افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

واکنش واشنگتن به بازپس گیری آلاسکا از روسیه

  • کد خبر : 186771
واکنش واشنگتن به بازپس گیری آلاسکا از روسیه

به گزارش بازار، وزارت خارجه آمریکا گزارش ها مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دولت خود دستور داده «اموال» سابق این کشور و اراضی خارج از مرزهای روسیه را برای بازپس گیری مجدد بررسی کند، تکذیب کرد و اعلام کرد که ایالت آلاسکا در دست ایالات متحده باقی خواهد ماند. . به […]

به گزارش بازار، وزارت خارجه آمریکا گزارش ها مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دولت خود دستور داده «اموال» سابق این کشور و اراضی خارج از مرزهای روسیه را برای بازپس گیری مجدد بررسی کند، تکذیب کرد و اعلام کرد که ایالت آلاسکا در دست ایالات متحده باقی خواهد ماند. .

به گزارش «هیل»، اظهارات وزارت خارجه آمریکا پس از آن مطرح می‌شود که پوتین هفته گذشته فرمان جدیدی برای تخصیص بودجه برای شروع تحقیقات مربوط به ثبت اموال روسیه در خارج از کشور از زمان مربوط به سرزمین‌های سابق امپراتوری روسیه صادر کرد. و اتحاد جماهیر شوروی امضا کردند

با این حال، این دستور هیچ اشاره خاصی به ایالت آلاسکا نکرده است. اگرچه برخی استدلال کردند که دستور پوتین با هدف منع فروش آلاسکا به ایالات متحده به عنوان بخشی از خاک روسیه در سال 1867 بود.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست خبری با تاکید بر این موضوع گفت: فکر می کنم می توانم به جای همه در دولت آمریکا صحبت کنم و بگویم که پوتین قطعا روسیه را پس نخواهد گرفت.

موسسه مطالعات جنگ آمریکا نیز هفته گذشته خاطرنشان کرد: هیچ پارامتر دقیقی برای تعیین دارایی های جاری و تاریخی روسیه وجود ندارد، این موسسه اعلام کرد: روسیه قصد دارد از این موضوع برای توسعه قدرت نرم خود با هدف تأثیرگذاری بر دیگران استفاده کند. کشورها.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه نیز به پاسخ وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد و به شوخی گفت: به گفته یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه، روسیه آلاسکا را که در قرن نوزدهم به آمریکا فروخته شد، پس نخواهد گرفت. او با لبخندی به نوشتن ادامه داد که هر روز منتظر بازگشتش بودیم. اکنون جنگ اجتناب ناپذیر است.

پوتین قبلاً فروش آلاسکا به عنوان بزرگترین ایالت آمریکا در سال 1867 را “ارزان” خوانده بود. پس از این، “سرگئی میرونوف” سیاستمدار روس نیز اظهار داشت که در آینده سرزمین های باستانی خود را بازیابی خواهیم کرد.

داستان آلاسکا زمانی شروع شد که یک وبلاگ نویس نظامی ادعا کرد که روسیه می تواند آلاسکا و بخش هایی از اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی را تحت چنین قانونی پس بگیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.