افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

جایگاه یک مقام ارشد قضایی در خصوص فیلترشکن

  • کد خبر : 185929
جایگاه یک مقام ارشد قضایی در خصوص فیلترشکن

به گزارش آرمان ملی به نقل از فارس، امروز سه شنبه سوم بهمن ماه نشست تخصصی وظایف دستگاه های اجرایی در مواجهه با تهدیدات و حوادث سایبری با حضور معاون حقوقی معاونت حقوقی برگزار شد. و امور حقوقی قوه قضاییه. سیاست قضایی جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدات سایبری گفت: هدف اصلی از تشکیل دولت […]

به گزارش آرمان ملی به نقل از فارس، امروز سه شنبه سوم بهمن ماه نشست تخصصی وظایف دستگاه های اجرایی در مواجهه با تهدیدات و حوادث سایبری با حضور معاون حقوقی معاونت حقوقی برگزار شد. و امور حقوقی قوه قضاییه. سیاست قضایی جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدات سایبری گفت: هدف اصلی از تشکیل دولت ها برقراری نظم و امنیت عمومی است.

این مرجع قضایی تصریح کرد: آنچه ملت ها را حول یک محور متحد می کند و آنها را وادار به تشکیل حکومت می کند، عاری بودن از تهدید، تهاجم و درگیری در همه اشکال آن اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است چرا که این امر بر عهده یک ملت است. به طور موثر با او یک دولت مقتدر برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: گاهی تهدیدها عینی، محسوس و قابل مشاهده است، بنابراین همه چیز مشخص است و متجاوزان و قربانیان مشخص هستند، اما گاهی هجمه ها و تهدیدها نرم و گاهی حتی به صورت محافظ و پشتیبان و تسهیل گر به نظر می رسد. امنیت جامعه بیان می شود و از اصطلاحات رایجی مانند حقوق بشر، توسعه پایدار، حقوق زنان و دموکراسی استفاده می کنند که واژه های جذابی است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از روش های تهاجم نرم در جوامع کمتر توسعه یافته و در حال توسعه، ترویج کالاها و خدمات فناورانه در آنها است، اظهار داشت: نمی دانیم در این سال ها چه اتفاقی افتاده و به آن احساس افتخار کرده ایم. چه از بخش خصوصی و چه از بخش دولتی هر موضوعی را در حوزه فناوری مطرح کرده ایم، آیا متوجه نشده ایم که این استفاده چقدر امنیت ما را تهدید می کند؟ در واقع این نرم افزار که مشکلات ما را حل می کند می تواند سایر بخش های امنیت و آرامش جامعه را که به آن توجه کافی نداشته ایم را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه جامعه را نمی توان از فناوری جدا کرد، گفت: جامعه به فناوری نیاز دارد اما با کمی تامل در حوزه فناوری به این نتیجه می رسیم که تاکنون هیچ تحقیقی در مورد هزینه و فایده این نرم افزارها انجام نشده است. ما همیشه آنها را مفید می دانیم، اما آیا کاری در مورد اثرات منفی آنها انجام داده ایم؟

معاون اول قوه قضائیه افزود: اکنون در برخی نرم افزارها محدودیت هایی برای دسترسی به فضای مجازی وجود دارد اما خرید فیلترشکن بسیار آسان است و اگر فکر کنیم کسانی که فیلترشکن را ساخته اند برای ما دل شکسته اند. ساده انگارانه است، زیرا با این فیلترشکن می توان امنیت جامعه را مختل کرد.

حجت الاسلام مصدق افزود: برگزاری این جلسه را به فال نیک می گیریم و می دانیم که در جامعه دلسوزان زیادی وجود دارد، اما باید با برنامه ریزی برای رسیدگی به این مسائل تلاش و سرعت بیشتری داشت. “

وی ادامه داد: این جلسه نشان دهنده عزم قوه قضائیه برای رسیدگی جدی به موضوع امنیت، بهداشت و حفاظت از فضای مجازی است و از این حیث برنامه ریزی برای کمک در همه سطوح انجام شده است که بیشتر آن از سوی معاونت حقوقی کل کشور است. دادستان کل کشور و سازمان بازرسی باید نظر نظارتی و نظارتی صادر کنند.

وی خطاب به معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: در حوزه امنیت سایبری باید زمینه های قانونی بررسی شود و خلأهای قانونی در این زمینه با کمک کارشناسان بخش خصوصی و دولتی بررسی شود و باید تلاش کنیم. برای رفع آنها پیشنهاد داد: ابتدا قوه قضاییه ادامه داد: به همین ترتیب به عاملان سهل انگاری و تقصیر و افرادی که اعمال و کوتاهی آنها موجب تهدید در کشور می شود، پاسخ به موقع و بازدارنده داده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با بیان اینکه قطعا تعامل سازنده با رگولاتوری ها و توسعه فضای مجازی صورت می گیرد، گفت: همه باید در مقابل تهدیدات احتمالی و واقعی که نظم، امنیت و آرامش عمومی جامعه را تهدید می کند وارد عمل شویم. امیدواریم این جلسه اولیه برای پیگیری موضوع مهم امنیت سایبری باشد که مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت آن تاکید داشته اند تا بتوانیم همه این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

در این جلسه که با حضور مدیران ارشد ذی صلاح در حوزه امنیت سایبری کشور و امنیت زیرساخت ها و داده های ملی برگزار شد، مسائل و موضوعات حقوقی، حقوقی و قضایی در خصوص چگونگی ارتقای امنیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سرمایه‌های حیاتی و حساس ملی و حفاظت از آنها در برابر تهدیدات سایبری فراگیر و اتخاذ توافقات و اقدامات مربوطه، مسئولان به بحث و بررسی اجماع و هماهنگی پرداختند.

به گفته مسئولان برگزاری این نشست، پیش‌بینی می‌شود این موضوع تا حصول نتایج مؤثر سیاسی و تقنینی در ارتقای امنیت سایبری کشورمان از سوی قوه قضائیه با تمرکز بر نمایندگان حقوقی و نمایندگان این قوه، تحت نظارت مستمر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.