افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

بازیگران ایرانی که در حین فیلمبرداری جان باختند! + نام و علت مرگ

  • کد خبر : 187343
بازیگران ایرانی که در حین فیلمبرداری جان باختند!  + نام و علت مرگ

مرگ هنرمندان ایرانی در حوادث تلخ سینمایی بیش از 120 سال از ورود سینما به ایران می گذرد و در این سال ها علاوه بر اتفاقات خوب و ساخت فیلم های ماندگار، اتفاقات تلخ و حوادث مختلفی رخ داده است که خسارات جبران ناپذیری به بار آورده است. این اتفاقات سینمایی تنها مربوط به پشت […]

مرگ هنرمندان ایرانی در حوادث تلخ سینمایی

بیش از 120 سال از ورود سینما به ایران می گذرد و در این سال ها علاوه بر اتفاقات خوب و ساخت فیلم های ماندگار، اتفاقات تلخ و حوادث مختلفی رخ داده است که خسارات جبران ناپذیری به بار آورده است.

این اتفاقات سینمایی تنها مربوط به پشت صحنه فیلم ها نیست و در ساخت سریال ها نیز برخی اتفاقات به نقطه عطف غم انگیزی در فیلم ها و سریال های ایرانی تبدیل شده است.

این حوادث گاهی منجر به مرگ می شود. هنرمندان در حین ساخت چندین پروژه حوادث تلخی رخ داد.

در این بخش از نمانک به معرفی فیلم ها و سریال هایی می پردازیم که در آن چند هنرمند در حین تولیدشان جان خود را از دست دادند.

انفجار در فیلم معراج.

میراجیها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود دی نمکی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی در سال 1391 می باشد. در تاریخ 27 دی ماه 1390 در حین ساخت این فیلم، اتفاق دردناکی برای عوامل پشت صحنه و در حین حضور آنها رخ داد. با انتقال مواد منفجره از خودرو به محل مورد نظر، 5 نفر در پشت صحنه بر اثر انفجار جان باختند.

در این حادثه 12 نفر مجروح شدند که جواد شریفی راد (کارگردان جلوه های ویژه)، رضا فرجی، علی اکبر رنجبر (کارگردان مجموعه سینمایی دفاع مقدس)، دستیار جواد شریفی راد از کارگران این شهرستان بودند. از سینما و یک متخصص از گروه دست دادند.

تیراندازی در فیلم خط آتش

فیلم خط آتش به کارگردانی فرید سجادی حسینی و علی سجادی حسینی در سال 1373 ساخته شد و علی سجادی حسینی به عنوان کارگردان فیلم در 5 مهر 1373 در حال آماده سازی صحنه و سلاح مورد استفاده در این فیلم بود که ناگهان آ. گلوله از اسلحه در محل خارج شد و باعث مرگ وی شد. این فیلم را برادرش فرید سجادی حسینی کارگردانی کرده است.

علی سجادی حسینی کار جدی خود را با دستیار کامبوزیا پرتوی در فیلم خاطره انگیز گلنار آغاز کرد اما با کارگردانی مدرسه پیرمردها در بین سینماگران ماندگار شد.

فیلم خط آتش

غرق شدن در فیلم خداحافظ دوست

فیلم 3 قسمتی خداحافظ رفیق یکی از فیلم های اکشن سال 1391 بود که در حین ساخت آن تصادفی و منجر به فوت 4 نفر رخ داد.

در این فیلم ۴ هنرمند با تجهیزات کامل نظامی که قرار نبود وارد آب شوند به دلیل تجهیزات سنگینی که به لباس هایشان بسته شده بود به داخل دریاچه سقوط کردند و غرق شدند.

واژگونی اتوبوس در فیلم چشمان بی چشم و مرگ پیمان آبادی

فیلم چشم حیا ناموسوس به کارگردانی سید محسن موسویان در سال 1387 از دیگر فیلم های حواشی سینما بود که منجر به درگذشت پیمان عبدی بدلکار مشهور بین المللی کشورمان شد.

در آخرین سکانس فیلم، پیمان عبدی که در حال رانندگی اتوبوس بود، در صحنه ای که به دلیل بی توجهی به رعایت نکات ایمنی کار از اتوبوس به پایین پرید، اتوبوس روی زمین افتاد و اتوبوس بر روی او واژگون شد. در نتیجه ضایعه بسیار دردناکی برای سینمای ایران رقم خورد.

عهد ابدی

آتش در سریال خواب.

در سریال دورمیندو به کارگردانی سیروس مقدم و به تهیه کنندگی الهام غفوری در ۲۸ مهر ۱۳۹۷ بر اثر آتش سوزی در محل فیلمبرداری، وحید جعفری طراح صحنه این سریال دچار آتش سوزی شدید شد و دو روز بعد در بیمارستان جان باخت.

وحید جعفری

واژگونی ماشین و مرگ بدلکار معروف ارشا اقدسی

ارشا اقدسی یکی از مشهورترین متخصصان سینمای کشورمان و همچنین از شاگردان پیمان عبدی بود که به غیر از بازیگری در چندین فیلم و سریال بازی کرده بود.

او هنگام بازسازی یک پروژه سینمایی در بیروت دچار تصادف شدیدی شد و به بیمارستان منتقل شد، اما در 13 اوت ساعت 2 بعد از ظهر درگذشت.

ارشا اغداسی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=187343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.