افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

وظیفه دولت ایجاد ساز و کار برای خرید 20 درصد گندم تولید داخل توسط بخش خصوصی.

  • کد خبر : 186540
وظیفه دولت ایجاد ساز و کار برای خرید 20 درصد گندم تولید داخل توسط بخش خصوصی.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 14 بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با بندهای (ص)، (ت) و (ث) تبصره (8) ماده با این لایحه موافقت کردند. در بند (پ) تبصره (8) ماده واحده مقرر شده است: صددرصد (100%) منابع حاصل […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 14 بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با بندهای (ص)، (ت) و (ث) تبصره (8) ماده با این لایحه موافقت کردند.

در بند (پ) تبصره (8) ماده واحده مقرر شده است: صددرصد (100%) منابع حاصل از فروش و صادرات داخلی شش فرآورده اصلی (بنزین، گازوئیل، نفت سفید، روغن گرمایشی، گازوئیل مایع، گاز و سوخت هوانوردی) بر اساس برنامه اعلام شده تعداد 1402 پالایشگاه نفت بر اساس طرح تولید منابع این تبصره به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها در خزانه داری کل کشور واریز می شود. در صورت کاهش تولید محصولات اصلی نسبت به برنامه تولید، وزارت نفت از طریق شرکت های تابعه مرتبط با دریافت و فروش محصولات ویژه از پالایشگاه های مرتبط، کسری را جبران می کند. دستورالعمل این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های نفت و امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می شود.

همچنین در بند (ت) تبصره (8) ماده واحده آمده است: در اجرای اصل پنجاه و سوم (53) قانون اساسی، شرکت‌های تابعه وزارت نفت موظفند کلیه درآمدها را به صورت ارزی و ارزی دریافت کنند. ریال منابع مورد انتظار پس از پرداخت حق امتیاز از محل عرضه فرآورده های نفتی و ج. او ی – سپرده گذاری در حسابهای خزانه به صورت ریالی و ارزی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که توسط خزانه داری کل کشور افتتاح می شود تحت عنوان تمرکز وجوه از محل منابع قانون هدفمندسازی یارانه ها. وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی موظفند کلیه درآمدهای حاصل از منابع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این قانون را با رعایت تبصره ماده (40) «قانون محاسبات عمومی کشور» وصول کنند. “با نظارت کامل شرکت های دولتی مشمول، از منابع اولیه جمع آوری منابع با مکانیزم. (مکانیسم) شناسه سپرده به حساب ریالی و ارزی خزانه داری کل کشور.

با توجه به بند (ج) تبصره (8) ماده واحده مقرر می‌دارد: در اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب 1368 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به منظور حمایت از تولید ملی. با حفظ امنیت غذایی کشور و تامین نقدینگی لازم برای خرید گندم و پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اعتبار لازم برای خرید گندم را تامین کند. کلیه محصولات کشاورزی گندم تولیدی کشاورزان کشور به قیمت نهایی مصوب شورای قیمت محصولات کشاورزی از محل اعتبارات و ظرفیت های این تبصره بدون احتساب واگذاری و پرداخت حداکثر سود بانکی طی 6 ماهه اول سال (همزمان با خرید تضمینی گندم).

شرکت های متولی خرید گندم را وزارت جهاد کشاورزی تعیین می کند و تجار و صنایع نان گندم فله و غیر حجیم مورد نیاز خود را با اولویت کشت قراردادی با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری می کنند. در صورت کمبود در تامین گندم مورد نیاز این گروه ها از طریق کشت قراردادی، شرکت های خرید تضمینی گندم می توانند پس از ثبت سفارش باقی مانده گندم مورد نیاز، گندم را تنها به قیمت نهایی به آنها بفروشند. توسط صنعت در سامانه ایجاد شده توسط وزارت جهاد کشاورزی. دستورالعمل اجرايي توسط وزارت جهاد كشاورزي تهيه و به تصويب شوراي قيمت و اتخاذ سياستهاي حمايت از محصولات اساسي كشاورزي حداكثر ظرف مدت يك ماه پس از لازم الاجرا شدن اين قانون مي رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.