افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

قیمت کنسرو ماهی تا پایان سال 87 هزار و 500 تومان ثابت می ماند ضرورت تسهیل واردات ماهی تن از سوی دولت

  • کد خبر : 187198
قیمت کنسرو ماهی تا پایان سال 87 هزار و 500 تومان ثابت می ماند ضرورت تسهیل واردات ماهی تن از سوی دولت

بازار؛ گروه صنعتی: در شرایطی که به گفته کارشناسان به دلیل تورم حاکم و کاهش قدرت خرید مردم، بسیاری از بخش‌های تولیدی در نوعی رکود به سر می‌برند، بخش صنایع غذایی نیز تا حدودی در معرض این وضعیت قرار دارد. این در حالی است که از گذشته های دور یکی از ارزان ترین غذاهای کشور […]

بازار؛ گروه صنعتی: در شرایطی که به گفته کارشناسان به دلیل تورم حاکم و کاهش قدرت خرید مردم، بسیاری از بخش‌های تولیدی در نوعی رکود به سر می‌برند، بخش صنایع غذایی نیز تا حدودی در معرض این وضعیت قرار دارد. این در حالی است که از گذشته های دور یکی از ارزان ترین غذاهای کشور با وجود داشتن تمامی مواد لازم برای تامین سلامت جامعه، کنسرو ماهی تن بوده است. این امر در شرایطی رخ می دهد که فعالان این صنعت تحت تاثیر مسائل کلان ملی مانند سایر صنایع درگیر یک سری چالش ها و مشکلات بوده اند که یکی از مهم ترین آنها افزایش هزینه های تولید است.

قیمت کنسرو ماهی 87 هزار و 500 تومانی تا پایان سال تغییری نمی کند

طی چند ماه گذشته افزایش قیمت کنسرو تن ماهی عوارض زیادی را به همراه داشته است و بسیاری معتقدند دولت باید شرایطی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا این غذای کامل همچنان با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد. در این شرایط است که بازار جهانی کنسرو ماهی تن تحت تأثیر تغییر ترجیحات مصرف کنندگان نسبت به محصولات دریایی به دلیل فراوانی پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. در واقع به دلایلی مانند ارزش غذایی بالای آن، مصرف غذاهای دریایی از جمله کنسرو ماهی تن در سال های اخیر در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین انتظار می رود دولت ها اجازه استفاده از این نوع غذا را بدهند. صنعت شرایطی را فراهم می کند تا کارها را برای مصرف کنندگان آسان تر کند. به طوری که “مسعود بختیاری، رئیس اتحادیه کنسرو ایران، پیش شرط ثابت ماندن قیمت کنسرو ماهی در کشور را تسهیل واردات ماهی تن توسط بخش دولتی می‌داند.

بختیاری در گفتگو با بازار اظهار داشت: با وجود اینکه شرایط کشور به گونه ای است که هیچکس نمی تواند آینده بازار را پیش بینی کند و نوسانات ارزی اخیرا افزایش یافته و قطعا بر روند تولید تاثیر می گذارد، اما بر این امر تکیه می کنیم. .. این است که قیمت مصرف کننده در حال حاضر افزایش نمی یابد.

رئیس اتحادیه کنسروهای ایران: اکنون قیمت مصرف کننده 87 هزار و 500 تومان است و تلاش می کنیم از قیمت کنسرو ماهی بیشتر نشویم و تا پایان سال ثبات را در بازار حفظ کنیم.

وی افزود: در واقع با تولیدکنندگان صحبت کرده ایم، با وجود اینکه قیمت دلار در حال افزایش است و هزینه ها قطعا افزایش می یابد، تصمیم بر این شده که تا پایان سال هیچ افزایشی برای قیمت مصرف کننده کنسرو ماهی تن اعمال نشود. . به این ترتیب قیمت مصرف کننده هم اکنون 87 هزار و 500 تومان است و سعی می کنیم از قیمت کنسرو ماهی بیشتر نشویم و تا پایان سال ثبات در بازار داشته باشیم.

بختیاری درباره قیمت این محصول در فرودین 1403 نیز گفت: باید شرایط اواخر سال را بسنجیم و ببینیم افزایش دستمزدها، تورم موجود، هزینه های عمومی و … چگونه خواهد بود. و ما آن را انجام خواهیم داد. بر اساس آن تصمیم بگیرید با این حال احتمالا سعی می کنیم همین سرعت را حفظ کنیم و قیمت در فروردین ماه سال آینده ثابت بماند، البته قیمت کنسرو تن ماهی تا پایان اسفندماه سال جاری ثابت خواهد ماند.

برای ثابت ماندن قیمت ها باید واردات ماهی تن تسهیل شود

بختیاری در حالی که یکی از مسائل اصلی صنعت کنسرو ماهی تن، واردات ماهی تن است، می گوید: خوشبختانه واردات ماهی تن به سمت تسهیل در حال حرکت است و امیدواریم روز به روز تسهیل شود. در واقع درخواست ما این است که واردات ماهی تن تسهیل شود تا بتوانیم قیمت ها را ثابت نگه داریم.

وی درباره قیمت تن ماهی نیز گفت: قیمت تن ماهی وارداتی تابعی از قیمت های جهانی است و تغییر محسوسی نداشته است. در واقع در دنیا قیمت های جهانی نهایتاً در محدوده 5 درصد در نوسان است و محدود است که معمولاً تأثیر چندانی ندارد.

این فعال صنعت کنسرو کشور درباره عرضه کنندگان ماهی تن نیز گفت: از گذشته تامین کننده های متعددی داشته ایم که در حال حاضر با آنها کار می کنیم و به دلیل بحث تحریم ها نتوانسته ایم تامین کننده جدیدی پیدا کنیم. .

ارزش بازار جهانی کنسرو ماهی تا پایان سال 2023 به 13.29 میلیارد دلار خواهد رسید.

لازم به ذکر است که بازار جهانی کنسرو تن ماهی یکی از بازارهای پویا است، بنابراین بر اساس گزارش های جهانی منتشر شده، ارزش بازار جهانی کنسرو ماهی تن در سال 2023 به حدود 13.29 میلیارد دلار خواهد رسید.

علاوه بر این، بر اساس این گزارش که اخیراً در GlobeNewsWire منتشر شده است، انتظار می‌رود که بازار طی دوره پیش‌بینی سال‌های 2024 تا 2032 به میزان 4.5 درصد رشد کند و تا پایان سال 2032 به ارزش حدود 17.64 میلیارد دلار برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=187198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.