افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

ایران شایسته صعود به جمع 4 تیم برتر است

  • کد خبر : 187424
ایران شایسته صعود به جمع 4 تیم برتر است

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، مجید جلالی کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت های آسیا گفت: در مرحله گروهی توانستیم تمام امتیازات را کسب کنیم و در این مسابقات. سه بازی با ترکیب های مختلف انجام دادیم و به اکثر بازیکنان فرصت دادیم، انرژی را بین ملی پوشان […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، مجید جلالی کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت های آسیا گفت: در مرحله گروهی توانستیم تمام امتیازات را کسب کنیم و در این مسابقات. سه بازی با ترکیب های مختلف انجام دادیم و به اکثر بازیکنان فرصت دادیم، انرژی را بین ملی پوشان تقسیم کردیم. این تقسیم انرژی در دوره آینده به ما کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه هشت روز تا بازی بعدی باقی مانده است، می توانیم برخی از نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه به تیم ملی خوشبین هستم و معتقدم این تیم می تواند در این جام نتایج خوبی کسب کند، افزود: خط حمله قدرتمندی داریم. در روزهای تا بازی بعدی در روز هجدهم می توانیم برخی از ضعف هایی را که در خطوط دیگر داریم جبران کنیم.

جلالی با اشاره به اینکه تغییر سبک تیم از دفاعی به تهاجمی انرژی مهاجمان تیم را آزاد کرده است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهید طوری بازی کنید که به حریف موقعیت ندهید، باید سبک بازی داشته باشید. ، عرض حرکت بازیکنان، نیروها و انرژی تیم را بر این اساس طراحی کنید. در این صورت حملات تیم کم است و فرصت زیادی برای صحبت و انتظار برای ضدحمله وجود ندارد. اما وقتی شما تیم مهاجم هستید، حریفان می توانند بر اساس برنامه و استراتژی خود بر شما تأثیر بگذارند. مشکلی که در بازی با فلسطین و هنگ کنگ به وجود آمد. اینکه فکر می کنی می توانی در یک مسابقه حمله کنی و چند گل بزنی و به حریف فرصت ندهی با واقعیت فوتبال فاصله زیادی دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه ضعف های دفاعی در بازی تیم تهاجمی مشکل ساز نیست، افزود: وقتی تیم تهاجمی تری باشیم، متعاقبا موقعیت هایی که حریف ایجاد می کند مشکلی ندارد. ما به فلسطین روی یک ضربه ایستگاهی گل زدیم. در بازی مقابل امارات یک پنالتی و چند موقعیت در نیمه دوم به آنها دادیم. اما در کل تیم خوب بازی کرد.

وی افزود: علاوه بر این، این تیم در مرحله گروهی با استراتژی که به مرحله بعد نگاه می کرد، بازی کرد. هدف تیم ملی فقط صعود به گروه نبود و امیدوارم در مراحل بعدی شاهد تاثیرات این استراتژی باشیم.

جلالی در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن در مرحله گروهی او را بیشتر تحت تاثیر قرار داد، پاسخ داد: صادق محرمی در بازی اول خوب بود. سامان قدوس در این دیدارها بسیار خوب و تعیین کننده بوده است. در خط حمله هم بازیکنان قدرتمند و قاطعی داریم.

سرمربی سابق تیم فوتبال با اشاره به پارامترهای خوب تیم ایران در جام ملت ها اذعان داشت: نیمکت نشینی تیم ملی یکی از پارامترهای خوب ماست. ما بازیکنان خوبی روی نیمکت داریم و وقتی بازیکن از روی نیمکت می آید بین 10 تا 15 دقیقه بازی دارد و با جان و دل بازی می کند. یکی از مهم ترین پارامترهای تیمی که می خواهد موفق شود، نیمکت آن است.

جلالی سایر مدعیان جام در مرحله گروهی را اینگونه ارزیابی می کند: در مسابقات گروهی یک نوع عملکرد و عملکرد یک تیم را می بینید و نوع دیگری از عملکرد را در مرحله حذفی. وقتی تیم وارد مرحله حذفی می شود، بسیاری از قوانین بازی تغییر می کند و آن تماشایی و سبک بازی گروهی دیده نمی شود. بازی های حذفی تنها یک مسابقه هستند و برای صعود به مرحله بعد باید در آن بازی موفق باشید. اما در یک گروه، چنین نیست. ژاپن می بازد، کار عربستان مساوی می شود اما در نهایت این تیم ها صعود می کنند. در مرحله حذفی اما اتفاقات حین بازی تاثیرگذار هستند و باید برای هر اتفاقی مانند تصمیم داور و … برنامه ریزی داشته باشید.

سرمربی فوتبال کشورمان درباره مدعیان جام ملت ها بیان کرد: ژاپن همیشه تیم خوبی بوده است. عربستان تیمی بسیار پنهان است و شیوه بازی آنها می تواند برای رقبا در مرحله حذفی خطرناک باشد. کره، استرالیا و حتی عراق انتخاب هایی هستند که ممکن است خیلی ها را شگفت زده کند. ایران ما تیم قدرتمندی را نشان داده است اما در مرحله حذفی نمی‌توانیم چنین بی‌کنترل بازی کنیم و باید با تمرکز و توجه زیادی به میدان برویم.

جلالی درباره اینکه چقدر باید منتظر قهرمانی و شکستن طلسم 47 ساله باشیم، گفت: اتفاقات حتی می تواند عراق و هر تیمی را قهرمان کند، اما اگر بخواهیم شانس قهرمانی را بر اساس پارامترها و تحلیل فوتبال بررسی کنیم. بنابراین تیم ایران در مجموع می تواند به 4 تیم برسد و تا آن مرحله با توجه به توانایی هایمان شایستگی داریم. کره، ژاپن، عربستان سعودی و استرالیا هم از نظر برنامه ریزی و هم از نظر لجستیک از ما جلوتر هستند.

و افزود: البته پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند تفاوت ایجاد کند. مثلا تیم عربستان با برنامه زیاد بازی می کند اما خلاقیت این تیم بسیار پایین است. ایران واقعا تیم خلاقی است و این می تواند امیدوارکننده باشد و یک چیز می تواند ما را به فینال و حتی قهرمانی برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=187424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.