افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست / امکان صادرات مرغ وجود دارد.

  • کد خبر : 186977
نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست / امکان صادرات مرغ وجود دارد.

قیمت مرغ مرغ صادراتی مرغ ابراهیمی گفت: با توجه به مزیت قیمتی نسبت به کشورهای همسایه، در صورت ایجاد سازوکارهای لازم از جمله تامین سایز مرغ، امکان صادرات وجود دارد. صادرات مرغ یکی از مهمترین بخش های صنعت دام و طیور در اقتصاد کشورها می باشد. کشورهایی که ظرفیت تولید مقادیر زیادی مرغ یا محصولات […]

قیمت مرغ مرغ صادراتی مرغ

ابراهیمی گفت: با توجه به مزیت قیمتی نسبت به کشورهای همسایه، در صورت ایجاد سازوکارهای لازم از جمله تامین سایز مرغ، امکان صادرات وجود دارد.

صادرات مرغ یکی از مهمترین بخش های صنعت دام و طیور در اقتصاد کشورها می باشد. کشورهایی که ظرفیت تولید مقادیر زیادی مرغ یا محصولات مرتبط را دارند، اغلب این محصولات را برای کسب مقادیر زیادی ارز خارجی صادر می کنند. صادرات مرغ به کشورهای دیگر می تواند برای اقتصاد یک کشور موهبت باشد و به کشورهای مقصد کمک کند تا نیازهای پروتئینی خود را تامین کنند. از سوی دیگر کنترل کیفیت، مدیریت زنجیره تامین و تامین مواد اولیه از جمله چالش هایی است که تولیدکنندگان مرغ برای صادرات به بازارهای خارجی باید با آن مواجه شوند.

علی ابراهیمی گفت: طبق آمار در دی ماه 152 میلیون راس گوساله متولد شده که نسبت به آذرماه افزایش داشته است و پیش بینی می شود این روند اصلاح نژادی در بازار ادامه داشته باشد.

وی آمار دقیق سرانه را بیان کرد مصرف مرغ نداریم، افزود: گاهی 110 میلیون مرغ بیش از حد نیاز کشور است، اما در شرایط فعلی که مرغ ارزان ترین و با کیفیت ترین محصول پروتئینی است باید بر اساس مصرف تولید کنیم. با این حال روند نزولی قیمت مرغ در هفته گذشته نشان از برتری تولید بر مصرف دارد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی جوجه کشی و تولید، نیازی به عرضه نیست. مرغ منجمد یا اینکه سفارش واردات را ثبت نمی کنیم چون این کار به تولید ملی لطمه می زند.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان گوشت با بیان اینکه در کشور ظرفیت صادرات سالانه 300 تا 400 هزار تن گوشت مرغ وجود دارد، افزود: با توجه به مزیت قیمتی نسبت به کشورهای همسایه، امکان صادرات مکانیزم‌هایی در صورت لزوم وجود دارد. استانداردها ایجاد می شود، مانند ارائه اندازه مرغ.

به گفته وی، با احتساب جوجه ریزی ماهانه 150 میلیون قطعه و میانگین تولید 1.6 تا 1.7 کیلوگرم در هر مرغ، ماهانه حداقل 250 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که در صورت ثابت ماندن این میزان جوجه ریزی در تمام طول مدت سال امکان صادرات 10 درصد تولید سالانه وجود دارد.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.