افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

بلایی که آلودگی هوا برای ریه های شما می آورد

  • کد خبر : 185923
بلایی که آلودگی هوا برای ریه های شما می آورد

به گزارش فرتاک نیوز، مهدی یدالله زاده، متخصص ریه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه نبض شبکه بهداشت و درمان درباره اثرات و پیامدهای آلودگی هوا بر ریه ها صحبت کرد. این کارشناس برنامه با بیان اینکه آلودگی هوا از دو بعد بررسی می شود، گفت: بعد اول آلودگی بیرون از […]

به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی یدالله زاده، متخصص ریه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه نبض شبکه بهداشت و درمان درباره اثرات و پیامدهای آلودگی هوا بر ریه ها صحبت کرد.


این کارشناس برنامه با بیان اینکه آلودگی هوا از دو بعد بررسی می شود، گفت: بعد اول آلودگی بیرون از خانه است که عمدتا در شهرهای صنعتی مشاهده می شود و ناشی از تولید گازهای گلخانه ای، سوخت فسیل ها و حتی فوران های آتشفشانی است. .

وی در پاسخ به این سوال که بهترین کار در روزهای آلودگی هوا چیست، گفت: در زمان آلودگی هوا بهترین کار این است که با هوای آلوده مواجه نشویم. از خانه خارج نشوید و از مکان های پر ترافیک عبور نکنید.

وی تاکید کرد: تا حد امکان کودکان، زنان باردار و سالمندان با هوای آلوده از خانه خارج نشوند. وقتی در ماشین هستیم باید شیشه بالا باشد و سیستم تهویه هوا به گونه ای باشد که هوای بیرون وارد ماشین نشود.

این فوق تخصص ریه افزود: استفاده از ماسک در روزهای آلودگی هوا تا حدودی می تواند شرایط تنفسی را بهبود بخشد (ذرات بزرگ را در حالت تعلیق به دام می اندازد و تماس را کاهش می دهد). البته هر نوع ماسکی موثر است. هر چه میزان فیلتراسیون ماسک بیشتر باشد، این مواد کمتر وارد ریه ها می شوند (ماسک N95).

وی تاکید کرد: این ماسک ها باید به صورت دوره ای تعویض شوند.

مهدی یدالله زاده در پایان توصیه کرد: کودکان، سالمندان و زنان باردار و همچنین افراد دارای سابقه بیماری های قلبی عروقی بسیار آسیب پذیر هستند و در روزهایی که هوا آلوده است تا حد امکان از حضور در فضای باز خودداری کنند. از غذاهایی مانند میوه های سبز، نارنجی و قرمز که ظرفیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند. بیشتر استفاده کنید

برنامه نبض از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 16 از شبکه سلامت سیما پخش می شود.


برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.