افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

نابودی حماس هرگز اتفاق نخواهد افتاد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 186178
نابودی حماس هرگز اتفاق نخواهد افتاد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سه شنبه شب به وقت محلی در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه به ویژه فلسطین در جمع وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست افزود: به جای با فراخواندن دیگران به خویشتن داری، آمریکا باید رژیم اسرائیل را مجبور به توقف […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سه شنبه شب به وقت محلی در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه به ویژه فلسطین در جمع وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست افزود: به جای با فراخواندن دیگران به خویشتن داری، آمریکا باید رژیم اسرائیل را مجبور به توقف جنگ کند، آمریکا باید تلاش کند تا از دامی که رژیم صهیونیستی برای کشاندن آن به درگیری مستقیم گذاشته است، خلاص شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: کشتار غیرنظامیان بی گناه به ویژه زنان و کودکان باید فورا متوقف شود. جنگ راه حل نیست. امنیت با توسل به زور و نسل کشی در غزه محقق نمی شود.
وی تصریح کرد: کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری نمی تواند تا به اصطلاح «نابودی کامل حماس» ادامه یابد. زیرا آن لحظه هرگز نخواهد آمد. زیرا اراده پولادین این ملت در 80 سال گذشته تزلزلی نداشته است.

متن کامل سخنان وزیر امور خارجه ایران در نشست شورای امنیت به شرح زیر است:

آقای رئیس جمهور،

با تشکر از شما برای برگزاری به موقع این جلسه.

جناب آقای رئیس جمهور، جناب آقای دبیرکل، عالیجناب؛

همه ما امروز در شورای امنیت به شرط رعایت نکردن خط قرمزها در نسل کشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری توسط رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل در شورای امنیت دیدار کرده ایم.

اگرچه طبق ماده 24 منشور سازمان ملل متحد، اعضای این سازمان «مسئولیت اصلی» را برای «عمل سریع و مؤثر» برای «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» به شورای امنیت واگذار کرده‌اند، اما ناتوانی این نهاد پرداختن و پاسخ به جنایات رژیم اسرائیل غیرقابل قبول است.

ایالات متحده آمریکا به عنوان حامی و شریک اصلی رژیم اسراییل در جنایات آن، این نهاد را از انجام مؤثر وظایف ذاتی خود برای توقف نسل کشی آشکار یک ملت و برقراری آتش بس در نوار غزه باز داشته است.

از سوی دیگر، ایالات متحده بارها نگرانی شدید خود را از سرایت تنش در منطقه ابراز کرده است. با این حال، همچنان به حمایت کامل از ماشین جنگی رژیم اسرائیل ادامه می دهد. ایالات متحده حتی حاکمیت یمن را نقض می کند و در واقع دامنه درگیری را گسترش می دهد. اقداماتی که باید مسئولیت عواقب خود را بپذیرند.

به جای اینکه از دیگران بخواهد خویشتن داری کنند، باید رژیم اسرائیل را مجبور به توقف جنگ کند و سعی کند از دامی که رژیم صهیونیستی برای کشاندن آن به درگیری مستقیم گذاشته است خلاص شود.

آقای رئیس جمهور، جناب عالی

ما معتقدیم که آینده فلسطین متعلق به همه فلسطینی هاست.

من تاکید می کنم که کشتار غیرنظامیان بی گناه، به ویژه زنان و کودکان، باید فورا متوقف شود. جنگ راه حل نیست. امنیت با توسل به زور و نسل کشی در غزه محقق نمی شود.

کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری نمی تواند تا به اصطلاح “نابودی کامل حماس” ادامه یابد. زیرا آن لحظه هرگز نخواهد آمد. زیرا اراده پولادین این ملت در 80 سال گذشته تزلزلی نداشته است.

بنابراین، شورای امنیت با پایان دادن به انفعال طولانی مدت خود و اتخاذ یک قطعنامه قاطع، باید به مسئولیت قانونی خود بر اساس منشور عمل کند.

این قطعنامه باید قاطعانه و واضح خواستار آتش بس فوری و دائمی، ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه، خروج فوری و کامل رژیم اسرائیل از غزه، و تعهد به جلوگیری و خودداری از هرگونه تلاش برای اسکان مجدد فلسطینیان در مصر باشد. اردن .

(همچنین مبادله اسیران جنگی همچنان مهمترین موضوع است.) این تنها راه حل بحران کنونی است.

من می خواهم تأکید کنم که لازم است محاصره بشردوستانه غزه به طور کامل برداشته شود و از ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه به تمام مناطق شمال و جنوب غزه اطمینان حاصل شود.

همچنین باید بر ضرورت فوری فراهم کردن تسهیلات لازم برای بازگشت مردم غزه به مناطق خود، اسکان آوارگان و بی خانمان ها و کمک جامعه جهانی برای بازسازی زیرساخت ها تاکید کنم.

علاوه بر این، بسیار مهم است که رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی پاسخگو باشد و عاملان این جنایات به دست عدالت سپرده شوند.

در این زمینه، ما از اقدام اخیر آفریقای جنوبی حمایت می کنیم.

امروز برخی ایده های سیاسی برای آینده فلسطین مطرح می شود. باید در نظر داشت که در چارچوب هر اندیشه ای، رهبران گروه های فلسطینی و مردم فلسطین باید حق انتخاب سرنوشت خود را داشته باشند.

آقای رئیس جمهور،

آمریکا و انگلیس با حمله نظامی به یمن یک اشتباه راهبردی مرتکب شدند، اشتباهی راهبردی که خطر گسترش بیشتر دامنه جنگ را به دنبال خواهد داشت.

همه ما امنیت دریایی را برای تجارت جهانی و امنیت انرژی ضروری می دانیم. با این حال، امنیت یک مفهوم به هم پیوسته است. وقایع نشان می دهد که توقف نسل کشی در غزه کلید بازگرداندن امنیت در منطقه است.

نتانیاهو به دنبال حفظ حیاط سیاسی خود از طریق جنگ است. بقای رژیم اسراییل به بحران های منطقه ای و اثرات سرایت درگیری بستگی دارد. رژیم اسرائیل برای رسیدن به این هدف از تاکتیک متهم کردن و مقصر دانستن ایران استفاده می کند. رژیم صهیونیستی با استفاده از دروغ و اطلاعات نادرست سعی دارد توجه بین المللی را از نسل کشی و کشتارهایی که با حمایت آمریکا در نوار غزه و کرانه باختری انجام می شود منحرف کند.

اما رژیم اسرائیل نمی تواند واقعیت را در میدان انکار کند. رژیم اسرائیل مسئولیت کامل جنایات مرتکب شده در فلسطین اشغالی را بر عهده دارد و جنایات جنگی و نسل کشی آن به طور گسترده توسط سازمان ملل متحد و سایر سازمان های حقوق بشری مستند شده است و به عنوان ثبت شده ترین نسل کشی در تاریخ معاصر شناخته می شود.

در پایان باید بار دیگر تاکید کنم که راه حل دائمی مشکل فلسطین تنها از طریق برگزاری همه پرسی با مشارکت همه فلسطینی ها امکان پذیر است.

متشکرم جناب رئیس جمهور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.