افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

ارزش غذایی سینه مرغ؛ مزایا و بهترین روش استفاده از آن

  • کد خبر : 186501
ارزش غذایی سینه مرغ؛  مزایا و بهترین روش استفاده از آن

سینه مرغ منبع عالی پروتئین بدون چربی است. این بدان معناست که بیشتر کالری و درشت مغذی های موجود در آن از پروتئین به دست می آید. افرادی که پروتئین کافی مصرف می کنند به راحتی می توانند توده عضلانی خود را حفظ کرده و متابولیسم خود را افزایش دهند. در این مقاله در مورد […]

سینه مرغ منبع عالی پروتئین بدون چربی است. این بدان معناست که بیشتر کالری و درشت مغذی های موجود در آن از پروتئین به دست می آید. افرادی که پروتئین کافی مصرف می کنند به راحتی می توانند توده عضلانی خود را حفظ کرده و متابولیسم خود را افزایش دهند. در این مقاله در مورد ارزش غذایی سینه مرغ و فواید آن صحبت می کنیم. با ما بمان.

ارزش غذایی سینه مرغ

ارزش غذایی یک وعده 85 گرمی سینه مرغ کبابی بدون استخوان و پوست به شرح زیر است:

  • کالری: 128
  • چربی: 2.7 گرم
  • سدیم: 44 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 0 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • شکر: 0 گرم
  • پروتئین: 26 گرم

1. کالری

80 درصد کالری سینه مرغ از پروتئین و بقیه از چربی است.

2. کربوهیدرات

کربوهیدرات های سینه مرغ حاوی شکر یا نشاسته نیستند (مگر اینکه چاشنی شده باشند)، بنابراین بدون کربوهیدرات هستند. بار گلیسمی تخمینی سینه مرغ نیز صفر است.

3. چربی

سینه بدون پوست کمتر از 3 گرم چربی دارد و این چربی چربی اشباع نشده است. اگر پوست سینه را جدا نکنید و با پوست بپزید، میزان چربی، کالری و پروتئین بیشتر می شود. یک وعده 85 گرمی سینه مرغ پخته یا برشته شده با پوست دارای 166 کالری، 6.6 گرم چربی و 25 گرم پروتئین است.

4. پروتئین

میزان پروتئین موجود در 85 گرم سینه مرغ 26 گرم است. این بدان معناست که منبع عالی پروتئین بدون چربی است. خوردن این غذای خوشمزه راهی آسان برای تامین برخی از نیازهای پروتئینی بدن بدون مصرف چربی زیاد است.

5. ویتامین ها و مواد معدنی

سینه مرغ سرشار از سلنیوم، فسفر، ویتامین B6 و نیاسین است. سلنیوم برای عملکرد تیروئید و ساخت DNA مهم است. نیاسین و B6 ویتامین های B محلول در آب هستند که نقش مهمی در عملکرد سلولی دارند.

فواید سینه مرغ برای سلامتی

زنی در حال خوردن سینه مرغ سرخ شده

پروتئین بدون چربی موجود در گوشت سینه فواید مهمی دارد و آن را به یک مکمل مفید برای بسیاری از برنامه های غذایی تبدیل می کند. در این قسمت از مقاله مهم ترین فواید سینه مرغ برای سلامتی را معرفی می کنیم.

1. توسعه و حفظ توده عضلانی.

پروتئین برای رشد و حفظ توده عضلانی ضروری است. اگر هدف شما از تمرینات قدرتی عضله سازی است، می توانید با مصرف سینه مرغ در کنار این تمرین به این مهم برسید. از آنجایی که سینه سرشار از پروتئین است، بخش مهمی از یک رژیم غذایی مناسب برای ساخت توده عضلانی است. بنابراین، اگر به دنبال تناسب اندام هستید، آشپزی با سینه مرغ را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

2. تقویت استخوان ها

در گذشته دانشمندان و پزشکان معتقد بودند رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی باعث کاهش تراکم استخوان و افزایش احتمال شکستگی استخوان می شود اما با گذشت زمان و تحقیقات بیشتر نظر آنها تغییر کرد. بر اساس تحقیقات جدید، پروتئین و کلسیم مهم ترین مواد معدنی برای محافظت از استخوان ها هستند و مصرف پروتئین کافی برای حفظ استحکام و سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

3. از دست دادن اشتها

خوردن پروتئین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد که میل به غذا را کاهش می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند. در یک مطالعه، محققان مردان دارای اضافه وزن را که از رژیم های غذایی کم کالری پیروی می کردند، ارزیابی کردند. بر اساس این تحقیق، افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کردند، مدت طولانی‌تری سیر ماندند و توانستند اشتهای خود را کنترل کنند.

4. افزایش سروتونین و ملاتونین.

سینه مرغ حاوی تریپتوفان است، یک اسید آمینه ضروری که سنتز پروتئین را تنظیم می کند و در توانایی مغز برای آزادسازی سروتونین نقش دارد. افرادی که بدنشان سروتونین کافی تولید نمی کند ممکن است علائم افسردگی یا مشکلات حافظه را تجربه کنند. عملکرد مهم دیگر تریپتوفان تنظیم ترشح ملاتونین است. با تولید این هورمون خواب فرد به خوبی تنظیم می شود.

حساسیت به گوشت مرغ

به ندرت پیش می آید که فردی به مرغ حساسیت داشته باشد، اما غیرممکن نیست. به گفته پزشکان، حساسیت به طیور تقریباً به اندازه حساسیت به گوشت قرمز شایع است، اما حساسیت به یک نوع گوشت به معنای حساسیت به گوشت های دیگر نیست. گاهی اوقات افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند به گوشت مرغ نیز حساسیت دارند. در این نوع آلرژی، فرد معمولاً با تماس با گوشت خام و مصرف گوشت خام دچار علائم آلرژی می شود.

موارد منع مصرف

افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید در مصرف پروتئین به خصوص در مقادیر زیاد مراقب باشند. اگر بیماری کلیوی دارید، در مورد بهترین منابع و مقادیر پروتئین برای مصرف با پزشک خود مشورت کنید. از آنجایی که مرغ نوعی پروتئین حیوانی محسوب می شود، افرادی که رژیم غذایی گیاهی (گیاهخواری یا گیاهخواری) دارند نیز نمی توانند آن را مصرف کنند.

روش تهیه و نگهداری.

سینه مرغ معمولا بسته بندی شده و در فروشگاه های پروتئینی به صورت جداگانه و آماده طبخ موجود است. قبل از خرید این محصول غنی از پروتئین، حتما برچسب تغذیه محصول را بررسی کنید. برخی از انواع سینه ها ممکن است حاوی سدیم بیشتری باشند.

مرغ خام می تواند حاوی باکتری های بیماری زا مانند کمپیلوباکتر و سالمونلا باشد. اگرچه پختن مرغ و حرارت دادن آن این باکتری ها را از بین می برد، اما فرآیند تهیه گوشت خام برای نگهداری نیز بسیار مهم است. هرگز مرغ خام را نشویید و همیشه دست ها، ظروف و سطوح را پس از دست زدن به مرغ خام کاملا ضد عفونی کنید.

نحوه پختن

روش پخت تاثیر بسزایی بر میزان چربی و کالری غذا دارد. اگر می خواهید چربی را در وعده های غذایی خود محدود کنید، مرغ کبابی سالم ترین راه برای طبخ آن است. پختن مرغ، سرخ کردن یا تفت دادن آن در کره یا روغن یا افزودن چاشنی های مختلف باعث افزایش چربی و کالری آن می شود. خورش سینه مرغ نیز یکی از غذاهای پرطرفدار است.

سوالات رایج

1. سینه مرغ چقدر پروتئین دارد؟

هر 100 گرم سینه مرغ پخته و بدون پوست حاوی 31 گرم پروتئین است.

2. سینه مرغ چند کالری دارد؟

یک وعده 100 گرمی سینه مرغ 165 کالری دارد.

آخرین کلمه

مرغ یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین گوشت ها در سراسر جهان به خصوص در بین دوستداران تناسب اندام است. خوردن غذاهای پروتئینی یکی از بهترین و سالم ترین راه ها برای دستیابی به اهدافی مانند ساخت توده عضلانی، سوزاندن چربی و عضله سازی است. پروتئین بالا و محتوای کالری کم مرغ به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی از مصرف کالری زیاد، مرغ بیشتری بخورید.

آیا شما هم از سینه مرغ زیاد استفاده می کنید؟ چه غذاهایی را بیشتر با آن طبخ می کنید؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز در میان بگذارید.


نحوه خرید: مجموعه صوتی اعتماد به نفس و کمرویی

بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید.


هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.