افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

جامع ترین تحقیقات یکپارچه اثرات محرومیت از خواب را بر عملکرد عاطفی افراد نشان می دهد

  • کد خبر : 186266
جامع ترین تحقیقات یکپارچه اثرات محرومیت از خواب را بر عملکرد عاطفی افراد نشان می دهد

کد خبر: 15390 ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۷:۰۰:۴۱ کمبود خواب علائم اضطراب را افزایش می دهد، پاسخ به محرک های عاطفی را کاهش می دهد و سطح شادی را کاهش می دهد. گفتن فردا | بدن و روح با تجزیه و تحلیل داده های 50 سال گذشته، دانشمندان دریافتند که حتی یک یا دو ساعت خواب نمی تواند […]



کد خبر: 15390

۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۷:۰۰:۴۱






کمبود خواب علائم اضطراب را افزایش می دهد، پاسخ به محرک های عاطفی را کاهش می دهد و سطح شادی را کاهش می دهد.

گفتن فردا | بدن و روح با تجزیه و تحلیل داده های 50 سال گذشته، دانشمندان دریافتند که حتی یک یا دو ساعت خواب نمی تواند تأثیر قابل توجهی بر خلق و خو داشته باشد.

همه شما به خوبی می‌دانید که کم خوابی نه تنها باعث بی‌حالی می‌شود، بلکه می‌تواند اثرات فیزیکی مضری بر بدن داشته باشد.

اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این بی‌خوابی‌ها و بیداری‌های شبانه اثرات بدتری دارند، سطح شادی را کاهش می‌دهند و خطر اضطراب را در افراد افزایش می‌دهند.

ترکیبی از 50 سال تحصیل

با تجزیه و تحلیل بیش از 50 سال تحقیق در مورد کم خوابی و اثرات آن بر خلق و خوی افراد، محققان توانستند اثرات روانی را در “افراد عمدتاً کم خواب” اندازه گیری کنند.

این محققان برای پیشبرد هدف خود به یافته های 154 مطالعه دیگر انجام شده در پنج دهه گذشته روی آوردند و همه آنها را تجزیه و تحلیل کردند.

در این 154 مطالعه، در مجموع بیش از 5000 شرکت کننده که خواب آنها برای یک یا چند شب مختل شده بود مورد مطالعه قرار گرفتند.

با این توضیح که برخی از این افراد بیشتر در طول شب بیدار مانده بودند و برخی دیگر به سادگی کمتر از حد معمول خوابیده بودند. گروه سومی از شرکت کنندگان بودند که به طور متناوب در طول شب از خواب بیدار می شدند.

این مطالعات حداقل یک متغیر مرتبط با هیجان را پس از هر اختلال خواب اندازه گیری کردند و شرکت کنندگان خلق و خو و پاسخ های خود را به محرک های عاطفی گزارش کردند. علاوه بر این، علائم افسردگی و اضطراب نیز در بین آنها اندازه گیری شد.

شادی و غم و رابطه آنها با اختلال خواب و بی خوابی

کارا پالمر، نویسنده ارشد این مقاله از دانشگاه ایالتی مونتانا، می‌گوید: «کمی‌سازی اثرات کم‌خوابی بر احساسات افراد برای بهبود سلامت روانی جامعه حیاتی است.»

“این مطالعه جامع ترین ادغام تحقیقات تجربی در مورد خواب و احساسات را تا به امروز نشان می دهد و شواهد قانع کننده ای ارائه می دهد که ساعات طولانی بیداری در شب، کاهش مدت زمان خواب و بیداری های شبانه بر عملکرد عاطفی انسان تأثیر منفی می گذارد.”

پالمر افزود که این اثرات منفی «حتی در یک دوره کوتاه محرومیت از خواب»، مانند بیدار ماندن یک یا دو ساعت بیشتر از حد معمول.

وی گفت: ما همچنین دریافتیم که کمبود خواب علائم اضطراب را افزایش می دهد و پاسخ به محرک های عاطفی را کند می کند.

محققان دریافتند که هر سه نوع اختلال خواب منجر به کاهش احساسات مثبت از جمله شادی و احساس رضایت می شود. این اختلالات خواب همچنین علائم اضطراب مانند ضربان قلب سریع و افزایش سطح نگرانی را افزایش می دهد.

برخی از یافته ها نشان دهنده بروز علائم افسردگی بود، اما این موارد کمتر از سایر علائم و ناپایدار بود.

نتایج مشابهی در هنگام افزایش وقوع احساسات منفی مانند غم و اندوه، نگرانی و استرس مشاهده شد.

کم خوابی در بین جوانان

محققان خاطرنشان کردند که یکی از محدودیت های مطالعه آنها این بود که اکثر شرکت کنندگان را جوانان با میانگین سنی 23 سال تشکیل می دادند.

نمونه ای با تنوع سنی بیشتر در تحقیقات آینده می تواند درک بهتری از تأثیر محرومیت از خواب بر احساسات ارائه دهد.

محققان همچنین می خواستند اثرات محرومیت از خواب را در فرهنگ های مختلف بررسی کنند، زیرا بیشتر تحقیقات این مطالعه در ایالات متحده و اروپا انجام شده است.

پالمر گفت: «تحقیقات نشان داده است که بیش از 30 درصد از بزرگسالان و تا 90 درصد از نوجوانان به اندازه کافی نمی خوابند.

پیامدهای این تحقیق برای سلامت فردی و عمومی افرادی که در درجه اول از کمبود خواب رنج می برند مهم است. مشاغل مستعد محرومیت از خواب، مانند پرسنل حوادث و اورژانس، خلبانان و رانندگان کامیون، باید سیاست هایی را تدوین و اتخاذ کنند که کمبود خواب آنها را جبران کند تا در برابر عملکرد روزانه و خطرات آسایش مقاوم باشند.

منبع: یورونیوز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.