افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » تعظیم تختی

  • کد خبر : 186301
اسمارتک نیوز » تعظیم تختی

دوحه، شهر 72 کشور با برج های سر به فلک کشیده، این روزها میزبان جام ملت های آسیا است. قطری ها پس از میزبانی جام جهانی 2022، میزبان مهم ترین تورنمنت بین المللی فوتبال در آسیا هستند. مسابقاتی که تیم ملی فوتبال کشورمان نیز به عنوان یکی از تیم های مدعی حضور دارد. اما فارغ […]

دوحه، شهر 72 کشور با برج های سر به فلک کشیده، این روزها میزبان جام ملت های آسیا است. قطری ها پس از میزبانی جام جهانی 2022، میزبان مهم ترین تورنمنت بین المللی فوتبال در آسیا هستند. مسابقاتی که تیم ملی فوتبال کشورمان نیز به عنوان یکی از تیم های مدعی حضور دارد. اما فارغ از حاشیه های رنگارنگ فوتبال که چشمان بسیاری را به خود جلب می کند و هر از چند گاهی ستاره ای در آن متولد می شود، دیروز در تهران اتفاق جالبی افتاد؛ در جشن قرن المپیک که برای اولین بار صدای غلامرضا تختی قهرمان جهان بر سر زبان ها افتاد.
در این کلیپ کوتاه اسطوره بزرگ ورزش ایران حاضر به صحبت نیست و عطاءالله بهمنش در پاسخ به درخواست استاد فقید درباره پیامی به مردم می گوید: تعظیم می کنم. عبارت کوتاهی که به طور کامل بیانگر فلسفه تختی است. مبارزی که تمام عمر کوتاه 37 ساله خود را در کنار مردم بود و آن را در عمل نشان داد. رویایی که خیلی ها از آن بی خبرند، پسر محله خانی آباد هر کاری کرد تا بگوید واقعاً با مردم است. از کمک به فرد یا رهگذر گرفته تا جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان بوئین زهرا. او با گذشت 56 سال از مرگش هنوز زنده است. تختی در مقابل مردم سر تعظیم فرود آورد و مردم هنوز پس از گذشت بیش از نیم قرن از غیبت او یاد او را گرامی می دارند.
امیدوارم یاد بگیریم و تمرین کنیم که مثل تخت باشیم. موضوع فقط کسب مدال طلای المپیک یا قهرمانی در جام جهانی یا جام ملت ها نیست. آنها باید کنار هم باشند و صحنه های زیبایی خلق کنند. مثل این روزهایی که کوین یاماگا ستاره فرانسوی استقلال در بیمارستان بستری بود و افراد زیادی به ملاقات او آمدند و پیام های محبت آمیزی برای او ارسال کردند. مثل خیلی از هواداران پرسپولیس که می خواستند او به سرعت ریکاوری کند و در دربی بازی کند و حتی برای تیمشان گل بزند. تختی ایده خود را در جامعه گسترش داد و اکنون هرکسی می تواند به نحوی از آن بهره مند شود. صدای تختی حالمان را بهتر کرد، نه؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.