افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

وطن خواه: پرویز دهداری «تخت» فوتبال ایران بود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 186522
وطن خواه: پرویز دهداری «تخت» فوتبال ایران بود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از فیلم هایی که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر (۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه) به نمایش در می آید، فیلم «پرویز خان» است که به زندگی مرحوم پرویز دهداری (مربی سابق تیم ملی فوتبال) می پردازد. ایران). تیم) و بخشی از تاریخ فوتبال ایران را به تصویر خواهد […]

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از فیلم هایی که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر (۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه) به نمایش در می آید، فیلم «پرویز خان» است که به زندگی مرحوم پرویز دهداری (مربی سابق تیم ملی فوتبال) می پردازد. ایران). تیم) و بخشی از تاریخ فوتبال ایران را به تصویر خواهد کشید.

مرحوم پرویز دهداری در این فیلم با امضای نامه ای و دعوت از بازیکنان جوانی چون احمدرضا عابدزاده، سیروس طاهیران، جواد زرینچه و… ماجرای استعفای 14 بازیکن از تیم فوتبال ایران را روایت می کند.

رضا وطن خواه که در آن زمان دستیار پرویز دهدار بود با ابراز خرسندی از ساخت فیلم زندگی معلم اخلاق فوتبال ایران گفت: پرویز دهداری شخصیتی جذاب و معلم اخلاق فوتبال و ورزش بود. و فکر می کنم بعد از فوت ایشان فردی اخلاق مرحوم دهداری را نداشت.

وی در خصوص ویژگی هایی که باعث شد به عنوان استاد اخلاق شهرت پیدا کند، گفت: پرویز فرد بسیار فرهیخته بود و افتخار می کنم که شاگرد ایشان بودم. او فردی بود که نگاه مادی به فوتبال نداشت و حتی یک ریال هم از این ورزش درآمدی نداشت. فکر می کنم ایشان و مرحوم تختی در ورزش ایران مشابهی نداشتند و می توانم بگویم تختی فوتبالیست ها بود.

وطن خواه در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه مرحوم دهداری بازیکنان زیادی در فوتبال ایران تربیت کرده است، اما تاکنون هیچکس مانند او نتوانسته در عرصه اخلاق تاثیرگذار و ماندگار باشد، خاطرنشان کرد: هر دوره ای افراد برجسته ای دارد اما وجود دارد. نکته قابل تامل: وی خاطرنشان کرد: جوانان باید افرادی مانند تختی و دهداری را الگو قرار دهند و از داستان زندگی آنها درس بگیرند.

وطن خواه در پایان افزود: پرویز دهداری هم در فوتبال و هم در اخلاق یکی از بهترین های تاریخ ورزش ایران است و بسیار مفتخرم که سال ها در کنار او زندگی کرده ام و توانسته ام از او پیروی کنم. حرفه. . به عنوان مثال و امیدوارم فوتبال ایران به سمت دیگری برود: بتواند بازیکنان جوان را با اصول سازماندهی کند تا هم در زندگی شخصی و هم در زندگی ورزشی جزو بهترین ها باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.