افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

علی علیپور: پنالتی طارمی 7 گل می شد، استقلال را می بردیم/ دوست دارم دوباره برای پرسپولیس بازی کنم.

  • کد خبر : 18691

علی علیپور می گوید پرسپولیس در دربی 4 بر 2 بهترین تیم دربی بود. بازی ای که به اعتقاد او می توانست گل های بیشتری وارد دروازه استقلال شود. دربی بازی خاصی است که بازیکنان خاصی می توانند در آن بدرخشند. به چنین بازیکنانی بازیکنان دربی می گویند. فوتبالیست هایی که این بازی را انجام […]

علی علیپور می گوید پرسپولیس در دربی 4 بر 2 بهترین تیم دربی بود. بازی ای که به اعتقاد او می توانست گل های بیشتری وارد دروازه استقلال شود.

دربی بازی خاصی است که بازیکنان خاصی می توانند در آن بدرخشند. به چنین بازیکنانی بازیکنان دربی می گویند. فوتبالیست هایی که این بازی را انجام می دهند سخت، هیجان انگیز و دشوار هستند و نام خود را در تاریخ این تورنمنت بزرگ ثبت کرده اند.

یکی از این بازیکنان علی علیپور است که 4 گل به ثمر رساند و بهترین مهاجم تاریخ دربی های بعد از انقلاب پرسپولیس بود. البته مهدی هاشمی نسب هم در دربی 4 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند اما این مدافع بود که در این بازی تاثیرگذار استقلال را هم به ثمر رساند.

یک بار دیگر به بهانه دربی بعدی با علی علیپور گپ و گفتی داشتیم و گفتی این روزها دوران نقاهت پس از عمل در پرتغال را سپری می کند اما دلش با دربی، پرسپولیس و بازی با استقلال است. باورتان نمی شود تا پایان این گفتگو در کنار ما و ژیل ویسنته، مهاجم سابق پرسپولیس و فعلی پرتغال باشید.

به نظر شما دربی چه تفاوتی با سایر بازی ها دارد؟

زمین با آسمان فرق دارد. دربی یک بازی خاص و هیجان انگیز در تمام دنیاست که با شعارهای هواداران حساسیت بیشتری پیدا می کند. به عنوان یک بازیکن، می توان با گلزنی یا درخشش در تاریخ یک باشگاه برای همیشه در یادها ماند. خیلی متفاوته واقعا!

علی علیپور که در دربی ها مهاجم موفقی بوده است، چگونه برای این بازی بسیار خاص و حساس آماده شدید؟

باورتان نمی شود، اما من همیشه سعی می کردم 2 هفته قبل از مهمانی های خانوادگی جلوگیری کنم و با دوستان بیرون بروم. زودتر می خوابیدم و بیشتر به تغذیه ام اهمیت می دادم. غیر از آن چیزی که به من کمک کرد تجسم دربی و منطقه 18 پله استقلال بود. قبل از اینکه بخوابم خودم را در حال گلزنی به استقلال و این دیدار بسیار مهم تجسم کردم و این خیلی به من کمک کرد.

آیا آرزوی گلزنی در دربی را داشتید؟

من هرگز آرزوی گلزنی در دربی را نداشتم اما دوستان و اطرافیانم آن را دیده بودند و به من گفته بودند. وقتی گلی به ثمر رساندم، تعجب کردم که چطور اطرافیانم قبلاً آن را خواب دیده بودند و…

آیا برای دربی طلایی برنامه ریزی می کردید؟

دربی نیست، اما بازی های دیگری را با شجاع خلیل زاده و مهدی ترابی در نظر داریم. دربی واقعا متفاوت است و آنقدر هیجان و استرس دارد که حتی اگر نقشه هم بکشی نمی توانی آن را اجرا کنی. شرایط خاصی دارد.

خاطره انگیزترین دربی علی علیپور کدام بازی بود؟

هرگز دو دربی را فراموش نمی کنم. اولی اولین دربی بود و اولین بار من آقای برانکو فیکس بودم. من به لطف حمید خان بزرگ پرسپولیسی شدم اما اولین گل دربی ام را در زمان آقای برانکو و در اولین دربی در حدود 19 سالگی به ثمر رساندم که با توجه به سن و سال و سلامتم فوق العاده بود. خدا بیامرز، هادی نوروزی پاس داد و من هم دروازه وحید طالب لو را باز کردم که هیچ وقت فراموش نمی کنم.

و دومین دربی خاطره انگیزی که به یاد دارید؟

همان دربی را 4-2 بردیم. هنوز وقتی به آن روز فکر می کنم با خودم می گویم اگر دوست خوبم مهدی طارمی که فوق العاده هم بازی می کرد ضربه پنالتی اش را می زد، ما 7 گل به استقلال می زدیم. بازی 2-0 به سود ما بود که امید عالیشاه از ریباند من به تیرک دروازه برخورد کرد و مهدی طارمی پنالتی خود را از دست داد. آن دربی آنقدر با کیفیت بود که در هیچ مسابقه دیگری این حس را تجربه نکردم. شاید هنوز پشیمانم که چرا گل بیشتر نگرفتیم! آن روز واقعا روز پرسپولیس بود و…

دربی ترین بازیکنی که در این رقابت سخت و حساس دیدید؟

خیلی سخته که اسم بیاری دربی بازی سختی است، یک روز شما می توانید عالی باشید و روز دیگر حتی نمی توانید یک شوت بزنید. بنابراین نام بردن از نام ها سخت است، اما من دوباره آن دربی 4-2 را مطرح می کنم و می گویم که تیم پرسپولیس بهترین بازیکن دربی بود.

این روزها همه از حسین حسینی دروازه بان استقلال صحبت می کنند که یک بار در دربی از روی نقطه پنالتی یک پنالتی به ثمر رساند!

بله، من هم تحریم شده بودم. جریمه در دربی هم سخت است و شجاعت می خواهد. وقتی دنبال توپ می روید، یک ثانیه هم فکر نمی کنید که اگر توپ بشکند چه؟ ورزشگاه و محیط وحشتناکش برای تیرانداز و پنالتی کار سختی است. استرس سر تا پا انسان را فرا می گیرد اما خدا کمک کرد ضربه ام را تبدیل به گل کنم و شرمنده هواداران نباشم.

آیا دوست دارید دربی را دوباره زنده کنید؟

100% درست است. من آن را دوست دارم و قطعا دربی را دوباره تجربه خواهم کرد، اما تفاوت این است که تجربه بیشتری کسب کردم. شاید دیگر استرس دربی را نداشته باشد و بتواند آرامتر بازی کند.

یعنی دوباره در پرسپولیس بازی می کنی؟

چرا که نه؟ همه می دانند که من اهل اغراق و خودپسندی نیستم، بلکه هر آنچه در زندگی ورزشی ام دارم مدیون تیم پرسپولیس و هوادارانش هستم. دوست دارم در آینده دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشم و دوباره در دربی گل بزنم.

میدونستی تو هم مثل فرهاد مجیدی 4 گل دربی زدی ولی در گل زدن دربی به اندازه او معروف نبودی؟ زیرا؟

من خودم را با آقای فرهاد مجیدی مقایسه نمی کنم. بله، من هم 4 گل زده ام، اما شاید دوستانم در رسانه ها یا فضای مجازی و … زیاد به من نگاه نکرده باشند. با این حال گلزنی در دربی آنقدر شیرین و جذاب است که دیگر به آن چیزها فکر نمی کنم. خدا را شکر می کنم که در جوانی از روستای قراخیل (حوالی قائم شهر) مازندران به پرسپولیس آمدم و 4 گل در دربی زدم. این برای من کافی است.

با 4 گل بهترین مهاجم پرسپولیس بعد از پیروزی انقلاب در دربی هستید. آیا می دانید کدام مهاجمان پرسپولیس در دربی ها بیشتر از شما گل زده اند؟

فکر می کنم مرحوم صفر ایرانپاک 7 گل و حسین آقا کلانی هم قبل از انقلاب 5 گل زده اند. به هر حال این مایه افتخار است و به خودم افتخار می کنم که با کمک هم تیمی هایم این همه گل زدم و بخشی از تاریخ باشگاه بزرگ پرسپولیس هستم.

دربی یکشنبه چه تفاوتی با سایر دربی ها دارد و آن را چگونه پیش بینی می کنید؟

بسته به شرایط قرعه کشی، این دربی حساس تر می شود و برنده امید بیشتری به قهرمانی دارد. واقعا پیش بینی دربی سخت است اما به نظر من تیمی که اولین چک یا گل اول را با در نظر گرفتن محیط و شرایط بازی بزند می تواند برنده شود. فکر می کنم این دربی بیشتر فیزیکی و رقابتی باشد. حتی ممکن است اخراج هم رخ دهد چون برای دو تیم بسیار مهم و تعیین کننده است.

و در نهایت گلزن مسابقه را پیش بینی کنید؟

این یکی واقعا قابل پیش بینی نیست. من دوست دارم پرسپولیس برنده شود و نام گلزن هم مهم نیست، اما فکر می کنم بازی چندان گل نخواهد خورد زیرا شرایط دو تیم در جدول نزدیک است و بازیکنان دو تیم مقابل هم قرار می گیرند. رقابت سخت تر هیچکس فکر نمی کرد گلسیانی در دربی قبلی 2 گل بزند اما این کار را کرد. به همین دلیل می گویم که پیش بینی گلزن بسیار سخت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.