افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

بانک مرکزی چین سپرده قانونی بانک ها را کاهش داد

  • کد خبر : 186877
بانک مرکزی چین سپرده قانونی بانک ها را کاهش داد

به گزارش بازار، پان گونگ شنگ، رئیس بانک مرکزی چین امروز (چهارشنبه، 4 فوریه) گفت که کاهش 0.5 درصدی سپرده قانونی بانک ها، نقدینگی را حدود یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار) برای اقتصاد به ارمغان می آورد. ). به این ترتیب میانگین سپرده قانونی مورد نیاز مؤسسات مالی حدود هفت درصد منابع آنها خواهد […]

به گزارش بازار، پان گونگ شنگ، رئیس بانک مرکزی چین امروز (چهارشنبه، 4 فوریه) گفت که کاهش 0.5 درصدی سپرده قانونی بانک ها، نقدینگی را حدود یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار) برای اقتصاد به ارمغان می آورد. ).

به این ترتیب میانگین سپرده قانونی مورد نیاز مؤسسات مالی حدود هفت درصد منابع آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمبود تقاضای داخلی باعث کاهش قیمت ها شده است، متعهد به تامین منابع مالی برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار شد.

طی یک سال گذشته، بخش بازار املاک و مستغلات چین در رکود بوده و حتی گروه‌های بزرگ این بازار مانند «گروه اورگراند چین» و «هلدینگ کانتری گاردن» با بدهی‌های سنگین مواجه شده‌اند.

این بازار که حدود 30 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد، مانند پکن، با مشکلاتی مانند بیکاری بالای جوانان، کاهش تقاضای خارجی و افزایش بدهی دولت محلی مواجه است.

گزارش های کشوری از هفته گذشته نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی چین در سال 2023 نسبت به سال قبل 5.2 درصد افزایش یافته است. اما سرمایه گذاری در توسعه املاک در سال گذشته 9.6 درصد کاهش یافت که در پی کاهش 10 درصدی در سال 2022 بود.

صندوق بین المللی پول در نوامبر اعلام کرد که انتظار می رود رشد اقتصادی چین در سال 2024 به 4.6 درصد کاهش یابد.

در سال 2023، قیمت مصرف کننده چین 0.2 درصد افزایش یافت که پایین ترین رشد از سال 2009 است. تنها در ماه دسامبر، شاخص قیمت مصرف کننده برای سومین کاهش ماهانه متوالی 0.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.