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در بخشی دیگر عنوان کرد که بر اساس گزارش های دریافتی، تعداد پرونده هایی که وارد دستگاه قضایی می شوند، افزایش یافته است.

ورود 17 میلیون پرونده به دادگاه ها باید کاهش یابد

وی در عین حال خواستار بازنگری شرایط و تدوین راهکارهایی برای کاهش پرونده ها به دستگاه قضایی شد و گفت: یکی از حلقه های مهم در روند کاهش پرونده ها، داوری های قانونی است که باید به آن نیز رسیدگی شود. توجه زیادی به این حوزه داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=187541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.