افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

استخدام هیات علمی آغاز شد – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 186885
استخدام هیات علمی آغاز شد – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

کاهش 6 ماهه میانگین سرعت تعیین تکلیف پرونده های استخدامی وابسته هیئت مدیره علمی به گزارش خبرنگار مهر دکتر محمد خلج امیرحسینی در این نشست سرها دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد گرد هم آمدند، با اشاره به اهمیت جذب نیرو، گفت: جوانان تحصیل کرده انتظار ماندن در […]

کاهش 6 ماهه میانگین سرعت تعیین تکلیف پرونده های استخدامی وابسته هیئت مدیره علمی

به گزارش خبرنگار مهر دکتر محمد خلج امیرحسینی در این نشست سرها دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد گرد هم آمدند، با اشاره به اهمیت جذب نیرو، گفت: جوانان تحصیل کرده انتظار ماندن در این کشور را دارند و باید شرایط را برای این امر فراهم کنیم. یکی از مصادیق اشتغال جوانان تحصیلکرده، استخدام آنان در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته به دنبال پاسخ به این سوال بودیم که تعهد بهتر است یا تجربه؟ اما اکنون ما نیروهای متخصص و متخصص زیادی داریم و چالش این است که تعداد نیروهای متخصص اختصاصی زیاد است. ما باید به دنبال بهترین نیروهایی باشیم که از منظر ملی و مذهبی به نفع کشور باشد.

رئیس مرکز جذب اعضا هیئت مدیره ایلامی با تاکید بر اهمیت دقت و سرعت در جذب نیرو گفت: دانشگاه ها نقش مهمی در انتخاب نیرو دارند. در سال گذشته با تلاش دانشگاه ها این روند سرعت گرفته است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: نقطه بهینه سرعت در جذب معلم تعیین وضعیت وابستگی افراد حداکثر ظرف مدت 6 ماه یعنی از اولین فراخوان سال تا فراخوان بعدی است.

خلج امیرحسینی سرعت تعیین تکلیف متقاضیان در نوبت 1400 سال 1388 را مورد بررسی قرار داد و گفت: در سال 1398 میانگین تعیین تکلیف پرونده حدود 24 ماه بوده و در دور 1400 میانگین تعیین تکلیف به حدود 18 ماه رسیده است و در این مدت کاهش داشته است. حدود 6 ماه است، اما هنوز فاصله خوبی داریم. میانگین سرعت تخصیص در 1401 نیز بهبود یافته است.

وی با اشاره به تسهیل در امر جذب نیرو گفت: در حال حاضر با پدیده جدیدی مواجه هستیم. اینکه پرونده یک نفر از چند دانشگاه می آید و رقابت در دانشگاه ها برای جذب افراد ایجاد شده است.

رئیس مرکز جذب اعضا هیئت مدیره ایلامی گفت: در سال 1400 634 ابلاغیه استخدامی، در سال 1401 688 و در سال 1402 1507 ابلاغیه که رشد خوبی را نشان می دهد.

وی موارد دانشگاه های غیرانتفاعی، دفاتر مشاوره و پژوهش، جذب نیرو و بودجه و بودجه را از موانع کاهش سرعت رسیدگی به فراخوان ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی چون خودشان هستند. هیئت مدیره اجرایی ندارند تخته ها به استان اعزام می شوند و زمان زیادی می برد.

رئیس مرکز جذب اعضا هیئت مدیره ایلامی خاطرنشان کرد: باید در دو ماه باقی مانده تا پایان سال برنامه ریزی شود تا فراخوان های تدارکاتی باقی مانده مشخص شود.

وی از آغاز دومین فراخوان 1402 خبر داد و گفت: امیدواریم برنامه ریزی این فراخوان ها با موفقیت به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.